AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #1 Skrevet 31. mars 2020 Flere butikker jeg har vært innom i det siste, har nektet å ta imot kontanter. De viser til smitterisiko. Flere som har opplevd dette? Av ulike årsaker har jeg kontanter, som jeg ønsker å benytte. Jeg har (inntil nylig) vært overbevist om at forbruker står fritt til å velge mellom Norges tvungne betalingsmidler. En livstolkning fra JD støtter også dette. Får inntrykk av at koronatilstanden gjør at vi har litt "lovløse" tilstander her i landet. https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/-38---sporsmal-om-tvungne-betalingsmidle/id722001/ Anonymkode: f0fcc...eb6 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #2 Skrevet 31. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Flere butikker jeg har vært innom i det siste, har nektet å ta imot kontanter. De viser til smitterisiko. Flere som har opplevd dette? Av ulike årsaker har jeg kontanter, som jeg ønsker å benytte. Jeg har (inntil nylig) vært overbevist om at forbruker står fritt til å velge mellom Norges tvungne betalingsmidler. En livstolkning fra JD støtter også dette. Får inntrykk av at koronatilstanden gjør at vi har litt "lovløse" tilstander her i landet. https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/-38---sporsmal-om-tvungne-betalingsmidle/id722001/ Anonymkode: f0fcc...eb6 *lovtolkning Ts Anonymkode: f0fcc...eb6 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 31. mars 2020 #3 Skrevet 31. mars 2020 Slutt å være egoist og heller bidra til denne felles dugnaden.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #4 Skrevet 31. mars 2020 Javel gå og grin da Anonymkode: abaf8...deb 14
altflyter Skrevet 31. mars 2020 #5 Skrevet 31. mars 2020 Snakk om å være kverulant. Kontanter er utrolig grisete og en åpenbar smittekilde. Å mase om lover og regler i en slik sammenheng er rett og slett bare dumt. 17
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #6 Skrevet 31. mars 2020 Da setter du kontantene dine inn i bankautomaten og betaler med kort som alle andre. Anonymkode: ce773...7d9 35
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #7 Skrevet 31. mars 2020 Sett kontantene inn på konto, så er problemet løst. De kan sikkert ikke nekte deg å betale kontant med loven i hånd, men du gjør deg også rimelig vanskelig om du nekter å betale med kort. Anonymkode: 61858...259 13
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #8 Skrevet 31. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere butikker jeg har vært innom i det siste, har nektet å ta imot kontanter. De viser til smitterisiko. Flere som har opplevd dette? Av ulike årsaker har jeg kontanter, som jeg ønsker å benytte. Jeg har (inntil nylig) vært overbevist om at forbruker står fritt til å velge mellom Norges tvungne betalingsmidler. En livstolkning fra JD støtter også dette. Får inntrykk av at koronatilstanden gjør at vi har litt "lovløse" tilstander her i landet. https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/-38---sporsmal-om-tvungne-betalingsmidle/id722001/ Anonymkode: f0fcc...eb6 Best for deg også. Anonymkode: 0ed79...8fd 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #9 Skrevet 31. mars 2020 Hvis du er nødt til det (du har ikke noe annet) så skal du selvfølgelig få betale med kontanter. Det er som du er inne på, tvunget betalingsmiddel. Anonymkode: f8180...3bd 22
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #10 Skrevet 31. mars 2020 Jeg var kjempeflau og spurte på butikken her nede om jeg fikk bruke kontanter,da jeg ikke hadde penger på kortet.. daglig leder sa; "selvfølgelig får du bruke kontanter,det er forskjell på at vi ser helst at du bruker kort,og å nekte cash,for det har vi ikke lov til!" Anonymkode: 94bca...6ea 28
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #11 Skrevet 31. mars 2020 3 minutter siden, Luna Llena skrev: Slutt å være egoist og heller bidra til denne felles dugnaden. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Javel gå og grin da Anonymkode: abaf8...deb Er en del av den store dugnaden å være frekk i kjeften på nettet? Ts, det er unntakstider og mange butikker velger å ikke ta imot kontanter hvis de kan unngå det. Jeg måtte betale med kontanter en dag da jeg oppdaget ved kassa at kortet ikke var der, da sa hun i kassa at det går helt greit. På apoteket her, derimot, har de nulltoleranse for kontanter. Du kan jo prøve å snakke med butikken? Anonymkode: 3f22d...17d 18
