Gå til innhold

Butikker som nekter å ta imot kontanter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Trikken skrev:

Er da vel ikke jeg som er «dum» om man ikke klarer finne andre måter betale for seg i disse tider.

Jo er tydligvis du som er dum her! Jeg kan enten betale med kontanter eller la ungene sulte en uke til det nye bankkortet kommer. Her har jeg brukt kontanter uten at noen har sagt noe,heldigvis finnes det noen oppegående personer igjen :)

Anonymkode: 7aa5d...750

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle jeg satt inn kontantene jeg handlet for,inn på konto da kortet var tomt,ville det medført mer kontakt enn bare på butikken... har ikke bil,og ville måttet benytta meg av offentlig transport for å reise inn til byen der banken min ligger,der jeg ville måttet bestilt tid hos en kunderådgiver for å sette inn penger. Noe jeg kan gjøre fire ganger i året.. 

Kontantene jeg hadde var forøvrig penger jeg hadde liggende fra panting av flasker,før selvbetjeningskassene kom. Nå gir de flaskepanten som tilgodelapper hvis jeg panter uten å handle..

Jeg kan jo legge til at grunnet til at jeg måtte handle selv om kontoen var tom,var disse som hamstret så alt i butikken her var tomt de første ukene. Jeg pleier bruke mye av butikkens egne merker for å holde et budsjett som ikke velter,så det merkes  på kontoen når man må kjøpe brød på bensinstasjonen,og andre dyrere varer fordi folk tenkte bare på seg selv og hamstret.. 

Anonymkode: 94bca...6ea

Mange sliter nå, betyr ikke at man kan lage unntak for noen. Det settes inn tiltak for å beskytte mennesker som er nødvendig for at landet skal gå rundt. De kan ikke velge selv å bli permittert, om et tiltak er at det ikke kan brukes kontanter er det noe man må respektere. Selv om det brukes hansker kan det være smitte på pengene, det er da i kassen og fortsetter spre seg. 

Det er jo ikke noe noen gjør for å vær vanskelig eller kjip mot noen. For en periode vil det være slik, alle klarer finne løsninger for noen uker.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo er tydligvis du som er dum her! Jeg kan enten betale med kontanter eller la ungene sulte en uke til det nye bankkortet kommer. Her har jeg brukt kontanter uten at noen har sagt noe,heldigvis finnes det noen oppegående personer igjen :)

Skremmende hvis du ikke klarer finne andre løsninger enn å forlange at alle andre skal gjøre unntak for deg. For du har mistet kortet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil vel heller si det er dumskap å ta i mot kontanter nå. Kontanter er generelt noe av det ekleste som finnes, en bakteriebombe rett og slett. Helt upassende med det i disse dager. Ingen butikker i nærheten her tar kontanter, ingen som har kranglet på det heller. 

Anonymkode: d5392...0fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det ser ut som om butikkansatte tar dette med knusende ro. De er tross alt på jobb. Hadde hele staben endt opp med sykemelding for "Psykiske plager" eller noe sånt så kunne jeg skjønt kritikken, men nå sparker du bare i løse luften.

Anonymkode: 61858...259

Jeg jobber i butikk og sitter mye i kassen nå. Her i butikken er det lov å betale med kontanter og guuri så mange som gjør det. 

Anonymkode: d5f23...2ac

• Liker 2
Skrevet

Takk gud for kontaktløse kort, måtte en bare slippe å trykke ok på kort terminalen i butikken snart, vil det være en potensiell smittekilde mindre

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i butikk og sitter mye i kassen nå. Her i butikken er det lov å betale med kontanter og guuri så mange som gjør det. 

nAnonymkode: d5f23...2ac

Ta det opp med verneombudet deres? Var på senteret og der var det ingen kontanter og noen butikker har restriksjoner på hvor mange Som får komme inn i butikken om gangen. Pleksiglass...

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Apis said:

Takk gud for kontaktløse kort, måtte en bare slippe å trykke ok på kort terminalen i butikken snart, vil det være en potensiell smittekilde mindre

Det med ok-knappen er visstnok en løsning de MÅ ha blir det sagt. Det er på grunn av trumf/bonus-ordninger tilknyttet kortet, sto en artikkel om det her på nyåret en gang. 

Det hadde vært så deilig å slippe akkurat den der også, nå som vi har kommet så langt med teknologien. Når det er sagt, går jeg såpass sjeldent i butikken om dagen at beløpet blir over 400, så jeg må taste kode. Vegrer meg litt hver gang!

Når jeg drar på butikken for en eldre person jeg handler for, så får jeg med kontanter. Det er litt kjipt, selv om det er tilsynelatende helt ferske kontanter jeg leverer, så kommer det jo noen mynter osv tilbake i cash-guarden. Så det blir flittig bruk av antibac og håndvask.

Anonymkode: f8180...3bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem i dag er det som kun har ett eneste bankkort? 🙄

Anonymkode: fd44f...9dd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror det gjelder de fleste. Jeg kjenner til flere som bare har ett, men selv har jeg to (bruker et til kun netthandel). Kjenner dog ingen andre som har to - av de jeg vet nok om til å ha oversikt over hva de har av kort, da.

Anonymkode: f8180...3bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger da virkelig ikke flere bankkort! Jeg har mistet bankortet EN gang på 16 år! Holder lenge med ett bankkort!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sett kontantene inn på konto, så er problemet løst. De kan sikkert ikke nekte deg å betale kontant med loven i hånd, men du gjør deg også rimelig vanskelig om du nekter å betale med kort. 

Anonymkode: 61858...259

Hvem har masse kontanter i 2020? De som ikke kan sette de inn på konto😅

Anonymkode: c43c5...557

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvem har masse kontanter i 2020? De som ikke kan sette de inn på konto😅

Men hvis butikkene ikke vil ha kontanter nå,da får vi vel heller ikke lov å sette pengene inn på konto heller da?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste om en som ble smittet via kontanter. Så skjønner at det ikke er lov 😌

Anonymkode: f8dc2...60c

Du kan bli like smitta av å taste inn pinkode, ta imot pose og å ta på varer andre har tatt på før deg.. 

Anonymkode: a46ea...63f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Kvepp skrev:

Men hvis butikkene ikke vil ha kontanter nå,da får vi vel heller ikke lov å sette pengene inn på konto heller da?

Må kanskje poengtere den for deg; kriminelle

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må kanskje poengtere den for deg; kriminelle

Nå var det ikke det jeg lurte på.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Kvepp skrev:

Nå var det ikke det jeg lurte på.

Du siterte meg da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det dummeste av alt er butikkene som skryter av kontaktløs betaling så må du likevel trykke "OK" for å bekrefte betalingen. Eller slå kode så fort det går over X kroner. Da er slaget tapt.

Anonymkode: 303ee...e80

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ungene trenger ikke sulte. Bestill hjemkjøring av mat og betal med vipps/bankid.

Anonymkode: d2bca...344

Skrevet
På 31.3.2020 den 20.32, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager er det slags generaliserende tøv, da?

Anonymkode: d63b7...267

Generaliserende mening fra hun som må stå og selge maling i disse dager. Til kunder i den aldersgruppen, og det er de som er minst hensynsfull i de samme tidene. Til kunder som blir sur for at de ikke får stå bak brekkemaskinen med meg og se på at malingen blandes, eller vil stå oppi meg mens jeg kapper belegg. Nytter ikke hvor mye jeg enn ber om at de holder avstand og nevler på minst mulig. 

• Liker 2
  • Opprett ny...