Gå til innhold

Politikere, regjeringer og konspirasjonsteorier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger merke til at det finnes en del mennesker - i hvert fall etter det jeg kan oppfatte, som kategorisk avviser absolutt alle konspirasjonsteorier som fins. Det virker ikke som de tror at regjeringer er i stand til å skjule noe, gjøre noe ulovlig, lyve, eller skade noen, på noen som helst slags måte.
Det som forundrer meg med dette, er at vi alle vet at politikere lyver. De fleste politikere, og i alle fall de som er høyt oppe, de vet vi at lyver og er uærlige på mange måter, dette har man sett om igjen og om igjen.
Vi vet også at slike stillinger er attraktive for psykopater og narsissister, jeg trenger vel knapt å nevne eksempel på dèt.
Vi vet også at det er disse menneskene som starter kriger, og som dreper uskyldige mennesker. Men å holde på med konspirasjoner, det gjør de visst ikke.

Er det noen logikk i dette? Tenk etter. En konspirasjon er to eller flere mennesker som avtaler å gjøre noe ulovlig. Og dette skjer ALDRI i maktens korridorer....

Anonymkode: c18ec...53a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar denne rungende stillheten som et tegn på at KG-brukerne erkjenner at det kan være noe i en del konspirasjonsteorier, selv om de ellers har en tendens til å hardnakket fornekte det ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er mange konspirasjonsteorier som har vist seg å være riktige. Og mange konspirasjonsteorier som har kommet ut fra andre ting som senere ble bekreftet. MK Ultra trodde mange var galskap og konspiranoia, men ble senere bekreftet men påstått nedlagt. I dag tror mange MK ultra fortsatt foregår. Samme med ufo etterforskning som mange mente bare var gale konspirasjonsteoretikere som trodde at myndighetene drev med i skjul, men dette gjorde jo myndighetene i skjul og ble senere mer åpne om. 

Jeg tror grunnen til at mange avviser konspirasjonsteorier er fordi de som tror på de teoriene som høres villest ut er de som gjerne synes mere og roper høyest. Mye av det er ikke engang konspirasjonsteorier, men bare psykoserabling og da får folk et nedsettende og lite kredibelt syn på konspirasjonsteorier som det faktisk er noe i. Vet også at en del syns det blir for mye å ta inn, så de orker ikke å sette seg så mye inn i det, bry seg eller ta stilling til ting når de uansett ikke kan gjøre noe med det eller det ikke rammer de selv direkte, tenker nok en del. 

Endret av Helena0102
Gjest Alterego666
Skrevet (endret)

Det finnes flust av konspirasjoner, skjulte vennskap og tjenester, gjentjenester, korrupsjon og så videre. 
Disse blir jo oppdaget. De små korrupsjonene blir avslørt gjennom offentlighetsloven, samfunnets kontrollmekanismer, publikumstips osv før de blir til store konspirasjoner. Blant de store konspirasjonene som blir oppdaget er påvirkning av valg i USA og Brexit-avstemming i GB. Men dette er operasjoner, ikke permanente strukturer.

Med konspirasjonsteorier mener man de store globale konspirasjonene som chemtrails, Bilderberg, Illuminati, 9/11-coverup, 22juli-coverup, og andre ting som er åpenbart tull.

Endret av Alterego666
AnonymBruker
Skrevet
På 1.4.2020 den 7.29, Alterego666 skrev:

Det finnes flust av konspirasjoner, skjulte vennskap og tjenester, gjentjenester, korrupsjon og så videre. 
Disse blir jo oppdaget. De små korrupsjonene blir avslørt gjennom offentlighetsloven, samfunnets kontrollmekanismer, publikumstips osv før de blir til store konspirasjoner. Blant de store konspirasjonene som blir oppdaget er påvirkning av valg i USA og Brexit-avstemming i GB. Men dette er operasjoner, ikke permanente strukturer.

Med konspirasjonsteorier mener man de store globale konspirasjonene som chemtrails, Bilderberg, Illuminati, 9/11-coverup, 22juli-coverup, og andre ting som er åpenbart tull.

Hvorfor er det så åpenbart når de som har makta er psykopater?

Gjest Alterego666
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så åpenbart når de som har makta er psykopater?

