Gå til innhold

Morsom pappa/sliten & stressa mamma

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er flaut å innrømme at vi har gått i noen tradisjonelle roller etter barn. Jeg har alt ansvaret hjemme og for barnet (inkl lese om barneoppdragelse etc), mens pappaen, når han kommer hjem kan fokusere 100% på å være den morsomme forelderen. Han setter såvidt grenser engang. Jeg er utmattet, selvom vi bare har 1 barn. Var ikke en energisk person i utgangspunktet... Merker nå at denne rollefordelingen går utover mitt forhold til barnet; hen ser bare en stressa og sliten mamma med av og til kort lunte... Jeg har prøvd å senke skulderne i forhold til standard hjemme, men jeg orker ikke konstant kaos. Det må være litt orden hjemme. Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette. Er stygt redd det blir enda et forhold som avsluttes bare ungen blir større. Kjæresten har vist igjen og igjen at det er bare jeg som tar ansvar hjemme og bare jeg som faktisk oppdrar barnet og ikke bare herjer rundt. Ikke rart skilsmissestatisktikken er som den er. 

Anonymkode: b64cb...0c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å prate med partneren din om dette? Og hva skjer isåfall når dere gjør det? 

Hva med familiekontpret? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Sokkar said:

Har du prøvd å prate med partneren din om dette? Og hva skjer isåfall når dere gjør det? 

Hva med familiekontpret? 

"Alt" er prøvd. Han ser ganske enkelt ikke alt. Han får ikke med seg det som må gjøres. Eller hvor stressende det er å ikke kunne slappe av fordi det er 100000 ting som burde bli gjort, men som ikke blir gjort med mindre jeg gjør det. Han ser ikke engang behov for å korrigere ungen når hen klatrer i borde el.lign rett foran øynene hans.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Alt" er prøvd. Han ser ganske enkelt ikke alt. Han får ikke med seg det som må gjøres. Eller hvor stressende det er å ikke kunne slappe av fordi det er 100000 ting som burde bli gjort, men som ikke blir gjort med mindre jeg gjør det. Han ser ikke engang behov for å korrigere ungen når hen klatrer i borde el.lign rett foran øynene hans.

En del kvinner kunne lært litt av menn. Ganske mye deiligere med en avslappet tone i heimen. 

Anonymkode: 7227c...9eb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

En del kvinner kunne lært litt av menn. Ganske mye deiligere med en avslappet tone i heimen. 

Anonymkode: 7227c...9eb

Problemet er jo at vi blir ikke dømt som menn. En alenefar med et rotete og småskittent hjem hadde ingen dømt, men en dame som ikke har det strøkent (med eller uten kjæreste) hadde blitt dømt beinhardt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er jo at vi blir ikke dømt som menn. En alenefar med et rotete og småskittent hjem hadde ingen dømt, men en dame som ikke har det strøkent (med eller uten kjæreste) hadde blitt dømt beinhardt.

Neida. Jeg er rotete dame. Er ganske avslappa og har avslappa venner. De avslappa vennene er de beste 🥰

Livet er bedre nå enn når jeg hele tiden skulle ha alt perfekt (jeg ble syk av det, så måtte endre meg, orket jo ikke holde samme tempo etter jeg ble syk). 

Anonymkode: 10b0b...884

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem bryr seg om det..

Uansett så er det vel meget begrensa hvor mye dømmende besøk dere kan få nå for tida.

Anonymkode: 887c6...4b5

• Liker 3
Skrevet

Familiens sokkepar. 

Synes faktisk at den som har mest behov for at det skal være strøkent, også må gjøre mest. 

Om mannen min ikke hadde taklet at vi aldri la ihope sokkeparene, fordi det var viktig for han.... Vel, da får han legge de i hope. Så tar jeg barna med ut og koser oss i mens. Kan hende gangen blir møkkete når vi kommer inn døra, for det er umulig å unngå her i Bergen... Men det kan vi uansett vaske neste dag, eller dagen etter det (i tilfelle vi heller vil være ute neste dag også). Og det lever eg helt fint med når ungene er i seng. Har meir lyst å hoppe naken til sengs med mannen, enn å legge meg stuptrøtt og lei fordi gangen må være rein til neste gang vi skal takke inn mold og gjørme. 

IMG_20200331_183441.jpg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å være litt mer morsom å være sammen med du også, for både mann og barn. Alle som er oppvokst med sure foreldre vet hvor ukoselig det er.

Anonymkode: f122f...73f

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dømt beinhardt og hardest av seg selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...