AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #1 Skrevet 31. mars 2020 Jeg er hjemme pfa influensa og symptomer på korona. Bestilte mat fra meny og de sender så matvarer som går ut på dato ila 4 dager. Disse skulle i frys og brukes ila to uker, etter min plan. Nå er jeg sur og irritert over at jeg må sende varene tilbake for at de skal sende nye ila hvem vet når. Fyren som kom med varene leverte også mine ting ut til naboer som gladlig tok i mot. Han snakket knapt norsk. #coronasur Anonymkode: c649b...8ed
Jaybird Skrevet 31. mars 2020 #2 Skrevet 31. mars 2020 (endret) Her jeg bor er det en vernet bedrift som driver med plukking og utkjøring av varer for Meny. Det er et kjempegodt tiltak, men tror flere av de nok ikke klarer å ta hensyn til utløpsdatoer. Jeg synes det er verdt det likevel, å få disse ut i arbeid og gi de mer mening i hverdagen. Det ser ut som de storkoser seg når de plukker varer, og regner med de er stolte når de leverer. Selv om de er kjappe til å ta smaksprøver av smågodt, nøtter og lignende 😄 Så nei, det hadde jeg bare ikke klart å bli sur for altså. Meny ordner vel sikkert opp raskt om du ringer de med den meldingen der? Endret 31. mars 2020 av Jaybird
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #3 Skrevet 31. mars 2020 Hvis det skulle i fryseren uansett er ikke utløpsdato så viktig. Frys det du, så går det fint 😊 Anonymkode: d9945...3c9 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #4 Skrevet 31. mars 2020 9 minutter siden, Jaybird skrev: Her jeg bor er det en vernet bedrift som driver med plukking og utkjøring av varer for Meny. Det er et kjempegodt tiltak, men tror flere av de nok ikke klarer å ta hensyn til utløpsdatoer. Jeg synes det er verdt det likevel, å få disse ut i arbeid og gi de mer mening i hverdagen. Det ser ut som de storkoser seg når de plukker varer, og regner med de er stolte når de leverer. Selv om de er kjappe til å ta smaksprøver av smågodt, nøtter og lignende 😄 Så nei, det hadde jeg bare ikke klart å bli sur for altså. Meny ordner vel sikkert opp raskt om du ringer de med den meldingen der? Ja de skal sende nytt, men jeg er syk og sliten og synes det er noe makkverk. de hadde 1 jobb liksom. Plukke varer og sende til meg. Krever ikke veldig mye IQ det. Han som kom med varene er smart nok til å kjøre bil, så synes det er rart han deler ut ting til andre spesielt nå i korona tider da folk som er smittet gjerne handler på nett. Jeg betalte jo masse penger for det, men fikk feil ting og ting som manglet. At det er så vanskelig å bare ordne det slik det blir rett, eller feks legge i en vare som ligner til ca samme pris. Anonymkode: c649b...8ed
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #5 Skrevet 31. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det skulle i fryseren uansett er ikke utløpsdato så viktig. Frys det du, så går det fint 😊 Anonymkode: d9945...3c9 Det er vel en trøst det da. Du tenker det går greit å spise varer som har gått ut på dato med en uke som har vært fryst? Anonymkode: c649b...8ed
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #6 Skrevet 31. mars 2020 14 minutter siden, Jaybird skrev: Så nei, det hadde jeg bare ikke klart å bli sur for altså. Meny ordner vel sikkert opp raskt om du ringer de med den meldingen der? Ja, jeg snakket med en fyr som skulle ordne, men de kunne ikke love at det ordnes feks før neste uke. Hvem vet hva jeg får da? Jeg har prøvd å ringe de men de har 20 min- 30 mins vente tid, og de ringer tilbake, men bare en gang, og den telefonen rakk ikke jeg. Vet ikke om det er fordi de har få ansatte, eller om alle klager slik som jeg gjør. Anonymkode: c649b...8ed
