AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #1 Skrevet 31. mars 2020 Dere som tror at barnehager og skoler skal være stengt til langt over sommeren, hvordan ligger dere an økonomisk? Og dere som håper at barnehager og skoler skal være stengt til langt over sommeren, hvordan ligger dere an økonomisk? Bare lurer Anonymkode: 61ba6...329 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #2 Skrevet 31. mars 2020 Jeg ligger svært dårlig an, men er forberedt på at det kan ta lang tid. Jeg håper så klart at det ikke varer så lenge som til over sommeren 😕 Anonymkode: a782e...a7e 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #3 Skrevet 31. mars 2020 Vi klarer oss greit økonomisk, heldigvis. Mannen er ikke permittert, men jeg kjenner på en engstelse om at han kan bli smittet på jobb... Anonymkode: ecac8...c0c
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #4 Skrevet 31. mars 2020 Takk for svar Jeg er i risikogruppe med nedsatt immunforsvar, og vi har hatt dårlig råd lenge.. Jeg er drittlei.. Ble tilbudt jobb og kan ikke begynne åjobbe før bhg åpner.. Vil at den skal åpne snart så vi kan kjøpe noe godt til middag for en gangs skyld.. 😭 Anonymkode: 61ba6...329 7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #5 Skrevet 31. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar Jeg er i risikogruppe med nedsatt immunforsvar, og vi har hatt dårlig råd lenge.. Jeg er drittlei.. Ble tilbudt jobb og kan ikke begynne åjobbe før bhg åpner.. Vil at den skal åpne snart så vi kan kjøpe noe godt til middag for en gangs skyld.. 😭 Anonymkode: 61ba6...329 Vil bare tilbake til normalt, og ta sjansen på at jeg ikke blir syk 😊 var det jeg skulle skrive også hehe Anonymkode: 61ba6...329 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #6 Skrevet 31. mars 2020 Vi har god råd og jeg håper den blir stengt lenge fordi jeg er redd det vil blusse kraftig opp igjen med smitte om den åpnes allerede nå. Anonymkode: 8cf0a...d8c 7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #7 Skrevet 31. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar Jeg er i risikogruppe med nedsatt immunforsvar, og vi har hatt dårlig råd lenge.. Jeg er drittlei.. Ble tilbudt jobb og kan ikke begynne åjobbe før bhg åpner.. Vil at den skal åpne snart så vi kan kjøpe noe godt til middag for en gangs skyld.. 😭 Anonymkode: 61ba6...329 Føler med deg 😢 Før dette her så lengtet jeg etter ferie, reise, shopping +++. Nå vil jeg bare ha den normale hverdagen igjen 😩 Skal iallefall ikke ta det for gitt etter dette her. Anonymkode: a782e...a7e 8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #8 Skrevet 31. mars 2020 Jeg tror ingenting og håper ikke det blir stengt til lang over sommeren, men håper det blir stengt en god stund til. Håper det ikke åpner før det blir forsvarlig, men at det ikke blir så altfor lenge til. Det er andre ting jeg savner mer enn skole. Er ufør, så jeg er hjemme uansett, og hjemmeskole går helt greit. (Glad jeg ikke har småbarn akkurat nå da.) Det påvirker jo heller ikke inntekten min, men økning i priser vil kunne ramme meg hardt. Men jeg er i risikogruppe og er mer redd for å bli syk. Anonymkode: e32c6...900 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #9 Skrevet 31. mars 2020 Det er klart at det ikke er de som sliter økonomisk som vil at barnehager og skoler skal åpnes om et år. Jeg ser for meg at barnehageansatte som nå sitter med full lønn mens barnas foreldre gjør jobben deres i tillegg til sin egen, f.eks. er blant dem som gjerne vil at situasjonen skal fortsette slik for evig. Permitterte og dem som står i fare for å miste jobben på sikt ønsker nok naturligvis brød på bordet, først og fremst. Anonymkode: 9b48d...9ab 11
mammahjarte Skrevet 31. mars 2020 #10 Skrevet 31. mars 2020 Mannen går på dagpenger, eg jobber 100%. Vi "sparer" 3500 for å ikkje betala for barnehagen. Vi er ekstremt heldige, vennene våre sliter meir. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #11 Skrevet 31. mars 2020 Kjenner jeg er glad jeg er ferdig med småbarn og at vi begge har jobber i stat og kommune. Kjekt å kunne betale ned lån fortere med halv rente, klager ikke. Anonymkode: 08dbc...b71 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #12 Skrevet 31. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror ingenting og håper ikke det blir stengt til lang over sommeren, men håper det blir stengt en god stund til. Håper det ikke åpner før det blir forsvarlig, men at det ikke blir så altfor lenge til. Problemet er at det ikke blir mer forsvarlig av å vente. Vi kan vente i en uke eller et år, korona vil fortsatt være der. Vi har ikke så mye valg egentlig. Jeg er ikke redd for min egen økonomi, men jeg er livredd for samfunnets økonomi. Ikke bare pga at næringslivet dør, massearbeidsledighet og enorme utgifter, men mest pga at oljesektoren kanskje aldri blir lønnsom i Norge mer. Lav oljepris kombinert med mye billigere utvinning andre steder. Anonymkode: e913b...fc0 10
