Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen her som har erfaringer med Duphaston? Har dere brukt den i graviditet? Hvordan gikk det?

Fikk resept på den som progesteronstøtte pga rosa utflod og lignende problemer ved første graviditet. Litt i tvil pga bivirkninger og pga at den er skrevet ut kun til uke 8.

Skrevet

Fra uke 8 og ut tar morkaka over produksjonen. Derfor bare til da. 

• Liker 1
Skrevet

Er det trygt å bare slutte? Litt redd kroppen vil ikke klare lage egen progesteron

Skrevet (endret)
6 minutter siden, annelis skrev:

Er det trygt å bare slutte? Litt redd kroppen vil ikke klare lage egen progesteron

Men det er jo det som er poenget, etter uke 8 er det ikke din kropp som skal produsere progesteron, men embryoet selv 👍så da hjelper det ikke å ta progesteron, om du skjønner. 

Endret av Neutral90
  • Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Neutral90 said:

Men det er jo det som er poenget, etter uke 8 er det ikke din kropp som skal produsere progesteron, men embryoet selv 👍så da hjelper det ikke å ta progesteron, om du skjønner. 

Takk for oppklaring

Skrevet

Jeg brukte det og det fungerte veldig bra. Ingen bivirkninger. Fikk av samme grunn som deg, pluss sene MA, så

han regnet med jeg ikke klarte prod. nok progesteron

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Lissygloss said:

Jeg brukte det og det fungerte veldig bra. Ingen bivirkninger. Fikk av samme grunn som deg, pluss sene MA, så

han regnet med jeg ikke klarte prod. nok progesteron

Hvor lenge gikk du på den?

Skrevet

Fra uke 7/8 til 10 😊

• Liker 1
Skrevet

Skal på tidlig ul overimorra og får spørre legen en gang til. Takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...