Jdz Skrevet 31. mars 2020 #7 Skrevet 31. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel en trøst det da. Du tenker det går greit å spise varer som har gått ut på dato med en uke som har vært fryst? Anonymkode: c649b...8ed Er ikke konservering hele poenget med å fryse da? Ofte kan du fint spise varer en uke etter holdbarhetsdato som ikke har vært fryst også. Best før betyr ikke dårlig etter. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #8 Skrevet 31. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel en trøst det da. Du tenker det går greit å spise varer som har gått ut på dato med en uke som har vært fryst? Anonymkode: c649b...8ed Selvfølgelig. Jeg gjør dette hele tiden. Kjøper opp på tilbud, og fryser. Har både ribbe og kalkunfilet fra tilbud i fryseren, kjøpt på tilbud i Desember. Og har jeg kjøpt noe vi ikke får spist går det i fryseren før utløpsdato. Ikke rart folk kaster mye mat.... Anonymkode: 6b06d...a5f 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #9 Skrevet 31. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig. Jeg gjør dette hele tiden. Kjøper opp på tilbud, og fryser. Har både ribbe og kalkunfilet fra tilbud i fryseren, kjøpt på tilbud i Desember. Og har jeg kjøpt noe vi ikke får spist går det i fryseren før utløpsdato. Ikke rart folk kaster mye mat.... Anonymkode: 6b06d...a5f Det jeg kjøpte var jo ikke på tilbud da. Men ok. Anonymkode: c649b...8ed
Lille-pus Skrevet 31. mars 2020 #10 Skrevet 31. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel en trøst det da. Du tenker det går greit å spise varer som har gått ut på dato med en uke som har vært fryst? Anonymkode: c649b...8ed Hvis en fersk vare fryses før utløpsdato, så er den fullt ut spiselig selv om den tas opp, tines og benyttes etter utløpsdato. Frysevarer som er over utløpsdato kan være like fine, men de kan ha endret smak. Smaksendring vil da ofte være knyttet til at fetter i varen kan ha harsknet. Nå er utløpsdatoer satt med en romslig margin så i de aller fleste tifeller går det greit. Når det er sagt så forstår jeg frustrasjonen din.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #11 Skrevet 31. mars 2020 Og derfor kommer jeg enten til å gå og handle selv eller gjøre en privat avtale med noen som er pålitelige. Anonymkode: 448ca...098
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #12 Skrevet 31. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg kjøpte var jo ikke på tilbud da. Men ok. Anonymkode: c649b...8ed Vi kan ta det sakte... Tilbud eller ikke er ikke avgjørende her. Du KAN fryse varer som nærmer seg utløpsdato, uavhengig av hvorfor varene er kjøpt. Når du uansett har planer om å fryse ser jeg virkelig ikke at det kan være et irritasjonsmoment. Når jeg får salmalaks som går ut om fire dager, og jeg planlegger å spise den om seks dager, da jeg jeg litt irritert fordi det må en tur i fryseren, og med det forringer smaken. Anonymkode: 6b06d...a5f
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #13 Skrevet 31. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Og derfor kommer jeg enten til å gå og handle selv eller gjøre en privat avtale med noen som er pålitelige. Anonymkode: 448ca...098 Pluss stacke opp med tørrvarer og hermetikk som kan lett varmes og spises nr man er syk i 14 dager. Anonymkode: 448ca...098
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #14 Skrevet 31. mars 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel en trøst det da. Du tenker det går greit å spise varer som har gått ut på dato med en uke som har vært fryst? Anonymkode: c649b...8ed Det går helt fint. Det gjør vi hele tiden. Dersom vi for eksempel ser at kjøttdeigen i kjøleskapet holder på å gå ut før vi rekker å bruke den, så slenger vi den bare i frysen, og tar den opp når den skal brukes. Det samme gjør vi med melk, fisk, kjøttpålegg osv. Anonymkode: 3f42c...469
