Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg ha hovedbank i Nordea med lønnskonto der, og resten av sparekontoene o.l. i en annen liten bank? Ønsker å beholde kunderådgiver i eksisterende bank, men fordelene i ny. 

Anonymkode: e5153...ca9

Skrevet (endret)

Ja, det kan man. Jeg har kontoer i to banker. Bruker bare den ene da, men vil ikke stenge den andre. Bruker den litt av og til. Liker kundeservicetilbudet bedre der (Dnb, døgnåpen kundeservice!). I min nye bank har de telefontider 2 stusselige timer i døgnet...! Glemmer du å ringe akkurat i det lille vinduet med tid en dag, må du vente et helt døgn på å få ringe igjen.

Hadde det ikke vært for den mye bedre renten jeg fikk der på boliglånet, hadde jeg ikke byttet bort Dnb, de har så bra kundeservice. Dessuten har Dnb bankkort med bilde på, noe jeg er avhengig av å ha, for jeg har ingen annen id enn passet, og det gidder jeg jo ikke drasse rundt på overalt (får ikke akkurat plass i lommeboka). Så bankkortet mitt med bilde fra Dnb betaler jeg for å ha der ennå, selv om jeg ikke bruker kontoene særlig ofte.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ha så mange du gidder å betale for :)

Anonymkode: 7dbd0...1fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan ha så mange du gidder å betale for :)

Anonymkode: 7dbd0...1fd

Her kommer kanskje et superidiotisk spørsmål men er totalt grønn visstnok 🙊😂: koster det mye i året å være bankkunde? 

Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her kommer kanskje et superidiotisk spørsmål men er totalt grønn visstnok 🙊😂: koster det mye i året å være bankkunde? 

Nei, det er gratis, men det koster å ha bankkort Visa der. Mitt koster vel 285,- i året tror jeg det var.

Har du bare sparekontoer og ingen kort, er det gratis.

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I noen lokale drittbanker er det svindyrt. Men de fleste fornuftige banker tar ikke betalt for å ha konti hos dem.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

Nei, det er gratis, men det koster å ha bankkort Visa der. Mitt koster vel 285,- i året tror jeg det var.

Takk for svar! Må man da si opp kortene? 🤔 Hilsen hu som spør så mye, altså ts. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en hovedkonto og 6 sparekontoer. Ble ekstremt gledelig overrasket da skademeldingen kom og jeg oppdaget at jeg hadde 4000kr på en konto jeg hadde glemt. 

Anonymkode: 93a5d...d4e

• Liker 1
Skrevet

Noen tar betalt for nettbank feks.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, ajarRun skrev:

Noen tar betalt for nettbank feks.

Åh... det hadde jeg aldri giddet. Ingen av mine to banker gjør det. Kun årsgebyr for å ha bankkortene.

• Liker 1
Skrevet

Åh... det hadde jeg aldri giddet. Ingen av mine to banker gjør det. Kun årsgebyr for å ha bankkortene.

Nei, lokalbanker suger. Gørrtrege, lite kompetent, men de er greie å ha hvis man vil gjøre noe som ikke er helt lovlig eller trenger kreditt på syltynt grunnlag. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Må man da si opp kortene? 🤔 Hilsen hu som spør så mye, altså ts. 

Hvis du har kort i en bank du ikke lenger har tenkt å benytte kort hos (f.eks. du har ikke tenkt å ha penger stående på kontoen kortet er knyttet til) så bør du si det opp, ja. Det løper årsgebyr på kortet selv om du lar det ligge ubrukt i en skuff. Det må sies opp, helst skriftlig, til banken. Logg deg på og send dem en sikker epost via meldingstjenesten der (man ser den bare når man er innlogget).

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar alle sammen! Lokalbanken kjenner meg og mannen godt, og er villige til å hjelpe oss hvis begge blir permitterte lenge. Vet de også vil hjelpe hvis vi ønsker å bygge, for på sikt få ned månedlige kostnader og lån (hvis vi ikke er permitterte altså). De tilbyr 2 i nominell rente. 

Nordea gir 1,7 i nominell rente. Det er ca 6000 mindre lån i året. Ts. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...