Gå til innhold

Helsepersonell. Må man sørge for navneskilt, penneholder og saks selv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eller får man noe av dette via jobben?

Anonymkode: f5b91...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres ikke riktig ut. Hvis dette er rekvisita som kreves i jobb, så er det noe som arbeidsgiver skal betale. Nå er jo ikke dette fryktelig dyre ting, men det er mer prinsippet. 

Anonymkode: a9ba8...a56

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må fikse selv. Er ikke krav om at man må ha det. Er helsefagarbeider på sykehjem

Anonymkode: 776fc...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jepp vi må ordne det selv. Er ikke noe som kreves av arbeidsgiver, men det er høyst nødvendig (synes jeg) for å gjøre jobben enkelt og effektivt 😅😅

Anonymkode: 70df2...0b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordner selv hos oss. Men synes det er ok, forde det finnes flere typer skilt og da kan jeg velge det jeg liker best og som er praktisk for meg. Velger farge og ikon selv. Mitt skilt koster 400kr og holdt i 10 år. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ordne selv der jeg jobber. Slikt utstyr trenger ikke å være så dyrt, og de varer som regel lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er ikke helsepersonell, så dette overrasker meg. Er det påkrevd å ha navneskilt?

Anonymkode: 9432f...545

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer litt. Noen plasser har eks krav om å ha ansatt kort synlig på uniform hele tiden, noen har samme navneskilt til alle og noen steder er det fritt frem. Navneskilt kan bestilles på nett og koster alt fra 49 kr til 500 +.

Penner får vi på jobb. Det finnes også sakser på arbeidsplassen selvsagt, men veldig praktisk å ha egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dumt spørsmål, hva brukes saksen til?

Anonymkode: 97341...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dumt spørsmål, hva brukes saksen til?

Anonymkode: 97341...1b4

Gjerne klipping av bandasjer, tilpassing av utstyr  og liknende.

Anonymkode: 10aeb...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det varierer litt fra sted til sted. Samboer har vært borti å få alt, å få litt og å få ingenting. Helsefagarbeider.

Som lærling fikk han skilt fra kommunen han hadde lærekontrakt hos. Det sto det naturligvis "*navn* Lærling" på, så han måtte bytte det ut når fagprøven var bestått og autorisasjonen var i orden. Andre arbeidsplasser har også tilbudt ansatte navneskilt, men disse har sikkerhetsnål og det liker han ikke. Han liker de man stapper ned i brystlomma med blekk-lomme og penneholder, så han har kjøpt selv. Penner har han stort sett fått forsyne seg fritt av, bortsett fra på én arbeidsplass. Noen steder har også gitt ansatte ID-kort-holdere. Stort sett bånd til å henge rundt halsen, men noen har også tilbud klips med snelle til å ha på skjorta. Sakser har de hatt til "utlån" alle plassene, men han liker å ha sin egen. Da vet han alltid hvor den er og om det er en ledig når han trenger en, og kan hente den fram fra brystlomma i stedet for å måtte løpe huset rundt på jakt etter saks om den trengs NÅ. :) 

Anonymkode: 53969...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke helsepersonell, så dette overrasker meg. Er det påkrevd å ha navneskilt?

Anonymkode: 9432f...545

Ikke navneskilt, men synlig ID kort. Dette får du med beholder.

Mange velger å ha navnskilt med penneholder i tillegg. Jeg orker ikke å ha masse ting hengende på uniform. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjerne klipping av bandasjer, tilpassing av utstyr  og liknende.

Anonymkode: 10aeb...d54

Bør ikke beh av pasienter, tilpasning av bandasje og utstyr være en ren saks? Ikke en saks du bærer på deg hele tiden, overalt 

Anonymkode: 5f524...a69

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bør ikke beh av pasienter, tilpasning av bandasje og utstyr være en ren saks? Ikke en saks du bærer på deg hele tiden, overalt 

Enig, Aldri forstått meg på de som må ha penner, saks og navneskilt på seg. En bakteriebombe deluxe. Dette er utstyr som finnes på alle avd. og bør steriliseres med jevne mellomrom. Tar ikke lang tid (eller planlegging) å ta med seg en. Bor de hjemme bør man bruke pas. egen saks. 

Anonymkode: 6c030...674

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man spriter over saksen før bruk. 

Anonymkode: 342ef...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er når du minst venter det at du trenger saks. Det er helt utrolig hvor mye saksen blir brukt. Jeg har egen medisinpinsett i stål, hater de i plast! Og pen er og kjekt å ha, men noterer ting stadig. Klokke på uniformen synes jeg og er fint. Henger ikke klokke over alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er da null problem å vaske og/eller sterilisere utstyret da. Jeg gjør dette ofte. Vi har lite av slikt utstyr, det meste gammelt og sløvt. Og man vet aldri når man har bruk for saksa ol, gjerne når du ikke har tid eller mulighet til å løpe å hente en. 

Anonymkode: 76abf...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må man ha med eget toalettpapir også?

Anonymkode: f1558...dd2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...