Gå til innhold

Umettelig mann! Hvordan "normalisere" sexlivet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg sliter sikkert med et ikke-problem. Men det er noe jeg trenger å løse for å gå videre med han. Og det vil jeg virkelig. Han blir ikke tilfredsstilt av sex. Eller, det varer kort. Han blir kåt, eller frustrert som han sier, etter maks noen timer. Og da er det det sex alt handler om. Berøringer, kyssing, seksuelle referanser. Jeg er fortsatt nyforelska og blir lett tent på han, men likevel avviser jeg han mye fordi jeg rett og slett ikke orker 3-4 ganger om dagen som det fort kunne ha blitt hver dag i de verste periodene. Og når jeg avviser fortsetter han bare og vi får liksom ikke kommunisert ordentlig, alt vris til å handle om sex. 

Vi har vært sammen i et drøyt år og bodd sammen i to måneder. Jeg er 24, han 31. Det ender stort sett med at vi har sex 1-2, toppen 3, ganger om dagen, mens jeg om jeg skulle velge hadde valgt 4-5 ganger i uka.

Hva bør jeg gjøre/si til han så han forstår at jeg helst vil ha mindre sex, og viktigst at jeg trenger mer kommunikasjon som ikke handler om sex?

Anonymkode: 4a2b1...2d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med at han kommer flere ganger etter hverandre? Kanskje det kan redusere antall ganger per dag?

Anonymkode: 228c8...16e

Skrevet

Hei, dette er nok et problem, om du ikke ser det nå, så kommer du til å oppdage det senere. Jeg vet ikke helt hvordan du skal tilnærme deg det, men det du nødt til å gjøre. Du må på en eller annen måte få han til å forstå at du trenger kommunikasjon om  andre ting, gjerne mer hverdagslige ting som hva dere skal ha til mat, hvordan arbeidsdagen har vært,  hva dere kan finne på sammen, legge noen planer om diverse. Du må også få han til å forstå at du trenger nærhet og kos UTEN at det fører til sex. Jeg tror dere får det til. Lykke til!

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Han kommer til å ødelegge all lyst hos deg om dette fortsetter. Du som medskyldig i det, siden du ikke setter grenser. 

Du må rett og slett prate skikkelig med ham, og ikke gi etter når han ikke respekterer første, andre og tredje avvisning. 

Han har lyst på sex hele tiden, han TRENGER det ikke, og han trenger det definitivt mindre enn du trenger at han respekterer at du er et menneske, ikke et leketøy å knulle på hele tiden. 

Anonymkode: 8c9e8...20f

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Ikke-problem du lissom. Det begynner med at du unngår å kysse, så slutter du å klemme, og når dere ligger i senga, så blir du veldig forsiktig med å ikke komme bort i penisen hans, eller andre kroppsdeler. Intimiteten i forholdet forsvinner ganske raskt. 

Hvis han i tillegg ikke greier å kommunisere om noe uten å seksualisere, så ligger dere tynt an. 

Sexolog/parterapi, vis bedring eller bli dumpet.  Se for deg denne mannen når du sitter der med to sutreunger i tillegg.  

Mann, som hadde det litt på samme måte. 

Anonymkode: a76f0...d53

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke et ikke-problem, hvorfor kaller du det det?

Anonymkode: 2b1b5...99f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel sex-avhengighet, eller hyperseksualitet som nok er et riktigere navn på diagnosen..

Anonymkode: 2f274...116

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dere passer jo overhode ikke sammen. Du har en unormalt lav sexlyst, det er helt normalt å ha seg 1-3 ganger om dagen, i et så ferskt samboerskap. La han gå, det er nok av kvinner som vil sette pris på han. 

Anonymkode: 461d8...2eb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette er ikke et ikke-problem, hvorfor kaller du det det?

Anonymkode: 2b1b5...99f

Forventet bare at folk skulle skrive at det var mye verre om han ikke hadde sexlyst.. Jo, jeg synes jo det er et problem.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har en unormalt lav sexlyst,

Jeg syns du drar det litt langt.  Hvis hun virkelig har lyst 5 ganger i uka, så synes jeg det høres ganske greit ut for voksne folk som sikkert er i jobb. Et normalområde er aldri så snevert. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere passer jo overhode ikke sammen. Du har en unormalt lav sexlyst, det er helt normalt å ha seg 1-3 ganger om dagen, i et så ferskt samboerskap. La han gå, det er nok av kvinner som vil sette pris på han. 

