Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Farger du håret som gravid? Det er så sprikende meninger på nettet at man kan bli helt tussete. Nå er frisørsalongene stengt, og jeg ble så desperat at jeg gjorde det selv, hjemme. Reagerte litt på blekemiddelet og fikk litt sår i hodebunnen. Har nå full panikk for om sårene har gjort at hårfargen har gått rett i blodbana og til babye. Huff, alt man skal bekymre seg over 😕

Anonymkode: a8888...611

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

MÅ du absolutt farge håret da? Ettervekst som blender inn er jo bare fint. Det er ikke frarådet å farge håret av helsemyndighetene, men samtidig er man ikke sikre på om det kan være skadelig eller ikke. Jeg tenker egentlig at det er så mye som KAN være farlig, så jeg prøver å begrense meg, men jeg får sikkert i meg farlige stoffer jeg også. Jeg tenker det er hvor mye man får i seg tilsammen som har noe å si. Hvis du både farger håret, bruker deodorant med aluminium, bruker mye sminke, bruker parfyme, bruker hudkremer og/eller body lotion med mye rart oppi, får i deg sukker og/eller kunstig søtning, så begynner det å bli mye. Jeg kan f.eks ikke gå ut offentlig uten sminke, så jeg har begrenset meg på andre områder, ved å f.eks bytte til mild deo og bodylotion, samt bare bruke gode ansiktskremer. Jeg farget håret i en farge som blender godt inn med min naturlige rett før jeg ble gravid, så ikke ettervekst skulle bli et stort problem. 

Anonymkode: 7f709...a5e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekket de offisielle anbefalingene og spurte helsepersonell. Begge sa ja, så da farver jeg håret (hos frisør, gjorde det før corona). Alle de der uoffisielle rådene som finnes på nett har jeg sluttet og lese!

Anonymkode: c7fbb...71b

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig kan du farge. Jeg skal bleke når frisøren er tilbake.  Orker ikke se som tufsa  ut selv om jeg er gravid.

AnonymBruker
Skrevet

Som frisør går jeg ikke med rufsete hår. Er ikke farlig å farge håret når man er gravid. Er du redd det skal gå ned i blodet ditt kan du eventuelt ta noen striper (mange gjør dette). Nå i dag er fargene så mindre å fine kontra før. Det sies at å være gravid å frisør ikke skal være noe skadelig for fosteret. Er hvertfall ikke (det vi har fått opplyst om) skadelig for kunden som kommer å kanskje tar etterveksten sin hver 4 uke... 

Anonymkode: c86be...73d

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel anbefalt for sikkerhetsskyld å bare ta striper, slik at ikke så mye av fargen er i kontakt med hodebunnen. Bleiking er jo også litt sterkere enn farging.. Men man vet ikke om det er «farlig» eller ei. 

Anonymkode: 20c7f...d0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...