AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #1 Skrevet 31. mars 2020 Jeg har ei god venninne. Hun har det svært vanskelig om dagen. Hennes forelder ligger på dødsleiet (ikke korona), og det er en tung tid for familien. Situasjonen med korona og smittebrems gjør alt vanskeligere. Hun har en baby og ei jente på 4 år, og de har allerede hendene fulle med barna, og jeg vet hun ikke får vært så mye hos forelderen sin som hun ønsker. Jeg har også ei jente på 4 år som går i bhg med min venninnes barn, og de er også gode venninner. Vi har levd som i omtrent som i karantene med hjemmekontor og hjemmebhg siden 12 mars. Ikke fordi vi må, men vi har rett og slett redusert alt av sosial kontakt og gjør når del av dugnaden. Men jeg lurer så veldig på om jeg skal tilby min venninne at hennes fireårig kan komme og leke litt med jenta mi på dagtid, sånn at de får det litt roligere rundt situasjonen og at hun faktisk får vært med sin syke forelder (også vil det jo være hyggelig for barna mine og). Jeg har jo uansett hjemmekontor nå, og en unge fra eller til spiller ingen rolle sånn sett, men så er det jo dette med smittespredning da.... Hva ville du gjort? Anonymkode: 58019...48c
Alvario Skrevet 31. mars 2020 #2 Skrevet 31. mars 2020 Om venninnen din og familien hennes har like begrenset kontakt med andre som du har, så synes jeg godt du kan det😊
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #4 Skrevet 31. mars 2020 Tilby dette du ❤️ så snill du der!! Anonymkode: 34dc4...36f 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #5 Skrevet 31. mars 2020 Om dere ikke er i risikogruppen synes jeg det er en veldig fin ting å gjøre. Anonymkode: 2e3c0...ada
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #6 Skrevet 31. mars 2020 2 minutter siden, Alvario skrev: Om venninnen din og familien hennes har like begrenset kontakt med andre som du har, så synes jeg godt du kan det😊 Ja de har det, med unntak av helsepersonell og diverse som er inne i forbindelse med det forestående dødsfallet. Og begravelsesbyrå og lignende. Anonymkode: 58019...48c
WhiteSwan Skrevet 31. mars 2020 #7 Skrevet 31. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ei god venninne. Hun har det svært vanskelig om dagen. Hennes forelder ligger på dødsleiet (ikke korona), og det er en tung tid for familien. Situasjonen med korona og smittebrems gjør alt vanskeligere. Hun har en baby og ei jente på 4 år, og de har allerede hendene fulle med barna, og jeg vet hun ikke får vært så mye hos forelderen sin som hun ønsker. Jeg har også ei jente på 4 år som går i bhg med min venninnes barn, og de er også gode venninner. Vi har levd som i omtrent som i karantene med hjemmekontor og hjemmebhg siden 12 mars. Ikke fordi vi må, men vi har rett og slett redusert alt av sosial kontakt og gjør når del av dugnaden. Men jeg lurer så veldig på om jeg skal tilby min venninne at hennes fireårig kan komme og leke litt med jenta mi på dagtid, sånn at de får det litt roligere rundt situasjonen og at hun faktisk får vært med sin syke forelder (også vil det jo være hyggelig for barna mine og). Jeg har jo uansett hjemmekontor nå, og en unge fra eller til spiller ingen rolle sånn sett, men så er det jo dette med smittespredning da.... Hva ville du gjort? Anonymkode: 58019...48c Stakkars. Synes absolutt du kan tilby det, det er snilt av deg og hun setter nok pris på det 😊 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #8 Skrevet 31. mars 2020 Ja, syns du skal tilby det. Du kan jo ha som regel (lage en lek av det?) at ungen hennes og din skal vaske hender når hun kommer og når hun går. I tillegg til normal håndvask iløpet av den tiden hun er der. Anonymkode: 01f17...89e
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #9 Skrevet 31. mars 2020 Er det noe å lure på da? Du burde gjort det for lenge siden. Anonymkode: 5b809...6c1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #10 Skrevet 31. mars 2020 Ja, tilby deg å passe. Anonymkode: 2d5ad...89d
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #11 Skrevet 31. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noe å lure på da? Du burde gjort det for lenge siden. Anonymkode: 5b809...6c1 Så du mener at man ikke skal tenke en ekstra gang når man vurderer kontakt med andre mennesker i disse tider? Anonymkode: 58019...48c
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #12 Skrevet 31. mars 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du mener at man ikke skal tenke en ekstra gang når man vurderer kontakt med andre mennesker i disse tider? Anonymkode: 58019...48c Riktig Anonymkode: 5b809...6c1
Anbefalte innlegg