AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #1 Skrevet 31. mars 2020 Basert på din person og interesser, ville noen av disse jobbene vært noe for deg? Hvis du har lyst så er det fint om du tar med litt om hvorfor du kunne tenkt deg det, eventuelt hvorfor du ikke tror det hadde passet. Lister opp de jeg tenker på nedenfor: - Barne og ungdomsarbeider - Advokat - Regnskapsfører - Politiker - Klesdesigner - Bilselger - Politi - Rørlegger - Skuespiller - Bussjåfør - Personlig trener - Eiendomsmegler - Slakter - Resepsjonist Anonymkode: 3590a...1ce
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #2 Skrevet 31. mars 2020 Sorterer disse litt da årsaken til at jeg kunne passet/ikke passet går igjen for mange av disse. - Politi - Politiker - Advokat - Skuespiller Felles for de over her at jeg mangler selvillitten til det. Den er grunnleggende ekstremt dårlig så tror det hadde utløst horder av angst som bare ville sendt meg ut i sykmelding og til slutt ufør. Det er ikke for meg, selv om jeg utover det kunne tenkt meg å være advokat. - Klesdesigner - Bilselger - Regnskapsfører - Rørlegger - Personlig trener - Eiendomsmegler Disse er vel de jeg ville valgt av om jeg skulle valgt fra listen. Jeg liker ting som er håndfast; snekker, rørlegger, slakter osv., og ikke smer svevende ting. Personlig trener kan jeg gjøre 1til1 og ikke i gurpper så det skulle gå bra. Og hadde jeg hatt talent og kunnskap kunne jeg nok både designet klær, selge biler og ført regnskap. Sistnevnte er vel den mest realistiske for min del. - Resepsjonist - Bussjåfør - Slakter Jeg har alt jobbet mye innen salg og service, mat, catering ol. og det var helt grusomt. Folk er så sjukt frekk at de burde bli sterilisert så de ikke formerer seg... Bare se på dumme ting kunder sier-tråden. - Barne og ungdomsarbeider Over mitt lik. Ikke fordi jeg misliker barn og ungdom, men jeg tror at jeg muligens risikerer å bli spist levende, litt av samme årsak som til de øverste. Jeg er ikke trygg på meg selv, hvordan skal jeg da være en trygg voksenperson for disse? Finnes langt mer egnede mennesker til det. Anonymkode: 5b384...c7a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #3 Skrevet 31. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sorterer disse litt da årsaken til at jeg kunne passet/ikke passet går igjen for mange av disse. - Politi - Politiker - Advokat - Skuespiller Felles for de over her at jeg mangler selvillitten til det. Den er grunnleggende ekstremt dårlig så tror det hadde utløst horder av angst som bare ville sendt meg ut i sykmelding og til slutt ufør. Det er ikke for meg, selv om jeg utover det kunne tenkt meg å være advokat. - Klesdesigner - Bilselger - Regnskapsfører - Rørlegger - Personlig trener - Eiendomsmegler Disse er vel de jeg ville valgt av om jeg skulle valgt fra listen. Jeg liker ting som er håndfast; snekker, rørlegger, slakter osv., og ikke smer svevende ting. Personlig trener kan jeg gjøre 1til1 og ikke i gurpper så det skulle gå bra. Og hadde jeg hatt talent og kunnskap kunne jeg nok både designet klær, selge biler og ført regnskap. Sistnevnte er vel den mest realistiske for min del. - Resepsjonist - Bussjåfør - Slakter Jeg har alt jobbet mye innen salg og service, mat, catering ol. og det var helt grusomt. Folk er så sjukt frekk at de burde bli sterilisert så de ikke formerer seg... Bare se på dumme ting kunder sier-tråden. - Barne og ungdomsarbeider Over mitt lik. Ikke fordi jeg misliker barn og ungdom, men jeg tror at jeg muligens risikerer å bli spist levende, litt av samme årsak som til de øverste. Jeg er ikke trygg på meg selv, hvordan skal jeg da være en trygg voksenperson for disse? Finnes langt mer egnede mennesker til det. Anonymkode: 5b384...c7a Tusen takk for en fin oppsummering! Anonymkode: 3590a...1ce
