Gå til innhold

Hvor stor bryllupskake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lillesøster skal lage bryllupskaken vår og vi diskuterer litt om dagen mht hvor mye kake det må være.

Vi blir trolig ca 75 gjester og diskuterer da størrelsen på kakene. F.eks en 3-etasjes kake kan jo være så ymse mht størrelsen/diameter på kakene.

Noen som vet hvor store kaker de hadde?

Surfinia

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville hørt med en konditor, bare for å få tips, du kan late som om du har tenkt å bestille hos dem :wink:

Skrevet
Jeg ville hørt med en konditor, bare for å få tips, du kan late som om du har tenkt å bestille hos dem

Ja, og så finnes det jo oppskrifter som er til bryllupskaker, da... Og der må det jo stå diametre og måleenheter og antall porsjoner?

Vi skal i hvert fall ha kake til 62 gjester, og da anbefalte kakedama vår tre etasjer, men jeg vet jo ikke hvor store/tykke lagene er, da...

Og så kommer det jo an på om dere beregner at hver gjest skal ha ett eller to eller mange stykker?

Skrevet

Vi hadde 58 gjester om jeg ikke husker helt feil, og vi hadde 3 etasjers kake. var myye igjen etter festen.

Gjest Aricept....
Skrevet

Vi blir 37 mennesker og skal også ha 3-etasjers kake. Men har ingen aning om hvor stor den er i diameter... Hotellet ordner alt for oss..

Skrevet

Vi var 37 stk, og hadde bryllupskake til 22. Det høres kanskje lite ut, men etter en stor middag og andre kaker så var det mer en nok. Det var mye bryllupskake igjen. Kakestykkene som regnes fra konditor er mye større enn de folk normalt tar også.

Skrevet

Vi skal ha 88 gjester og skal også ha 3 etg. kake, men aner ikke hvor stor/høg den er osv. Men snakk med en konditor ja....

Skrevet

Vi var 56 gjester til bords, og de 6 serveringsfolkene var med på festen (og kakene).

Vi hadde to bryllupskaker - like store, på oppbygt bord, og de forsvant som dugg for solen. Fiiiine sjokolademousse-kakene! :-D

I tillegg hadde vi en jorbærbløtekake, to kransekaker og to store hvetekringler. Alle de 'bløte' kakene ble spist opp, det gikk litt kransekake og kringle.

Dette var ca. 1 1/2 time etter at middagen var ferdig.

Skrevet

Jeg ville forhørt meg hos en konditor hvor mye som er vanlig å beregne. Vi skal ha en bryllupskake for 20 personer til våre 16 gjester. I tillegg skal vi ha to små kaker og masse konfekt. Jeg regner med at det blir kakerester som vi kan spise til lunsjen dagen derpå...

Skrevet

Vi blir noen og femti til kaffe. Har bestilt en 3-etg kake som rekker fra 80-100 stk.

Hovedgrunnen til at vi bestilte en 3-etg var at den så mer "hel" ut enn om den bare hadde 2-etg. I tillegg er det sjokoladekake, og det blir den eneste sjokoladekaken på kakebordet så det kan fort gå noen stykker...

Gjest brud2002
Skrevet

Vi var ca. 70 i bryllupet, hadde 3-etasjes kake. Hele øverste delen var urørt, halve midt-kaken + deler av nederste var også uspist.

Men det må sies at vi hadde et tradisjonelt vestlands-kakebord i tillegg (ca. 10-12 kaker, der flere var uåpnet).

Tror de fleste bare spiste et stykke for høflighets skyld, og om vi kun hadde hatt bryllupskaken, så hadde den ikke blitt spist opp!

Skrevet

Vi var 75 personer og det var ikke så mye som en smule igjen av den 5-etasjes bryllupskaken! Tror det kommer an på hvor god den er rett og slett!

• 4 uker senere...
Skrevet

Vi er ogsa usikre mht kake men har vel egentlig funnet ut at vi gar for en 3 etasjer "standard" str. og to andre like kaker om star ved siden av. Men smak...??

Gjest Guest
Skrevet

Vi var 110 gjester til kaffe, og det var litt igjen av den midterste delen, og hele overste delen. men vi bor i trøndelag, og her er det vanlig med store kakebord. Min mor telte 27 kaker på kakebordet.

Skrevet

Vi hadde ca 45 til kaffen og 3 etg kake. Det var igjen mye bryllupskake, mener å huske at de 2 lverste delen var hele faktisk. Men nå må man jo også huske at den alle øverste delen av kaka jo skal fryses og spises på 1.års bryllupsdag. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...