Gå til innhold

Nasjoners ulike praksis rundt pandami

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen tvil om at virus tiltakene som blir gjort land etter land er forskjellig. 

Det siste er at i Australia tillater dem maks to personer som kan være i nærheten av hverandre. 

Et virus opererer tilpasser seg jo ikke etter nasjoners ulike praksis. 

Holdningen til presidenten i Hviterussland er jo interessant i seg selv. 

Jeg forholder meg etter Australias regel, den virker å være sikrest. 

Det er ingen nasjoner som har forståelse på hva pandami er for noe, det er ingen som har fulgt med i historietimen, jeg gir stryk til enhver politiker til alle i en hver nasjon. Det er ingen som har hatt et system på hvordan forholde seg til det når det skal si, eller skulle skje i et land. Forskjellen fra tidligere pandamier er nå reiser mennesker langt flere ganger enn på den tiden. F.eks amerikanske soldater som reiste til Europa under 1.verdenskrig, og fikk forflyttet pandamien effektivt. Ved neste pandami i enhver plassering i verden, så bør landegrense stenges automatisk. 

Anonymkode: 39d43...0b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er ingen nasjoner som har forståelse på hva pandami er for noe, det er ingen som har fulgt med i historietimen, jeg gir stryk til enhver politiker til alle i en hver nasjon.

Ingen kan noen ting, og du gir de stryk? Er du noe slags professor i pandemi? Nei, dette skjer ikke så alt for ofte, og sist vi hadde noe som lignet så verden svært annerledes ut, både på helsefronten og i samfunnet ellers.

Anonymkode: 14893...504

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vi lever å bor har mye å si hvordan virus vil oppføre seg.Bor vi sammen med foreldre, besteforeldre? Tar vi selv var på våre syke, eller erde alene på sykehus/hjem? Land der befolkningen selv tar vare på sine eldre og syke, har større sjanse for tidligere og flere døde og smittede. Land som Norge der vi skyver belastningen over på andre vil færre dø med 1 gang, men vil så klart dø over tid.

Hva som er best å gjøre vil vi ikke finne ut før dette er over. Da kommer det en fasit. Desverre ikke før.

Anonymkode: 56d1f...9fe

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt. 

_popcorn_, mod

• Opprett ny...