Gå til innhold

Både trekk til utemøbler og putekasse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan beskytte du dine hagemøbler?

Er det nødvendig med både trekk og putekasse? Jeg må ha trekk til vinteren tenker jeg? Ingen mulighet for innendørs lagring. 

Men trenger jeg putekasse i tillegg? Tenkte hvis jeg tar trekket på møblene, med putene på, er vel de beskytta mellom bruk? Evt er det bedre å ha putene i putekasse? Også ikke legge overtrekk på møblene mellom bruk men kun på vinteren?

Er arbeidsledig,så ikke så mye å rutte med, og fikk kjøpt noen utemøbler billig brukt i dag..

Må ta putene inn på vinter, det skjønner jeg. 

Anonymkode: 5f6a9...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi gjør som følger;

Puter i putekasse når disse ikke er i bruk, også over natten selv om vi vet været er pent. 

Trekk brukes kun om vinteren. Da stabler vi møblene sammen, binder de godt, og legger på trekk. Ellers vasker vi og impregnerer møbler (rotting) to ganger i sesongen. 

Puter på loftet hver vinter. Eller i perioder der det stort sett er vått (Vestlandet). 

Kan være trekk er nok. Men her blåser trekket veldig raskt av om vi ikke binder det godt til møbler. Og det er en større jobb. Ser for meg at en slik løsning ender med trekk og puter over hele nabolaget. Hos oss i alle fall. 

Anonymkode: d89c8...7c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...