Gå til innhold

Plastisk kirurgi

Fremhevede innlegg

Gjest Swixi
Skrevet

Nå er jeg så lei av at utseende er det eneste som teller! Denne idiotiske holdningen ser ut til å komme fra USA, med Extreme Makeover og lignende programmer. Det virker som om mange mener at man blir lykkelig bare man får helt bene hvite tenner, kjempepupper og en liten nese! Har dere lagt merke til at alle ser så og si like ut etter disse operasjonene (ser stortsett veldig billige ut etterpå)? Er mennesket virkelig så dumt at det ikke kan se bak det ytre? Det er hva vi tenker og gjør som teller, og IKKE den slanke midjen som teller! Dette blir for dumt!

Måtte bare få det ut :wink: Kanskje feil forum, men det handler jo om kropp og helse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo godt du er fornøyd da :-)

Gjest the imp
Skrevet

Jeg kjenner at jeg blir litt irritert når jeg leser innlegg som det der. Hvorfor har så mange problemer med å forstå at det å endelig kunne føle seg pen/vakker/sexy/flott kan hjelpe deg med andre problemer? Det hjelper faktisk en god del å få ryddet ett problem ut av veien når man ikke har det bra. Overfladisk? Tja, noen mener sikkert det, men det er så jævlig å føle seg stygg, og det at man føler seg stygg kan medbringe andre problemer også. Det å endelig kunne føle seg flott kan for en del være et spark bak til å klare å gjøre noe med andre problemer man eventuelt har også.

Noe av hele poenget er at dersom du føler deg flott så stiger selvtilliten/selvfølelsen din, noe som faktisk er helt nødvendig for å kunne løse en del problemer. En annen ting er at veldig mange problemer kanskje egentlig har sitt utspring i at man føler seg stygg/lite attraktiv? Når man da først føler seg lite attraktiv så er det fort gjort å tenke at da er man sikkert dum også, og at folk ikke liker deg. Å føle seg flott da tar vekk mye av den negative tankegangen.

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

Jeg forstår folk som vil ha større pupper, HVIS de har små pupper.

Jeg forstår også folk som vil ha en slankere mage, HVIS magen er for stor.

Men, jeg forstår ikke at alle vil se like ut, noe trådstarter snakker om.

for, det er ikke pent.

dessuten: "Usa's utseende" er "ut".

det er ikke lenger like kult å ha solariumsbrun hud og knallhvite tenner.

Jeg syns også mange ser helt like ut.

Og jeg kan ikke fordra denne "kulturen" til USA.

merkelig at de ikke "ser" det selv.

Gjest Swixi
Skrevet

Jeg har problemer med at det er utseende som skal øke selvtilliten og ikke noe annet! Jeg er helt enig i at det kan løse noen problemer om man føler at man ser bra ut, men dette er fordi vår kultur er sånn. Hvorfor er det ikke sånn at man kan øke selvtilliten for den man er, og ikke for hvordan man ser ut?

Man unngår nok en del problemer ved å være det som dagens samfunn mener er pent, og jeg skulle ønske at jeg var en av dem som ikke hadde det minste problem med å gå på stranden, og at jeg ikke hadde følt meg mindreverdig fordi jeg ikke er pen eller slank. Men hvorfor skal det være sånn? Fortjener jeg å bli behandlet anerledes på grunn av utseende? Ingen fortjener det, absolutt ingen, og det er denne forskjellsbehandlingen jeg blir rasende på. Denne forskjellen øker dessuten når man legger så stor vekt på utseende! Man blir ikke dum av å ikke være "pen"!!!

Gjest penjente
Skrevet
Man blir ikke dum av å ikke være "pen"!!!

Nei. Men nå har det seg sånn at vi "pene" ofte blir kalt for dumme da, ikke omvendt.

Gjest Swixi
Skrevet

Nei. Men nå har det seg sånn at vi "pene" ofte blir kalt for dumme da, ikke omvendt.

Er klar over det, men det er vel akkurat like urettferdig som å behandle en som ikke er fullt så "pen" dårlig?

Gjest Swixi
Skrevet

Er klar over det, men det er vel akkurat like urettferdig som å behandle en som ikke er fullt så "pen" dårlig?

Gjest Emera
Skrevet

Alle disse make-over-programmene er helt håpløse.

Der er jeg helt enig med trådtarter. Det verste med dem er at de faktisk får "vanlige" mennesker til å tro på at selvfølelsen ligger i utseendet. Det ser vi jo av noen av svarene her og.

Allerede har det kommet slike "ett-år-etter-operasjonen-programmer." Folk forteller om sjalusi. Man ble faktisk ikke så lykkelig som man hadde trodd. Man ble mer deprimert enn før på grunn av for store forventninger (jada, det er sikkert noen suksesshistorier også!).

Jeg mener bestemt at man kan lære seg å like seg selv uten å gjennomgå operasjoner. Og når man har lært det, så stråler man ut selvtillit. Så enkelt, og så vanskelig. Men det finnes mange eksempler på at det går an.

Jeg håper inderlig at denne make-over-trenden snart er over!

Gjest Gjesta
Skrevet

Ja, jeg er enig med trådstarter. En skal ikke basere sin egenverd og lykke på utseende. Det kommer en dag da vi alle blir gamle og grå, og de som har basert det kun på det vil få det vanskelig tro jeg. Jeg synes vi skal slutte med slike programmer og slutte med alle de ukebladene med oppskrifter på hvordan bli kvitt cellulitter , og hvordan se yngre ut.. bare tull alt samment....

Skrevet

Bra at du er fornøyd med deg selv :) Folk får være som de er, og konsentrere seg om seg selv, før de hiver seg på andre.

Gjest Embla s
Skrevet

Enig med trådstarter!

synes det er skremmende at det å ta en plastisk operasjon har blitt noe "dagligdags" og naturlig.

Ser på en måte for meg at den naturlige kroppen, med de variasjoner som følger, vil bli unaturlig, og at "alle" vil gå rundt med samme livmål, bh-størrelse og nesekrumming :roll:

Gjest penjente
Skrevet

absolutt.

samfunnet blir mer og mer "ødelagt".

skremmende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...