Gå til innhold

Butikker som nekter å ta imot kontanter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver du å si at alle kontanter er innom narkodealere eller har vært brukt som betaling av svart arbeid? 😮

Anonymkode: f8180...3bd

Noen ser dessverre ikke lenger enn til sin egen nesetipp.

Anonymkode: 3578e...483

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, penger bytter ikke hender så ofte. Narkodealere tar kort de, og svarte penger betales over vipps såklart ;)

Anonymkode: 8470c...939

Jeg vet du bare prøver å være morsom, men etter at vipps kom har faktisk kontantbruken gått kraftig ned, også blant kriminelle i lav/mellom-sjiktet. De store transaksjonene går fortsatt kontant da. 

Selv er jeg vanligvis den som står forrest på kontantbarrieren, men akkurat nå prøver jeg å bruke mest mulig kort/tæpp. De eneste gangene jeg fortsatt bruker kontanter er på transaksjoner jeg ikke vil skal spores, og det har bare skjedd en gang siden lockdown startet. Synes også det er viktig at vi som kan bruker kort, så kan de som må bruke kontanter av ymse grunner gjøre det. 

Anonymkode: 84cbf...e23

• Liker 3
Skrevet

Jeg jobber i butikk, vi er fortiden stengt, men før vi stengte tok vi ikke i mot kontanter pga smitte. Det var av hensyn til oss og andre kunder. Kontanter er fullt av bakterier, helt unødvendig å handle med nå i denne fasen vi er. Det kommer en tid hvor man fritt kan betale kontant igjen. Vi er ikke vanskelige på det ellers.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Luna Llena said:

Slutt å være egoist og heller bidra til denne felles dugnaden.

??

Anonymkode: 34852...eaf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo myndighetene som har satt i gang. Det er noe av grunnen til at jeg er mistenksom til at dette korona-greiene er så alvorlig som de skal ha det til: Alt de får gjennomført som de har ønsket lenge. Politikerne i Norge har jo lenge jobbet for å få bort kontanter, og nå fikk de "tilfeldigvis" en unnskyldning de kan bruke.

Anonymkode: 7fbdc...b0c

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er nødt til det (du har ikke noe annet) så skal du selvfølgelig få betale med kontanter. Det er som du er inne på, tvunget betalingsmiddel.

Hvorfor skal butikkmedarbeidere risikere smitte for noen ikke kan sette penger inn på kort. Følg retningslinjene eller hold deg hjemme! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, kan du ikke bare vente med å bruke de? 

Anonymkode: ffd03...3b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Sinte-my skrev:

Hva i alle dager er det slags generaliserende tøv? 

De samme som du omtaler i så negativ forstand er faktisk med å sørge for at du får mat i skapene i en tid der de aller fleste av oss oppfordres til å holde oss hjemme. I likhet med de i helsevesenet utsettes de for stor smittefare, men de aller fleste av dem gjør det med et smil. Til tross for at folk er nærmest idiot på butikken i disse dager. Makan altså. 

Har forøvrig inntrykket av at de største idiotene er de i 40-60-årene. Ikke den yngre garde. 

Hva i alle dager er det slags generaliserende tøv, da?

Anonymkode: d63b7...267

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Herregud, kan du ikke bare vente med å bruke de? 

Anonymkode: ffd03...3b0

Hvis du leser hele tråden, så ser du opp til flere grunner til å bruke kontanter (ikke kunne bruke kort).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Trikken skrev:

Hvorfor skal butikkmedarbeidere risikere smitte for noen ikke kan sette penger inn på kort. Følg retningslinjene eller hold deg hjemme! 

Skulle jeg satt inn kontantene jeg handlet for,inn på konto da kortet var tomt,ville det medført mer kontakt enn bare på butikken... har ikke bil,og ville måttet benytta meg av offentlig transport for å reise inn til byen der banken min ligger,der jeg ville måttet bestilt tid hos en kunderådgiver for å sette inn penger. Noe jeg kan gjøre fire ganger i året.. 

Kontantene jeg hadde var forøvrig penger jeg hadde liggende fra panting av flasker,før selvbetjeningskassene kom. Nå gir de flaskepanten som tilgodelapper hvis jeg panter uten å handle..