Uten å ta stilling til psykopat-påstanden:

Cover-ups av denne dimensjonen er umulige i et liberalt demokrati. Jo større konspirasjon, jo større cover-up.

Man kan dekke over bestikkelser for en byggetillatelse, men man kan ikke dekke over chemtrails og 9/11.  

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, Alterego666 skrev:

Cover-ups av denne dimensjonen er umulige i et liberalt demokrati. Jo større konspirasjon, jo større cover-up.

Man kan dekke over bestikkelser for en byggetillatelse, men man kan ikke dekke over chemtrails og 9/11.  

Er du helt sikker på det? Og er du helt sikker på at vi fortsatt er et liberalt demokrati?

Gjest Alterego666
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt sikker på det? Og er du helt sikker på at vi fortsatt er et liberalt demokrati?

Ja. Men jeg tar det ikke for gitt at det alltid vil være slik. Det bør du også være.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Alterego666 skrev:

Ja. Men jeg tar det ikke for gitt at det alltid vil være slik. Det bør du også være.

Jeg bør være hva for noe?

Gjest Alterego666
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bør være hva for noe?

Sikker på at vi fremdeles har et liberalt demokrati.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Alterego666 skrev:

Sikker på at vi fremdeles har et liberalt demokrati.

De endrer nå alt under dekke av "corona". Innføring av kontantløst har de villet gjøre lenge, det har ingenting med hindring av smittespredning å gjøre, som alle de andre "tiltakene" i denne "dugnaden". Blind tillit til disse....menneskene er meningsløst. De ønsker total kontroll:

"I tillegg ber Samferdselsdepartementet om å få ta i bruk to kriseforskrifter. Den ene gjelder rett til å stanse all manuell betaling av ferjebilletter på riksveisferjene for å hindre smittespredning. Som en midlertidig løsning foreslår departementet at ferjemannskapet skal gå over til å registrere alle kjøretøy ved hjelp av kjennemerkegjenkjenning eller eventuelt AutoPass-brikke, slik at passasjerene enten blir fakturert etter eller før reisen."

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/04/03/195666928/regjeringen-ber-om-a-fa-bruke-kriseloven-pa-tre-nye-omrader?fbclid=IwAR1B0ECTNhvdCSFRbjIKuyB5ZjTJhfkAplU5JPfuruO6ZclCaCf6GYX2v0g

Gjest Alterego666
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

De endrer nå alt under dekke av "corona". Innføring av kontantløst har de villet gjøre lenge, det har ingenting med hindring av smittespredning å gjøre, som alle de andre "tiltakene" i denne "dugnaden". Blind tillit til disse....menneskene er meningsløst. De ønsker total kontroll:

Artikkelen du linker er gammel. Forslaget ble begrenset av opposisjonen. Tiltakene er på plass, men forutsetningene ble sterkt skjerpet, og varigheten sterkt begrenset. 

Behandlingen av dette bærer alle tegn på et åpent og liberalt demokrati. 

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 5.4.2020 den 11.19, Alterego666 skrev:

Dette er veldig skråsikkert sagt. Klart, jo flere involvert jo mer sårbar blir en konspirasjon, og jo mer usannsynlig blir den (fordi sannsynligheten for at den blir avslørt er så stor).

Men virkelige «konspirasjoner» utføres ofte av etterretningstjenester og spesialavdelinger innen det militære. De deler ikke informasjon med andre enn de ytterst få som behøver den, på «need to know basis». De kjenner til hvordan operere i det skjulte, bruke psykologisk krigføring, frontorganisasjoner, spre villedende historier til media og vet hvordan du planter bevis. Det er ikke så veldig farlig om et rykte om en virkelig konspirasjon kommer ut, så lenge det ikke har noen troverdighet, og håndfaste bevis blir feid under teppet.

Anonymkode: 5ec5d...7b6

• 2 uker senere...
Gjest Nimbus2000
Skrevet (endret)

Jeg har ingen problemer med å tro at myndighetene lyver til oss.  Det jeg har problemer med å tro på er enkelte av de mest kjente konspirasjonsteoriene som f.eks at 911 var en innsidejobb.  For meg virker slike teorier svært lite plausible. 

Derimot er det mest plausible at  USA løy om masseødeleggelsesvåpen før invasjonen av Irak. 

Endret av Nimbus2000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...