Gjest Blondie65 Skrevet 31. mars 2020 #21 Skrevet 31. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja men smerter har også en funksjon. Ikke at den gjør ting noe bedre, men den viser at det er noe galt. Mange flere hadde nok dødd av hjerteinfarkt og en haug med andre sykdommer og skader hvis vi hadde oppfunnet en medisin som hadde gjort at ingen folk lenger følte noen smerter. Det finnes jo faktisk en sjelden sykdom som gjør at man ikke føler smerter, og de som har denne sykdommen får som regel veldig mye skader og har en veldig forkortet livslengde. Anonymkode: c88ed...4a5 Ja, jeg er klar over at smerter har en funksjon. Jeg er også klar over at smerte i seg selv kan være svært skadelig fordi det kan få frem panikk. Hatt så vondt noen gang? Det har jeg. Når en har fått en spiker gjennom hånden og det gjør vondt, man konstanterer at der står det jammen meg en spiker gjennom mini hånd - jeg må til doktoren. Så kommer ambulansen og de velger å gi smertestilledene for å gjøre transporten enklere for meg. Synes du jeg skal si nei siden smerten har en funksjon i din verden? Når jeg legger meg for å sove når jeg har feber er det for å gi kroppen arbeidsro. Hvis jeg ikke greier å sove fordi jeg har så vondt i hodet eller leddene eller fordi jeg fryser og kaldsvetter, tar jeg en paracet for å dempe disse symptomene. Jeg tar ikke en paracet for å gå i skogen og hugge ved - eller på jobb.
Luckiness Skrevet 31. mars 2020 #22 Skrevet 31. mars 2020 Helt riktig at feber er kroppens forsvarsmekanisme. Men det er også hensiktsmessig med Paracet dersom man har høy feber eller feber over flere dager. Har man høy kroppstemperatur så er det høyere risiko for dehydrering feks. Man kan dermed ha behov for behandling for det også. I tillegg virker det på smerter. Slik man gjerne kan føle det litt mindre ubehagelig, klare å slappe mer av og få mer optimalt med søvn.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #23 Skrevet 31. mars 2020 3 minutter siden, Luckiness skrev: Helt riktig at feber er kroppens forsvarsmekanisme. Men det er også hensiktsmessig med Paracet dersom man har høy feber eller feber over flere dager. Har man høy kroppstemperatur så er det høyere risiko for dehydrering feks. Man kan dermed ha behov for behandling for det også. I tillegg virker det på smerter. Slik man gjerne kan føle det litt mindre ubehagelig, klare å slappe mer av og få mer optimalt med søvn. Dehydrering er lett å unngå. Det er en slik gjennomsiktig væske som du får så mye du vil av ut av springen som kalles for vann som hindrer dette problemet.... Dehydrering er generelt ikke et problem ved feber heller. Ved diaré over lang tid derimot kan dehydrering bli en alvorlig problemstilling Søvnmangel og stress kan ha en negativ effekt på immunforsvaret ja, men tror ikke det veier opp for den negative effekten demping av feber har. Som sagt så er det mye forskning som viser at febertemperatur både drastisk forkorter sykdomsforløp, og minker skader viruset eller infeksjonen gir for en hel haug av forskjellige virus og infeksjoner. Mens å undertrykke feberen altså gir et mer alvorlig og lenger forløp. Anonymkode: c88ed...4a5
Gjest Fjeud Skrevet 31. mars 2020 #24 Skrevet 31. mars 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dehydrering er lett å unngå. Det er en slik gjennomsiktig væske som du får så mye du vil av ut av springen som kalles for vann som hindrer dette problemet.... Dehydrering er generelt ikke et problem ved feber heller. Ved diaré over lang tid derimot kan dehydrering bli en alvorlig problemstilling Søvnmangel og stress kan ha en negativ effekt på immunforsvaret ja, men tror ikke det veier opp for den negative effekten demping av feber har. Som sagt så er det mye forskning som viser at febertemperatur både drastisk forkorter sykdomsforløp, og minker skader viruset eller infeksjonen gir for en hel haug av forskjellige virus og infeksjoner. Mens å undertrykke feberen altså gir et mer alvorlig og lenger forløp. Anonymkode: c88ed...4a5 Du får sende mail til helsedirektoratet med den «forskningen» din da, å fortelle de hvor feil retningslinjene deres er, da de bare behandler smertene men ikke drar ut spikeren. Camilla Stoltenberg blir nok å hente deg med helikopter så hun får den verdifulle innsikten din med seg videre under pandemien.
ForumBrukeren Skrevet 1. april 2020 Forfatter #25 Skrevet 1. april 2020 Et nytt interessant klipp om å kunstig heve kroppstemperaturen. Det ser ut til å ha fungert tidligere og ble brukt helt opp til effektiv antibiotika var godt tilgjengelig over alt for noen typer bakterielle infeksjoner. I dag så bes bare folk som ikke har alvorlige pusteproblemer om å holde seg hjemme og ta paracet, hvor en andel av de da senere må legges inn med alvorlige komplikasjoner. Hvis en slik "hjemmemedisinering" fungerer vil man ikke bare forbedre forløpet til mange folk, men man vil også redusere belastningen på helsevesenet og dermed redde veldig mange liv.
Fremhevede innlegg