Jeg kan jo legge til at grunnet til at jeg måtte handle selv om kontoen var tom,var disse som hamstret så alt i butikken her var tomt de første ukene. Jeg pleier bruke mye av butikkens egne merker for å holde et budsjett som ikke velter,så det merkes  på kontoen når man må kjøpe brød på bensinstasjonen,og andre dyrere varer fordi folk tenkte bare på seg selv og hamstret.. 

Anonymkode: 94bca...6ea

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Trikken skrev:

Hyggelig at folk som har mistet kortet sitt bare værsågod får sulte en uke....
Hva med å bruke hansker når de tar imot kontanter? Kan kaste dem etterpå til og med (hanskene altså)

Anonymkode: 4001a...feb

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Dette viser jo egentlig bare at med litt dialog og hjelpsomhet, så ordner det seg for alle. Selv for Olga på 85 med alle pengene sine i madrassen, de som har mistet kortet, de som har minus på kortet - men kontanter liggende, de som handler for Olga (rekker opp hånda her), osv. osv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jada. De fleste under 80 bruker kort. Men om dere ikke snakker med eldre i familien eller omgangskretsen så vet dere altså ikke at den utdøende generasjonen fortsatt bruker kontanter. At de aldri har brukt kort og er «redd» for det som er nytt. Og de klarer seg heldigvis fint likevel. De lokale bankene og butikkene har stor forståelse ♥️

Anonymkode: 3578e...483

Min mor og far samt tanter og onkler på 80+ bruker kort. Da kan andre klare det også. Må man så må man.

Anonymkode: d2bca...344

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Jeg jobber i butikk, vi er fortiden stengt, men før vi stengte tok vi ikke i mot kontanter pga smitte. Det var av hensyn til oss og andre kunder. Kontanter er fullt av bakterier, helt unødvendig å handle med nå i denne fasen vi er. Det kommer en tid hvor man fritt kan betale kontant igjen. Vi er ikke vanskelige på det ellers.

Folk elsker å kverulere på det. Får de ikke kverulert, er dagen ødelagt.

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Trikken skrev:

hvor dum er du egentlig?? Om en person mister bankkortet så tar det for en uke før det nye kortet kommer! Sier seg selv at da må en bruke kontanter istedet! Vi kan ikke gå en uke uten mat!!

Anonymkode: 7aa5d...750

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk elsker å kverulere på det. Får de ikke kverulert, er dagen ødelagt.

Jeg bare misliker sterkt å bli sett såå stygt på når jeg handler for en eldre person som kun gir meg kontanter. That's it! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Vær så snill å ikke bann. Folk mister respekten for det du skriver.

Skjønner ærlig ikke hva folk har i mot ordet "faen". Det er et helt vanlig ord akkurat som alle de andre, hvem er du til å bestemme om jeg skal få lov til å banne eller ikke? Hvis du mister respekten for hva jeg skriver basert på ett jævla "banneord" synes jeg heller at du skal våkne opp, vi lever i 2020 og det er blitt helt normalt å banne i dagligtale, det er slik jeg snakker. Jeg mister heller respekten for folk som skal fortelle andre hva de kan og ikke kan skrive.

Anonymkode: 05f32...819

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Så de som ikke har kort eller mulighet til å betale med kort får ikke handle i butikken din? Mange eldre feks som ikke bruker kort i det hele tatt. 

Det er så og si ingen eldre som betaler med kontanter i butikken vår, nesten alle gamle betaler med kort. De fleste som kommer med kontanter til oss er i 30 årene og snakker som oftest ikke norsk, eller så er det 5 åringer som skal være så flinke og betale for sjokoladen sin helt selv!....

Anonymkode: 05f32...819

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hyggelig at folk som har mistet kortet sitt bare værsågod får sulte en uke....
Hva med å bruke hansker når de tar imot kontanter? Kan kaste dem etterpå til og med (hanskene altså)

Anonymkode: 4001a...feb

Da burde de heller bestille klikk og hent og betale med vipps som mange andre. Er det matbutikk finns det coop pay osv.

hyggelig noen ikke forstår at det er satt inn tiltak for å forhindre smitte. Da burde å betale med alternative løsninger være det minste man gjør mot sine medmennesker

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

hvor dum er du egentlig?? Om en person mister bankkortet så tar det for en uke før det nye kortet kommer! Sier seg selv at da må en bruke kontanter istedet! Vi kan ikke gå en uke uten mat!!

Anonymkode: 7aa5d...750

Er da vel ikke jeg som er «dum» om man ikke klarer finne andre måter betale for seg i disse tider.

• Liker 1
  • Opprett ny...