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #4 Skrevet 31. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Basert på din person og interesser, ville noen av disse jobbene vært noe for deg? Hvis du har lyst så er det fint om du tar med litt om hvorfor du kunne tenkt deg det, eventuelt hvorfor du ikke tror det hadde passet. Lister opp de jeg tenker på nedenfor: - Barne og ungdomsarbeider Nei. Har verken erfaring med, eller er spesielt glad i barn og ungdom. I tillegg tror jeg det kan være en ganske psykisk belastende jobb. - Advokat Ja. Jeg studerer rettsvitenskap nå. - Regnskapsfører Nei, det virker kjedelig. Er ikke spesielt glad i tall. - Politiker Nei, orker ikke så mye media, og så er jeg dårlig til å lyve. - Klesdesigner Nei, så kreativ er jeg nok ikke. - Bilselger Nei, kan ingenting om bil, og er heller ikke interessert i bil. - Politi Nei, er for lat. - Rørlegger Nei, virker kjedelig, og til tider ekkelt. - Skuespiller Nei, tror ikke jeg har det i meg. - Bussjåfør Nei, har ikke en gang sertifikat kl B. - Personlig trener Nei, igjen, for lat. - Eiendomsmegler Ja, kanskje det. - Slakter Nei, er vegetarianer, så det strider mot mitt livssyn. - Resepsjonist Ja, det har jeg jobba som, og det var helt greit. Anonymkode: 3590a...1ce Anonymkode: ba16c...860
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #5 Skrevet 31. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Basert på din person og interesser, ville noen av disse jobbene vært noe for deg? Hvis du har lyst så er det fint om du tar med litt om hvorfor du kunne tenkt deg det, eventuelt hvorfor du ikke tror det hadde passet. Lister opp de jeg tenker på nedenfor: - Barne og ungdomsarbeider - Advokat - Regnskapsfører - Politiker - Klesdesigner - Bilselger - Politi - Rørlegger - Skuespiller - Bussjåfør - Personlig trener - Eiendomsmegler - Slakter - Resepsjonist Anonymkode: 3590a...1ce Er ufør og egner meg ikke til noe, men interessemessig kunne det ok å være rørlegger. Hadde vært evinnelig redd for søksmål og lekkasjer for jeg surrer endel desverre. Eller takstmann, men klart redd søksmål på det feltet også. Og nei, det er ikke bare å ta seg sammen. Det er ikke et selvtillitsproblem men et evneproblem. Har jobbet med byggfag tidligere. Anonymkode: 054bd...e76
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #6 Skrevet 31. mars 2020 - Barne og ungdomsarbeider. Nei, har jobbet tre uker i barnehagen. Klarer ikke å kommunisere med barn. - Advokat. Ja, men tror utdanningen er for krevende. - Regnskapsfører. Nei, matte er ikke helt min side. - Politiker. Ja, jeg er veldig interessert i politikk. Men tror ikke jeg hadde blitt valgt, dessuten hadde jeg vært redd for å dumme meg ut i debatter. - Klesdesigner. Ja. - Bilselger. Nei. - Politi. Nei. - Rørlegger. Nei. - Skuespiller. Ja. - Bussjåfør. Nei, blir så nervøs når jeg kjører. - Personlig trener. Nei, trener aldri haha. - Eiendomsmegler. Ja. - Slakter. Nei. - Resepsjonist. Kommer an på hvor. Anonymkode: 9b169...270
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #7 Skrevet 31. mars 2020 Hvis jeg måtte velge mellom de jobbene hadde det blitt bilselger. Jeg kan mye om bil, og kan, i følge min tidligere sjef, selge sand i Sahara og kjøleskap på Nordpolen. Det er riktignok et par bilmerker som jeg skulle hatt veldig god betaling for å prøve å prakke på andre, men skulle nok klart det også. Anonymkode: ebc1d...81f
