Gå til innhold

Kjenner du noen/vet om noen som er blitt friske fra corona ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om 2. Disse er mellom 60 og 70 år. 

Flere ? 

Anonymkode: 027f7...7be

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En hel familie som hadde vært i Østerrike. Lite symptomer.

Anonymkode: 7a1de...0d1

AnonymBruker
Skrevet

Flere kollegaer, ingen av dem hadde sterke symptomer.

Anonymkode: 82407...418

AnonymBruker
Skrevet

Ja. En slektning av min mann. Den første uken var det få symptomer. Etter ca. en uke ble han dårligere. Slapp og sliten. Han hostet ikke, men mistet smaks- og luktesansen. Og, nei, han er ikke i risikogruppene, og han var ung. Heldigvis var kona frisk, og kunne ta seg av barna. Nå er han frisk. Ville ta en test for å bekrefte det, men fikk ikke lov. Må være isolert i 7 dager etter siste symptomdag, og bruker tida til å pusse opp huset.

Jeg tenker ofte på de som er syke, og ikke har noen til å ta seg av barna. Eller dyrene sine, for den saks skyld. Covid-19 dreier seg om mye mer enn «bare» de som havner på sykehus, eller dør.

Anonymkode: eb166...caa

Skrevet

En gammelnabo fra Ørland ble frisk fra COVID_19.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt. 

Anonymkode: b90be...e2e

AnonymBruker
Skrevet

Vet om 4.

Anonymkode: 0fffa...9a4

AnonymBruker
Skrevet

Det burde vel være et krav i denne tråden at man faktisk er blitt testet og vet at det var Covid-19, og ikke bare at man antar det.

Anonymkode: c5694...8de

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt. 

Anonymkode: b90be...e2e

Hvilke symptomer hadde du? Det virker som det er så forskjellig.

Jeg handlet flere ganger for en venn i utenlandskarantene. Tror vi var mindre enn 1 meter fra hverandre én gang, under kikking i posen. Min venn ble syk, men ville ikke ringe legen. Nå føler jeg meg dårlig. Ikke som jeg er ved forkjølelse eller influensa. Ikke vondt i halsen eller snørrete, men har frysninger, hodepine, og hoster. Jeg holder meg selvsagt innendørs. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vet om en mann på 80+ med underliggende, alvorlig sykdom. 

Innlagt med corona, men ble frisk❤️

Anonymkode: 50fcd...837

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan bli midlertidig symptomfri etter infeksjon med SARS-CoV-2 men man blir neppe noen gang fri viruset eller uten risiko for å smitte andre. Viruset kan trolig aktiveres og gi sykdom seinere, og det er ingen som kan regne med å overleve infeksjonen.

Anonymkode: 2964f...dc9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. En slektning av min mann. Den første uken var det få symptomer. Etter ca. en uke ble han dårligere. Slapp og sliten. Han hostet ikke, men mistet smaks- og luktesansen. Og, nei, han er ikke i risikogruppene, og han var ung. Heldigvis var kona frisk, og kunne ta seg av barna. Nå er han frisk. Ville ta en test for å bekrefte det, men fikk ikke lov. Må være isolert i 7 dager etter siste symptomdag, og bruker tida til å pusse opp huset.

Jeg tenker ofte på de som er syke, og ikke har noen til å ta seg av barna. Eller dyrene sine, for den saks skyld. Covid-19 dreier seg om mye mer enn «bare» de som havner på sykehus, eller dør.

Det er da helt vanlig at unge mennesker utenfor risikogruppen blir syke på den måten du beskriver her. At de dør eller blir innlagt er mer uvanlig.

Anonymkode: 287d0...041

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan bli midlertidig symptomfri etter infeksjon med SARS-CoV-2 men man blir neppe noen gang fri viruset eller uten risiko for å smitte andre. Viruset kan trolig aktiveres og gi sykdom seinere, og det er ingen som kan regne med å overleve infeksjonen.

Hvor har du dette fra?

Anonymkode: c31fb...a14

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, to kollegaer er frismeldte. I 50-årene begge to, en av hvert kjønn. 

Anonymkode: cb973...c85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Å herlighet!

Isoler dommedagsprofetiene dine langt fra folk, for de er syke!

Anonymkode: 7f00a...140

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du gi deg.

Anonymkode: 7a1de...0d1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner/vet om flere (bor i Oslo-området). Noen i 40-50 årsalderen, og flere som er nær 75 år. Kun én av de jeg vet om ble sykehusinnlagt, hun klarte seg også bra.

Anonymkode: 4b6a1...c3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja 2 stykker og meg selv, tror jeg. 

Ble veldig syk på en rar måte i starten av februar, før det var så mye snakk om korona her i Norge. Er sikker på at det var det. Heldigvis enstøing som går hjemme så smitta nok ingen. 

Anonymkode: 6dcdc...dca

Skrevet

Min søster og hennes familie er nå friske.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hm dette var rart. Etter å ha lest på KG og i kommentarfeltet på VG har jeg fått inntrykk av at det ikke går an å bli frisk av korona. Og alle blir dødssyke, spesielt de unge og friske 🤔

Anonymkode: d7fcc...505

• Liker 3
  • Opprett ny...