Anonymkode: 461d8...2eb

De har vært sammen et år, hva har det å si at de har bodd kort sammen? Det er vel ikke unormalt å ikke ha behov for sex daglig i et 1 år gammelt forhold når man ikke er i tenårene mer? Ikke at det er uvanlig å ha litt mer sexlyst heller, men tviler på at 4-5 ganger i uken er mindre normalt enn 3 ganger om dagen (utover de første månedene/første halve året)

Anonymkode: aa535...e55

• Liker 4
Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Herre gud !  Du må ha funnet deg en kjæreste som er ekstremt kåt og tent på deg.    Spørsmålet er om han bare bruker deg som eit sexobjekt, eller han er så forelsket og  betatt av deg at han føler han på ha ofte sex med deg   ?.    

AnonymBruker
Skrevet

Det høres utrolig slitsomt ut. Har vært i et ligende samboerskap der jeg ofte strakk meg langt fordi han hadde lyst, selv om jeg egentlig ikke var i mood. Men han strakk seg sjeldent like langt tilbake når jeg ikke hadde lyst. Det hele endte i at jeg fikk skikkelig avsmak på sex med han fordi det føltes ut som om sex var på hans premisser og at det ikke var så nøye med meg. Han maste seg liksom til at det ble mer enn tjeneste/arbeid jeg skulle gjøre for han enn noe vi hadde sammen.

Anonymkode: dd117...896

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ta ham i rompa, så han får seg en skikkelig orgasme. 

Anonymkode: 1d3f6...8a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tar han testosteron, steroider eller noen former for kosttilskudd? 

Anonymkode: f6f52...855

• Liker 4
Skrevet

Kan mer onani hjelpe og lette på trykket for han?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg syns du drar det litt langt.  Hvis hun virkelig har lyst 5 ganger i uka, så synes jeg det høres ganske greit ut for voksne folk som sikkert er i jobb. Et normalområde er aldri så snevert. 

Jeg tok meg ikke akkurat nær av å bli kalt unormal på KG fordi jeg bare vil ha sex 3-5 ganger i uka 😄 Bare la det ligge... 

8 hours ago, Anonym Bruker said:

Herre gud !  Du må ha funnet deg en kjæreste som er ekstremt kåt og tent på deg.    Spørsmålet er om han bare bruker deg som eit sexobjekt, eller han er så forelsket og  betatt av deg at han føler han på ha ofte sex med deg   ?.    

Godt spørsmål. Jeg føler veldig at han er kåt på meg og at jeg har utløst noe spesielt i han. Og at det har med at han er betatt og forelsket å gjøre. Kanskje litt derfor jeg kalte det et ikke-problem, for det er jo i utgangspunktet bra? Men føler meg jo også behandlet som et sexobjekt, når sikkert over halvparten av kommunikasjonen handler om at han vil ha meg. Skal følge litt mer med på det du lurer på.

3 hours ago, AnonymBruker said:

Tar han testosteron, steroider eller noen former for kosttilskudd? 

Anonymkode: f6f52...855

Han doper seg ikke eller noe sånt nei. Men skal sies at han har mye testosteron naturlig. 

42 minutter siden, I Grosny said:

Kan mer onani hjelpe og lette på trykket for han?

Kanskje, men vi har liksom ikke den dynamikken enda der det er naturlig at den ene går og koser med seg selv når den andre er hjemme. Kanskje han gjør det allerede... Jeg vet ikke.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han doper seg ikke eller noe sånt nei. Men skal sies at han har mye testosteron naturlig. 

Hvordan vet du hva testosteronnivået hans er? Har han testet det?

Anonymkode: 54a34...835

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan vet du hva testosteronnivået hans er? Har han testet det?

Anonymkode: 54a34...835

Det ble et tema engang fordi han er veldig sterk og muskuløs selvom han ikke trener eller har trent så mye, og da nevnte han at han har hatt veldig høyt testosteronnivå på tester hos legen.

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje, men vi har liksom ikke den dynamikken enda der det er naturlig at den ene går og koser med seg selv når den andre er hjemme. Kanskje han gjør det allerede... Jeg vet ikke.

Da synes jeg du skal be han om å onanere, slik at han blir trygg til å gjøre det, og så ser dere om det avlaster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...