SPOCA Skrevet 31. mars 2020 #8 Skrevet 31. mars 2020 Kunne godt tenkt meg: - Barne og ungdomsarbeider - Det er noe jeg faktisk tenkte på å bli. Er glad i jobbe med/for barn og ungdom, og ser på dette som en veldig meningsfylt oppgave som passer personligheten min godt. - Regnskapsfører - Jeg liker kontorarbeid og tar en etterutdanning innen bedriftsøkonomi, så ja, det kunne jeg tenke meg. - Politi - Ja, har stor respekt for politiet og tenkte tanken da jeg var ungdom. Litt samme begrunnelse som barne- og ungdomsarbeider. - Resepsjonist - Ja, jeg liker denne typen oppgaver. Passer ikke til, selv om jeg har interessen for området/arbeidet: - Politiker - Jeg har vært politisk aktiv i mange år, men jeg hater paneldebatter og slike ting, så det passer meg dårlig. Jeg er introvert av natur, og egentlig både sjenert og innadvendt, så dette ville vært vanskelig å kombinere. Dette til tross for at jeg har et sterkt engasjement og snakket på talerstol for over 500 stykker. Men å gjøre det hele tiden ville rett og slett medført et såpass stort press og stress at jeg ikke hadde trivdes. - Advokat - Mye av samme begrunnelse som politiker. Jeg synes jus er interessant, men jeg ville aldri passet som advokat. - Klesdesigner - Spennende, men jeg er ekstremt trygghetssøkende, og for meg virker det altfor usikkert til at jeg hadde turt. Jeg ville nok måtte drive som selvstendig næringsdrivende, og selv om jeg allerede er det, kunne jeg aldri hatt det som hovedbeskjeftigelse. Passer ikke til: - Bilselger - Interesserer meg ikke for biler, og jeg er generelt ikke glad i salg og det å selge. - Rørlegger - Ikke et område som interesserer meg, og jeg synes bare det å ha tett rør er ekkelt, så det ville passet meg dårlig. - Skuespiller - Dette må jo være inkarnasjonen av alt det jeg overhodet ikke liker: "selge seg selv" på en scene, opptre og stå foran en folkemengde, huske tekst utenat uten å bli nervøs, fare for å bli gjenkjent/kjent/berømt, oppmerksomhet rettet mot meg. Kan ikke tenke meg noe verre. - Bussjåfør - Har ikke lappen og generelt lite interesse for motoriserte kjøretøy. - Personlig trener - Jeg har vært trener i mange år, men aldri personlig trener, og jeg ble lei av å være trener. Har ikke den interessen lenger. - Eiendomsmegler - Samme som bilselgeryrket, man er i bunn og grunn en selger, og det passer meg dårlig. Og så vidt meg bekjent krever det en del jobbing, spesielt i helgene. Dessuten er vel en del av lønnen provisjonsbasert, og det passer meg dårlig, jeg ønsker fast og trygg lønn, ikke provisjonsbasert. - Slakter - Ingen sterke følelser her, men bare ikke noe jeg kunne tenke meg. 1
youcancallmejune Skrevet 31. mars 2020 #9 Skrevet 31. mars 2020 - Barne og ungdomsarbeider. Aldri. Jeg passer ikke til omsorgsyrker - Advokat. Ja - Regnskapsfører. Nei, ville kjedet meg - Politiker. Kanskje, men jeg tror jeg er for direkte. - Klesdesigner. Ja. - Bilselger. Aldri, jeg er ingen selger. - Politi. Kanskje, men etterforsker eller politiadvokat i så fall. - Rørlegger. Nei. For møkkete jobb. - Skuespiller. Kanskje. - Bussjåfør. Nei, ville kjedet meg og fått vondt alle steder av så mye stillesitting. - Personlig trener. Nei. Min interesse for trening begrenser seg til min egen. - Eiendomsmegler. Nei, ville vært en dårlig selger. - Slakter. Nei, for ensformig og deprimerende å kutte opp døde kropper hele dagen. - Resepsjonist. Nei, for kjedelig.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #10 Skrevet 31. mars 2020 Mange her som synes rørlegger er ekkelt ser jeg. Yrket er ikke bare å fikse sluk hjemme hos folk osv. Du skal blant annet ofte legge nye rør på byggeplasser og sånt. Veldig mye forskjellig arbeid. Jeg kjenner 4 rørleggere og ingen av dem jobber i bedrift hvor de jobberhjemme hos folk eller med tette rør osv. Anonymkode: 4a47a...7bd