money Skrevet 31. mars 2020 #13 Skrevet 31. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har god råd og jeg håper den blir stengt lenge fordi jeg er redd det vil blusse kraftig opp igjen med smitte om den åpnes allerede nå. Anonymkode: 8cf0a...d8c Det kommer jo til å blusse mye kraftigere opp når den åpnes igjen om noen måneder. Se for deg konsekvensene av at v i ikke er over toppen til neste skoleår og vi får toppen da? Da har vi ikke kastet bort bare dette semesteret, men neste også, og kanskje det neste. Nå må vi få kjørt gjennom denne helvetes smitten en gang for alle å slutte å tro på julenissen å tro at dette komme til å ramme oss mildere noen måneder fram i tid. Det er kun tid, frihet og økonomi vi har å miste, og det er det vi ofrer nå for å unngå det uunngåelige 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #14 Skrevet 31. mars 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som tror at barnehager og skoler skal være stengt til langt over sommeren, hvordan ligger dere an økonomisk? Og dere som håper at barnehager og skoler skal være stengt til langt over sommeren, hvordan ligger dere an økonomisk? Bare lurer Anonymkode: 61ba6...329 Selvfølgelig, så er det de som ligger godt an økonomisk som sitter og heier på at alt skal være stengt i lang tid fremover. Det er ikke noe å tvile på en gang. Anonymkode: 8727d...7b5 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #15 Skrevet 31. mars 2020 Jeg har det greit økonomisk, og er av de som tror men ikke håper at det blir stengt lenge. Langvarig stengning skader hele samfunnet, kanskje for alltid for de som lever nå, så jeg håper jo at ting åpner raskest mulig. Men jeg tror dessverre alt vil være nedstengt i flere år, kanskje fem. Anonymkode: 97b2c...7de
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #16 Skrevet 31. mars 2020 Dårlig råd dårlig immunforsvar, håper det blir stengt til 18 Mai. Det får heller bli datovarer og tilbudsmat. Anonymkode: 682c1...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #17 Skrevet 31. mars 2020 10 minutter siden, mammahjarte skrev: Mannen går på dagpenger, eg jobber 100%. Vi "sparer" 3500 for å ikkje betala for barnehagen. Vi er ekstremt heldige, vennene våre sliter meir. Vi er i nesten samme situasjon, men mannen min risikerer å miste jobben om dette blir langvarig, sa det kan påvirke etterspørselen på det han jobber med. Anonymkode: 8b6af...b61
Sansa20 Skrevet 31. mars 2020 #18 Skrevet 31. mars 2020 Skoler og barnehager blir nok gradvis åpnet etter påske 😄👌 Håper virkelig vi kan få komme tilbake på jobb etter påske no 👍Lei av å gå hjem . 5
Brunello Skrevet 31. mars 2020 #19 Skrevet 31. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at det ikke blir mer forsvarlig av å vente. Vi kan vente i en uke eller et år, korona vil fortsatt være der. Vi har ikke så mye valg egentlig. Jeg er ikke redd for min egen økonomi, men jeg er livredd for samfunnets økonomi. Ikke bare pga at næringslivet dør, massearbeidsledighet og enorme utgifter, men mest pga at oljesektoren kanskje aldri blir lønnsom i Norge mer. Lav oljepris kombinert med mye billigere utvinning andre steder. Anonymkode: e913b...fc0 Det å vente er jo selve ideen her. Ved å trekke ut tiden det tar for at mange blir smittet, vil man forhindre at mange blir syke samtidig og gjør sykehusene overfylte. 7
GammelKaktus Skrevet 31. mars 2020 #20 Skrevet 31. mars 2020 For min del så vil det ikke bli problematisk om man stenger ned skolen til over sommeren. Jeg har verken håp eller tro om verken det ene eller det andre sånn egentlig... Er redd hvis de velger å åpne alt etter påske så vil smittetallene fyke i været... Vil jo være utrolig kjipt for barna om det blir slik at skolen holder stengt til etter sommeren, men hvis det er det som skal til så for det bli sånn. Jeg innretter meg etter hva anbefalingene blir, foreløpig. 3
Anbefalte innlegg