money Skrevet 31. mars 2020 #12 Skrevet 31. mars 2020 Er vel ikke overraskende. Service og dagligvarebransjen har vel høyst utvalg representanter av hysterikere, som rekrutrerer blant de mest hysteriske av oss, som er unge jenter og kvinner mellom 15-35. Forøvrig også den demografien med flest airheads som faktisk ser på reelle verdier som verdiløse om de ikke kommer i digital eller elektronisk form. 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #13 Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er nødt til det (du har ikke noe annet) så skal du selvfølgelig få betale med kontanter. Det er som du er inne på, tvunget betalingsmiddel. Anonymkode: f8180...3bd Ikke nå. Det er for å unngå smitte. Anonymkode: d2bca...344 2
Silva Pluvialis Skrevet 31. mars 2020 #14 Skrevet 31. mars 2020 (endret) Jeg fikk betale med kontanter i forrige uke fordi jeg ikke hadde bankkort. Endret 6. oktober 2022 av Tvillingsjel 2
FluffyChix Skrevet 31. mars 2020 #15 Skrevet 31. mars 2020 Jeg skjønner ikke hvorfor jeg blir sjokkert over disse uttalelsene, men jeg fortsetter altså å bli det. Ja, kontanter er et gyldig betalingsmiddel, men nå står vi midt i en jævla pandemi og man skal altså stå og vifte loven i hånd for å betale kontant. Av alle idiotiske ting. Jeg ringer Erna og ber henne endre på loven hvis det er så forbanna viktig å bruke kontanter fordi du kan. 9
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #16 Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, money said: Er vel ikke overraskende. Service og dagligvarebransjen har vel høyst utvalg representanter av hysterikere, som rekrutrerer blant de mest hysteriske av oss, som er unge jenter og kvinner mellom 15-35. Forøvrig også den demografien med flest airheads som faktisk ser på reelle verdier som verdiløse om de ikke kommer i digital eller elektronisk form. Jeg synes det ser ut som om butikkansatte tar dette med knusende ro. De er tross alt på jobb. Hadde hele staben endt opp med sykemelding for "Psykiske plager" eller noe sånt så kunne jeg skjønt kritikken, men nå sparker du bare i løse luften. Anonymkode: 61858...259 17
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 31. mars 2020 #17 Skrevet 31. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er en del av den store dugnaden å være frekk i kjeften på nettet? Ts, det er unntakstider og mange butikker velger å ikke ta imot kontanter hvis de kan unngå det. Jeg måtte betale med kontanter en dag da jeg oppdaget ved kassa at kortet ikke var der, da sa hun i kassa at det går helt greit. På apoteket her, derimot, har de nulltoleranse for kontanter. Du kan jo prøve å snakke med butikken? Anonymkode: 3f22d...17d Var det jeg skrev frekt!?! 🙉
Gjest Villfisker Skrevet 31. mars 2020 #18 Skrevet 31. mars 2020 Jeg er også mer glad i kontanter enn kort til vanlig, men i disse tider er det ikke aktuelt. For å holde oversikten, får jeg heller logge inn litt oftere i nettbanken, i stedet for å utsette meg selv og andre for større smitterisiko.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #19 Skrevet 31. mars 2020 3 minutter siden, Luna Llena said: Var det jeg skrev frekt!?! 🙉 Å kalle noen egoist på et svært tynt grunnlag er kanskje ikke frekt, men det grenser i hvert fall til det. Anonymkode: f8180...3bd 8
Sinte-my Skrevet 31. mars 2020 #20 Skrevet 31. mars 2020 11 minutter siden, money skrev: Er vel ikke overraskende. Service og dagligvarebransjen har vel høyst utvalg representanter av hysterikere, som rekrutrerer blant de mest hysteriske av oss, som er unge jenter og kvinner mellom 15-35. Forøvrig også den demografien med flest airheads som faktisk ser på reelle verdier som verdiløse om de ikke kommer i digital eller elektronisk form. Hva i alle dager er det slags generaliserende tøv? De samme som du omtaler i så negativ forstand er faktisk med å sørge for at du får mat i skapene i en tid der de aller fleste av oss oppfordres til å holde oss hjemme. I likhet med de i helsevesenet utsettes de for stor smittefare, men de aller fleste av dem gjør det med et smil. Til tross for at folk er nærmest idiot på butikken i disse dager. Makan altså. Har forøvrig inntrykket av at de største idiotene er de i 40-60-årene. Ikke den yngre garde. 7
Anbefalte innlegg