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #11 Skrevet 31. mars 2020 Dette er meg - Barne og ungdomsarbeider: Ja. Jobber med mennesker og passer nok generelt til det - Advokat: Nei, for tørt - Regnskapsfører: Nei, har nok med mitt eget budsjett - Politiker: Ja. Er lokalpolitiker. (Kunne ikke tenkt meg å vært fulltidspolitiker da) - Klesdesigner: Tja... Jeg liker å sy, og har faktisk designet noen plagg til både meg og barna. Alt for usikkert yrke til at jeg ville valgt å prøve å leve av det. - Bilselger: Nei. Er helt uinteressert i bil - Politi: Ja. Jeg er god på mellommenneskelige relasjoner, og tror jeg kunne hatt noe å bidra med der. - Rørlegger: Nei. Den type kroppsarbeid hadde ikke passet for meg - Skuespiller: Ha,ha, hadde blitt verdens dårligste - Bussjåfør: Nei. Liker ikke å kjøre bil, sikkert ikke noe bedre å kjøre buss - Personlig trener: Absolutt ikke. Jeg er en aktiv person, men direkte trening driver jeg ikke med. - Eiendomsmegler: Nei. Det ser ur for at alle meglere må være åleglatte og snakke deg etter munnen. Ikke noe for meg. - Slakter: Ha,ha, jeg greier ikke engang å dele opp en fisk - Resepsjonist: Ja på grunn av den menneskelige kontakten, men mulig jeg synes det hadde blitt litt ensformig i lengden. Anonymkode: cd399...f00
Tarmegenbolle Skrevet 31. mars 2020 #12 Skrevet 31. mars 2020 Regnskapsfører hadde passet meg fint, tror jeg.
Måneskinn Skrevet 31. mars 2020 #13 Skrevet 31. mars 2020 Er resepsjonist, og trives godt med det og vet at det faktisk ikke ligger for alle... det er ikke bare å "sitte der", som mange tror det er . Herlig jobb stort sett, og trives godt. Kunne også vært barne- og ungdomsarbeider. Elsker ungdom og hadde i sin tid en drøm om å være ungdomsskolelærer. Elsker å snakke med ungdom, og får alltid god kontakt med dem. Skulle jeg tatt et karriereskifte nå, ville det nok vært det. Skuespiller - ja takk 😄 ELSKER å stå på en scene og formidle og gjøre andre karakterer. Spilt masse revy i min tid, gode ting å se tilbake på. Ellers, ikke så mye jeg kan bidra med føler jeg
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #14 Skrevet 31. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Basert på din person og interesser, ville noen av disse jobbene vært noe for deg? Hvis du har lyst så er det fint om du tar med litt om hvorfor du kunne tenkt deg det, eventuelt hvorfor du ikke tror det hadde passet. Lister opp de jeg tenker på nedenfor: - Barne og ungdomsarbeider Ja hadde nok gått greit. - Advokat Ville nok gått greit, men hadde ikke orket 5 år med juss på universitet så det utgår. - Regnskapsfører Ja kunne godt jobbe m det. - Politiker Nei ikke overhode. - Klesdesigner Nei, det hadde vært tortur for meg. - Bilselger Ja hadde nok gått helt fint. - Politi Tror ikke jeg oppfyller helsekravene, så det utgår. - Rørlegger Kunne nok gått men hadde nok slitt med ødelagt rygg etter noen år der. - Skuespiller Nei - Bussjåfør Nei, har epilepsi så kan ikke ha førerkort for tyngre kjøretøy enn klasse B. Men viss jeg ikke hadde hatt det, så hadde jeg ikke hadd noe problem med å jobbe som busssjåfør. - Personlig trener Nei, for lat til det. - Eiendomsmegler Ja, hadde ikke vært no problem - Slakter Ja, hadde ikke vært no problem - Resepsjonist Ja, viss jeg ikke fant noe annen jobb. Virker som en ekstremt kjeldelig jobb. Anonymkode: 3590a...1ce Anonymkode: 5ec92...38c
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #15 Skrevet 31. mars 2020 Tusen takk for alle innspill så langt! Anonymkode: 3590a...1ce
