Gå til innhold

Noen andre som har begynt å hamstre vann?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei kG.

I frykt for at koronaviruset skal bli vannbårent har jeg jeg siden begynnelsen av mars kjøpt gamle oljetønner og fylt de med springvann i tilfelle vann og avløpsetaten stenger vanntilførselen for å hindre spredning, slik at jeg har et lager med h2o i bakhånd. Problemet er bare at en del av tønnene tydeligvis ikke var helt rene og det er tydelig oljeutslag på en del av vannreservene mine. Jeg har dermed sett meg nødt til å helle ut mesteparten i hagen, og store deler av plenen ser nå ut til å ha blitt brunt og dødt. I tillegg har jeg oppdaget en del rotter på tomten i det siste, vet ikke om det er tilfeldig eller ikke.

Spørsmålet er om jeg heller burde gå til innkjøp av plastdunker for å bygge opp vannreservoaret mitt?

Anonymkode: f1399...a0e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan brukte vannet i varmtvannstanken din. Der har du ganske mange liter vann. 

Anonymkode: e6c8e...d77

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Chill ned a'!

Anonymkode: 83f77...9f8

• Liker 8
Skrevet

Hahaha, good one 🤣🤣 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Oljetønner du.... 

Sjekk med de som leverer utstyr til bønder. De har digre vanndunker med tappekran.

Anonymkode: 77dbf...87a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan brukte vannet i varmtvannstanken din. Der har du ganske mange liter vann. 

Anonymkode: e6c8e...d77

Spørs hvor gammel tanken er. Hvis den er av litt eldre dato så er det ikke sunt å drikke det vannet i det hele tatt.

Anonymkode: 156c7...250

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei kG.

I frykt for at koronaviruset skal bli vannbårent har jeg jeg siden begynnelsen av mars kjøpt gamle oljetønner og fylt de med springvann i tilfelle vann og avløpsetaten stenger vanntilførselen for å hindre spredning, slik at jeg har et lager med h2o i bakhånd. Problemet er bare at en del av tønnene tydeligvis ikke var helt rene og det er tydelig oljeutslag på en del av vannreservene mine. Jeg har dermed sett meg nødt til å helle ut mesteparten i hagen, og store deler av plenen ser nå ut til å ha blitt brunt og dødt. I tillegg har jeg oppdaget en del rotter på tomten i det siste, vet ikke om det er tilfeldig eller ikke.

Spørsmålet er om jeg heller burde gå til innkjøp av plastdunker for å bygge opp vannreservoaret mitt?

Er du en amerikaner?

Anonymkode: 8ab26...055

• Liker 6
Skrevet

Hmm.. er dette en rebus? 🧐 Vann-troll = Trollvann eller rett og slett Nøkken?

Kittelsen_-_N%C3%B8kken_(Nasjonalmuseet)

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Dra på IKEA og kjøp masse glass i ulik størrelse. Fyll de opp med vann med ulik mengde og plassér de rundt i huset ditt. Så kan du spille på dem med en kniv. Blir et fint klokkespill.

Anonymkode: 02e9a...ed1

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp noen IBC-er, 1000 liter. De egner seg til formålet.

Anonymkode: d1dca...d74

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Frøkensina skrev:

Husker jeg hadde eksamen I norsk og trakk ett emne der jeg måtte snakke om Nøkken😫 Husker akkurat bildet også, samme bilde 

Anonymkode: 79314...fbc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hah, jah. 

Anonymkode: b864d...a7b

Skrevet
13 minutter siden, Frøkensina skrev:

Hattifnatter?! :ninja:

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Rumle skrev:

Hattifnatter?! :ninja:

:ninja:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Frøkensina skrev:

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker jeg hadde eksamen I norsk og trakk ett emne der jeg måtte snakke om Nøkken😫 Husker akkurat bildet også, samme bilde 

Anonymkode: 79314...fbc

Nok om nøkken, på tide å få denne tråden tilbake på et nøkternt spor. Her prøver jeg å å verne om meg og mine, samtidig som rotter gnafser i seg de siste restene av plenen min, som er svært pinlig ettersom jeg bor i et meget fornemt nabolag, og dere bare våser?

Men jeg kommer til å være den siste som ler når staten stenger kranene, og resten av dere trygler om å få en liten munnfull av væskene mine.

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du en amerikaner?

Anonymkode: 8ab26...055

Ikke blame dette på at en er amerikansk

Anonymkode: 47030...333

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nok om nøkken, på tide å få denne tråden tilbake på et nøkternt spor. Her prøver jeg å å verne om meg og mine, samtidig som rotter gnafser i seg de siste restene av plenen min, som er svært pinlig ettersom jeg bor i et meget fornemt nabolag, og dere bare våser?

Men jeg kommer til å være den siste som ler når staten stenger kranene, og resten av dere trygler om å få en liten munnfull av væskene mine.

Slapp av

Jeg har 40*20l i boden uten rotter....

Anonymkode: 47030...333

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bare fylt vanlige "panteflasker" fulle med vann og satt ned i boden (ikke spesifikt ifbm corona, men har byttet ut vannet så det skulle være friskt og godt i den grad det går). :) 

Anonymkode: bfee0...a09

AnonymBruker
Skrevet

De stenger ikke vannet, i verste fall ber de oss koke det - så dette trenger du ikke stresse med. Viruset overlever ikke koking.

Anonymkode: 527db...732

• Liker 4
  • Opprett ny...