Gå til innhold

Hvorfor så redd døden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Koronaviruset er helt ufarlig for de aller fleste. Noen få, de fleste over 80 år, vil dø. Er det virkelig verd å stenge hele samfunnet i mange måneder for å redde noen relativt få mennesker? Er frykten for å dø, eller at noen i nær familie dør, så stor at man er villig til å risikere total økonomisk kollaps for å stanse et virus med en dødelighet på under 1%? Hadde viruset hatt en dødelighet på 30-40% så kunne jeg skjønne det. 

Skulle tro folk ikke hadde noen erfaring med døden. Det er helt naturlig. Faktisk det mest naturlige som finnes. 

Anonymkode: d02dc...ca1

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jada, helt naturlig i Italia også at 10 000 dør ila tre uker. Helt naturlig å ha 8-900 døde hver eneste dag. Kjempenaturlig.🙄🙄

Hør nå her, vær så snill:

Om helsevesenet bukker under pga coronavirus så er det ikke kun de i risikogruppene det går utover. ALLE vil få et begrenset helsetilbud. Med fulle sykehus og sykt og utslitt helsepersonell, så går det utover alle som trenger veiledning eller behandling fra helsepersonell. Er dette så innmari vanskelig å forstå? Dette er noe som angår ALLE. 

Vi skal være så takknemlige for at tiltakene her til lands ser ut til å gi resultater i form av færre innleggelser og dødsfall enn andre land. Men dette betyr IKKE at tiltakene er en overreaksjon eller unødvendige, det er jo nettopp de som hindrer dette fra å bli en helsekatastrofe her i landet. Folk må klare å tenke litt, vær så snill. Pandemien holdes ikke i sjakk av seg selv, men med harde prioriteringer og offer. 

Endret av Amananas
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

1,3 millioner i risikogruppa i Norge, det er jo langt i fra relativt få.... 

Anonymkode: ed375...be2

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, Amananas skrev:

Jada, helt naturlig i Italia også at 10 000 dør ila tre uker. Helt naturlig å ha 8-900 døde hver eneste dag. Kjempenaturlig.🙄🙄

Om helsevesenet bukker under pga coronavirus så er det ikke kun de i risikogruppene det går utover. ALLE vil få et begrenset helsetilbud. Med fulle sykehus og sykt og utslitt helsepersonell, så går det utover alle som trenger veiledning eller behandling fra helsepersonell. Er dette så innmari vanskelig å forstå? Dette er noe som angår ALLE. 

Vi skal være så takknemlige for at tiltakene her til lands ser ut til å gi resultater i form av færre innleggelser og dødsfall enn andre land. Men dette betyr IKKE at tiltakene er en overreaksjon eller unødvendige, det er jo nettopp de som hindrer dette fra å bli en helsekatastrofe her i landet. Folk må klare å tenke litt, vær så snill. Pandemien holdes ikke i sjakk av seg selv, men med harde prioriteringer og offer. 

Nå har Italia vanligvis i gjennomsnitt 1750 dødsfall per dag, men normalt sett trenger ikke alle disse behandling på sykehus. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Nerine_ said:

Nå har Italia vanligvis i gjennomsnitt 1750 dødsfall per dag, men normalt sett trenger ikke alle disse behandling på sykehus. 

Hele Italia ja. De tallene som rapporteres daglig er i et lite område.....

Anonymkode: 4e9d2...86b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Nerine_ skrev:

Men dersom man ønsker å forhindre at alle mennesker dør, selv de på 95, burde disse også fått behandling på sykehus, eller? Hvorfor er det verre at noen dør av korona enn av... alt det andre? 🤔

Anonymkode: f64c6...f87

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hele Italia ja. De tallene som rapporteres daglig er i et lite område.....

Anonymkode: 4e9d2...86b

Vi kan ikke si noe om "totalen" før året er omme uansett. Mange/noen av de døde ville muligens dødd  av naturlige årsaker eller annen sykdom ila året uansett. 

Bare så det er sagt, jeg sammenligner ikke korona med influensa, eller mener at alt dette er hysteri. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare dødsfall blant gamle som er problemet, ei heller mangel på helsepersonell. Husk at det også finnes mange med jobber som er livsnødvendige for at samfunnet i det hele tatt skal fungere og at vi klarer å holde oss i live. Internett, satellitter, transport, matproduksjon, vann og avløp, strøm, telefon osv osv går ikke av seg selv.

Dersom 60% av alle som driver med dette blir slått ut samtidig av Corona vil det meste stoppe opp og det vil føre til langt flere dødsfall og økonomisk kollaps.

Anonymkode: dd9fb...0b2

Skrevet

Jeg er redd fordi jeg er i risikogruppen. Vi bor på samme gård som mamma, mormor og morfar og deler inngang og bad med dem. De er også i risikogruppen. Jeg vil at ungene mine skal få beholde oss alle så lenge som mulig. 

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, Amananas said:

Mange feil her. Det er tydelig at du ikke har mye kunnskap om dette. Helsevesenet har allerede stengt ned store deler av vanlig drift. All elektiv drift og rehabilitering er f.eks. stanset. Det er også ingenting som tyder på at helsevesenet i Sverige er i ferd med å kollapse, til tross for mildere tiltak. Det er heller ikke mulig å holde pandemien i sjakk. Målet i Norge er å oppnå flokkimmunitet. Det betyr at 60-70% av oss skal få viruset, og 0,2-0,5% av disse vil dø. Dette er uunngåelig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, Jadzia said:

Jeg er redd fordi jeg er i risikogruppen. Vi bor på samme gård som mamma, mormor og morfar og deler inngang og bad med dem. De er også i risikogruppen. Jeg vil at ungene mine skal få beholde oss alle så lenge som mulig. 

Du er villig til å stenge samfunnet i mange måneder og gjøre hundre tusenvis arbeidsledige for at ungene dine skal få beholde noen gamle slektninger så lenge som mulig? Det er fryktelig egoistisk. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ikke redd for døden før jeg fikk barn. Nå er jeg nokså bekymret, men ikke helt hysterisk.

Anonymkode: 860bc...7fe

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er villig til å stenge samfunnet i mange måneder og gjøre hundre tusenvis arbeidsledige for at ungene dine skal få beholde noen gamle slektninger så lenge som mulig? Det er fryktelig egoistisk. 

Mamma er 60 og i full jobb. Hun er ikke gammel. Jeg selv er ikke gammel men har astma og er derfor i risikogruppen. Og nei jeg ønsker ikke å stenge ned hele samfunnet i månedsvis. Men hadde folk hatt vett nok til å holde seg hjemme når de skulle, så hadde det heller ikke vært nødvendig med alle disse tiltakene. 

• Opprett ny...