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #17 Skrevet 31. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: - Barne og ungdomsarbeider Har jobbet både i barnehage, som gymlærer på barneskolen, på fritidsklubb og leir for barn. Så kunne fint jobbet som det. - Advokat Tror det lunne være spennende, jeg har en årsenhet med jus. - Regnskapsfører Virkelig ikke, jeg er elendig i matt. Klarte å få 5 på videregående, men har aldri jobbet så hardt for en karakter før. - Politiker Jeg er ganske politisk engasjert, men jeg tror jeg hadde blitt totalt utslitt, fordi jeg blir nok lett litt for engasjert. - Klesdesigner Ja, for jeg ser hele tiden for meg klesplagg jeg ønsker meg, problemet er jo bare at de ikke finnes der ute. Har faktisk tenkt på det, at vinner jeg på lotto, kan jeg starte mitt eget klesmerke. Med klær jeg vil ha og liker. - Bilselger Nei, er ikke glad i å selge ting. - Politi Ønsket å bli dette som ung, men ikke hatt så stort ønske om nå. Men i politiet er det jo mange forskjellige jobber man kan ha, så noen hadde sikkert vært veldig spennende. - Rørlegger Nei, har pusset opp et bad i gamle dager, da det var lov. Og var ikke noe gøy. - Skuespiller Ja, det tror jeg kunne vært gøy. Da jeg var ung, så ble jeg anbefalt å søke meg inn på teaterskolen, av noen som jobbet der. Men jeg gjorde det ikke. - Bussjåfør Nei, jeg tar buss daglig, og synes synd på bussjåfører, alle kranglete, bråkete, fulle og rusa passasjerer de er utsatt for. - Personlig trener Ja, det kunne jeg, har alltid elsket å trene, gått idrettslinja osv. Har hjulpet venninner med å lage treningsprogram osv. - Eiendomsmegler Usikker, elsker å se på boliger, gå på visning osv. Men er ikke sikkert det er så gøy i lengden. - Slakter Nei, er vegetarianer. - Resepsjonist Det er ikke drømmejobben, men hadde det vært bra arbeidsmiljø, hadde det vært en helt grei jobb. Anonymkode: 68920...1bc
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #18 Skrevet 1. april 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Basert på din person og interesser, ville noen av disse jobbene vært noe for deg? Hvis du har lyst så er det fint om du tar med litt om hvorfor du kunne tenkt deg det, eventuelt hvorfor du ikke tror det hadde passet. Lister opp de jeg tenker på nedenfor: - Barne og ungdomsarbeider Ja, får god kontakt med mennesker - Advokat Nei, for tørt med paragrafer hver dag - Regnskapsfører Ja, men helst forbrukerøkonom - Politiker Ja, elsker samfunn og politikk - Klesdesigner Nei, liker ikke å sy - Bilselger Nei, er ikke en selger av natur - Politi Ja og nei, tror ikke jeg er tøff nok, men ville passet som etterforsker eller å jobbe med kriminalitet - Rørlegger Nei, for ensidig - Skuespiller Nei, liker ikke å være "out there" foran folk - Bussjåfør Nei, heller trailersjåfør - Personlig trener Kanskje. Er ikke godt nok trent - Eiendomsmegler Nei har ingen interesse for eiendom, salg og kundekontakt på den måten - Slakter Nei. Elsker dyr - Resepsjonist Ja. Det virker helt ok Anonymkode: 06646...d6e
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #19 Skrevet 1. april 2020 - Barne og ungdomsarbeider - passer ikke for meg. - Advokat - jobber som dette - Regnskapsfører - ikke så god i matte - Politiker - ikke aktuelt av mange grunner. Mye stress og oppmerksomhet, ville ledet til mye angst for meg - Klesdesigner - er ikke spesielt opptatt av motE - Bilselger - ikke noe for meg. - Politi - kunne tenkt meg dette, liker å løse problemer og stanse urett. - Rørlegger - ikke praktisk anlagt - Skuespiller - ikke særlig god til å spille - Bussjåfør - kjedelig hverdag - Personlig trener - kanskje om jeg hadde vært i god form selv - Eiendomsmegler - kunne vært dette - Slakter - nei, ikke noe for meg. Blir dårlig av syn og lukt i ferskvaren på butikken. - Resepsjonist - kjedelig hverdag Anonymkode: 1f265...f22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå