Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å stripe håret mitt blondere hjemme. Bruker som regel stripingen fra Nutrisse eller liknende butikkmerker, og har kun hatt gode erfaringer med denne. Er litt redd for å bleke håret med andre hjemmebleke-kit, aner jo ikke hvordan fargen blir om fargen blir gul eller liknende. 

Kan jeg få et godt resultat om jeg kjøper 2 bokser med striping og bare rett og slett farger hele håret med denne fargen? Siden jeg vet fargen blir fin på stripene liksom? Eller er sjansen stor for at fargen blir veldig gul siden jeg har det i hele håret? Noen erfaringer?

Anonymkode: b2998...5b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordelen med striping er at du tar en liten del av håret og om noen av stripene blir gule eller ikke samme farge så vil det ikke syntes så godt i et hår med uansett flere sjatteringer. I tillegg er det mindre skadelig for håret da du kun "skader" deler av håret med kjemikalier. Det du kan gjøre er å stripe det en gang, vente noen uker også stripe resterende med foliestriper, da kan du selv kontrollere hvor du vil ha stripene og derfor velge det håret som tidligere ikke er bleket. Vent igjen noen uker også kan du korrigere de stedene som evt har misfarging. Viktig å kure håret med protein og fukt i mellom behandling, da vil du få et finere og sunnere resultat. Jeg har dessverre veldig dårlig erfaring med helbleiking av hår hjemme, det blir veldig sjeldent bra, og det sliter noe helt vanvittig på håret.. 

Jeg gikk fra bilde nr 1 til bilde nr 2 på to økter, men dette blir gjort hos frisør. Jeg anbefaler deg å tenke deg nøye om før du tar helbleiking I håret hjemme.. 

inCollage_20200221_085203922.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Hos frisøren bruker de sånn «kaldskyll» etterpå for at håret ikke skal bli gult, så kanskje du risikerer å få veldig gult hår.. men høres ut som du har gjort dette før, så why not try. Vær forsiktig så du ikke får kjemisk klipp

Anonymkode: e9264...b79

Skrevet
På 31.3.2020 den 2.03, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å stripe håret mitt blondere hjemme. Bruker som regel stripingen fra Nutrisse eller liknende butikkmerker, og har kun hatt gode erfaringer med denne. Er litt redd for å bleke håret med andre hjemmebleke-kit, aner jo ikke hvordan fargen blir om fargen blir gul eller liknende. 

Kan jeg få et godt resultat om jeg kjøper 2 bokser med striping og bare rett og slett farger hele håret med denne fargen? Siden jeg vet fargen blir fin på stripene liksom? Eller er sjansen stor for at fargen blir veldig gul siden jeg har det i hele håret? Noen erfaringer?

Anonymkode: b2998...5b1

Frisør🌼

når du striper håret forblir noe av din kalde naturlige tone igjen i håret ditt og gir et kaldere inntrykk selv om stripene er bittelitt gyldne😉 Hvis du tar hele håret vil du nok føle deg litt mer gylden, men det er mange muligheter for å fjerne dette etterpå😉 Jeg har en YouTube kanal der jeg tester hårfarger til hjemmebruk, har 4 forskjellige variasjoner på å fjerne gult. Kanalen heter: by Bente 

Masse lykke til🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...