Gå til innhold

167 døde i Sverige!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette er konsekvensen av å ikke ta tak i ting. Nå vil helsevesenet kollapse og alle vil stå i fare for å ikke få hjelp om uhellet skulle være ute (ikke-coronarelaterte uhell altså). Tallene har steget ekstremt fort og vil ikke flate ut siden Sverige insisterer på å fortsette som før.

For en ekstremt uansvarlig regjering som fokuserer på økonomien fremfor folkehelsen, og kommer til å ende opp med å tape begge.

https://c19.se/

Endret av kakaokrem
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gammelt nytt. For oss som liker å følge med. Og veldig, veldig trist 😢

Anonymkode: d5725...31c

AnonymBruker
Skrevet

Huff, det er så mye mer enn det vi har.

Hvorfor trodde de at dette var en god ide å ikke ta noe forhåndsregler før nå? Er det bare tilfeldig?

Anonymkode: afba1...4ad

• Liker 1
Skrevet

Det er 77 døde i Danmark, det blir ca like mange døde pr mill. innbyggere. Danmark har enda strengere regler enn oss.

Venter på svar på dere coronasmitteeksperter på hvorfor.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste at Løfveen sa at de ikke hadde råd til å stenge ned som i andre land. 

Anonymkode: 602f2...9c8

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg leste at Løfveen sa at de ikke hadde råd til å stenge ned som i andre land. 

Bullshitt.. Sverige har da bedre økonomi enn Italia.

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Det er 77 døde i Danmark, det blir ca like mange døde pr mill. innbyggere. Danmark har enda strengere regler enn oss.

Spesielt blir det interessant å høre argumentasjonen for hvorfor Sveriges håndtering er bedre enn den norske myndigheter har gjort her.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å hause opp situasjonen! Det er ekstremt få døde!!!

Anonymkode: 2bf79...e64

• Liker 7
Skrevet

Bedre å rive av plasteret. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

:popcorn:

Skrevet
1 minutt siden, Nightcrawler skrev:

Spesielt blir det interessant å høre argumentasjonen for hvorfor Sveriges håndtering er bedre enn den norske myndigheter har gjort her.

Det som blir spennende er jo å se om 2 år hvilke land som håndterte det best. Akkurat nå er det veldig mange selvutnevnte eksperter.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Bullshitt.. Sverige har da bedre økonomi enn Italia.

Italia er vel en G8 nasjon? En av de store økonomier i verden? De er veldig delt, mange små nasjoner i et land. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, kakaokrem said:

Dette er konsekvensen av å ikke ta tak i ting. Nå vil helsevesenet kollapse og alle vil stå i fare for å ikke få hjelp om uhellet skulle være ute (ikke-coronarelaterte uhell altså). Tallene har steget ekstremt fort og vil ikke flate ut siden Sverige insisterer på å fortsette som før.

For en ekstremt uansvarlig regjering som fokuserer på økonomien fremfor folkehelsen, og kommer til å ende opp med å tape begge.

https://c19.se/

Hva får deg til å tro at helsevesenet i Sverige vil kollapse? Har du noen tall å vise til?

Anonymkode: e7f22...a10

• Liker 4
Skrevet

Dersom Sverige hadde hatt samme dødsrate som Spania så ville det nå vært ca 1.630 døde i sverige. Spania er i fullstendig lockdown. Kanskje ikke alt er helt sort/hvitt og ting er mer komplekst? Bare et hint....

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Det er jo fordi danske bor 5 ganger så tett som svenskene, naturligvis, slik at smitten sprer seg raskere. Svenskene hadde jo hatt en finfin sjanse til å bremse spredningen av viruset hvis de satte inn strenge restriksjoner med en gang. Men neida. Nå har det fått spre seg over hele landet og er umulig å bremse, så det går mot en kjempesmell.

Anonymkode: d6ba6...77d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke jeg, men når lastebiler må kjøre ut lik, så vil jeg vel ikke kalle det ekstremt få døde. Når man tar skøytebanen i bruk for å lagre lik, er det vel heller ikke ekstremt få. Når det står senger med likpose rundtomkring sykehuskorridorene vil jeg vel heller ikke kalle det ekstremt få døde. 

Ikke vet jeg, men jeg vil skiftet få med mange. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke jeg, men når lastebiler må kjøre ut lik, så vil jeg vel ikke kalle det ekstremt få døde. Når man tar skøytebanen i bruk for å lagre lik, er det vel heller ikke ekstremt få. Når det står senger med likpose rundtomkring sykehuskorridorene vil jeg vel heller ikke kalle det ekstremt få døde. 

Ikke vet jeg, men jeg vil skiftet få med mange. 

Hva med å se på antall døde fremfor å bli skremt av tv-bildet av lastebiler og historier om skøytebaner? 167 døde, med gjennomsnittsalder på ca. 80 år, er ikke mye i et land med ti millioner innbyggere. 

• Liker 3
Skrevet
47 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Danmark er et veldig lite land hvor folk bor tett. Sverige og Norge er store land hvor folk ikke bor spesielt tett. Særlig Norge er tynt befolket. Dette er noe av forklaringen på at Norge har såpass få tilfeller. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å se på antall døde fremfor å bli skremt av tv-bildet av lastebiler og historier om skøytebaner? 167 døde, med gjennomsnittsalder på ca. 80 år, er ikke mye i et land med ti millioner innbyggere. 

44 døde på  en dag er ganske mye, og tallet er stigende! https://c19.se

Anonymkode: 684ec...f14

• Liker 3
Skrevet (endret)
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må gjenta meg selv gang på gang fordi dette går faen ikke inn hos noen: DETTE ER JO IKKE OVER. 167 døde er såvidt starten på dette. Poenget er jo den ekstremt bratte vekstraten på døde fra dag til dag, hvor innmari vanskelig er det å få inn i pappen??? 167 døde på ca en uke og 44 på EN DAG med bratt stigning og forventet eksponentiell vekst er MYE. Dette kommer til å bli MYE værre. 

Endret av Amananas
  • Liker 9
  • Opprett ny...