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #15 Skrevet 31. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi kan ta det sakte... Tilbud eller ikke er ikke avgjørende her. Du KAN fryse varer som nærmer seg utløpsdato, uavhengig av hvorfor varene er kjøpt. Når du uansett har planer om å fryse ser jeg virkelig ikke at det kan være et irritasjonsmoment. Når jeg får salmalaks som går ut om fire dager, og jeg planlegger å spise den om seks dager, da jeg jeg litt irritert fordi det må en tur i fryseren, og med det forringer smaken. Anonymkode: 6b06d...a5f Så du er likeglad når du betaler penger og ikke får det du skal ha? Gi deg. Folka rota til min bestilling på flere måter. Derfor er jeg irritert. Anonymkode: c649b...8ed
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #16 Skrevet 31. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel en trøst det da. Du tenker det går greit å spise varer som har gått ut på dato med en uke som har vært fryst? Anonymkode: c649b...8ed Ja, selvfølgelig. Vi gjør det hele tiden. 😊 Anonymkode: d9945...3c9
SPOCA Skrevet 31. mars 2020 #17 Skrevet 31. mars 2020 (endret) Jeg forstår det er surt når det blir feil i bestillingene, men jeg har nå brukt Meny nettbutikk i et par år allerede (jeg månedshandler derfra), og er det noe de generelt er gode på, så er det kundeservice. Jeg har aldri vært nødt til å levere tilbake varene hvis jeg er misfornøyd eller noe skulle skje. For ting kan skje, de er mennesker som alle andre. Mitt forslag: send en henvendelse til kundeservice, så tipper jeg de ordner opp. Har aldri opplevd at jeg har trengt å dokumentere det en gang, de ordner opp og refunderer om det skulle være feil. At de som leverer gir ut matvarene høres helt merkelig ut, og noe du selvfølgelig må gi beskjed om. Hvordan kan de bli bedre om du ikke gir dem beskjed? Nytter ikke å sitte her på forumet å klage uten å faktisk gi beskjed til riktig instans. Når det gjelder matvarer: de prøver å ta matvarer med lengst holdbarhet, men de plukker jo fra butikken, og har de ikke annet tilgjengelig må de ta det de har. Kan være det er spesielt mye nå i disse koronatider. Det er jo bare å fryse ned, så akkurat her ser jeg ikke problemet, det er jo kjedelig, men sånt kan skje. Stort sett opplever jeg Meny nettbutikk til å være flinke på dette, men hender de ikke har noe annet valg, og da må man jo nesten gjøre det beste ut av det. Endret 31. mars 2020 av SPOCA
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #18 Skrevet 31. mars 2020 <Syntes også det er merkelig. Jeg har spesifisert i kommentarboksen til Meny at varene skal ha lang holdbarhetsdato. Så idag fikk jeg både syltetøy som gikk ut 15.03.20 (ja, jeg kødder ikke) og en brunost som gikk ut i JANUAR. Hva er det for noe? ER de begynt å sende ut varer de ikke har blitt kvitt? Kjenner jeg begynner å bli forbanna. Anonymkode: 473a6...38b
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #19 Skrevet 31. mars 2020 Jeg forstår frustrasjonen din. Men altså, hvis du har corona, noe du tror du har. Er det veldig lurt å sende tilbake matvarer på den måten? Disse varene kan jo smitte andre, og vil garantert gjøre det. Jeg hadde heller kranglet meg til et avslag i prisen. Anonymkode: 01043...9d8
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #20 Skrevet 1. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Brunost kan vel holde seg temmelig lenge da. Så lenge du ikke lar den stå fremme i rom-temperatur i mangfoldige UKER i strekk... Anonymkode: f587b...775 Ja, den kan det ja? Jeg bruker den altså, og den smaker fint og står såklart i kjøleskapet. Men syntes vel likevel at 3 mnd gått ut på dato er drøyt da. Anonymkode: 473a6...38b
Anbefalte innlegg