AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #1 Skrevet 30. mars 2020 Er det mulig å ha et langvarig forhold med to personer samtidig. Jeg har tenkt mye på dette i det siste. I mitt drømmeforhold hadde det vært greit å leve med en kvinne og en mann eller to menn. Er det realistisk å tenke sånn? Kvinne 27 år Anonymkode: fc1e6...504 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #2 Skrevet 30. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig å ha et langvarig forhold med to personer samtidig. Jeg har tenkt mye på dette i det siste. I mitt drømmeforhold hadde det vært greit å leve med en kvinne og en mann eller to menn. Er det realistisk å tenke sånn? Kvinne 27 år Anonymkode: fc1e6...504 Det høres veldig koselig ut. Jeg tror det er mange som kanskje er innom tanken. Men sjalusi gjør det umulig Anonymkode: 008a1...35f
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #3 Skrevet 30. mars 2020 polynorge har grupper på fb, hvor flere lever i flersomhet. Helt uten sjalusi Anonymkode: 7e4a9...4d2 1
Gjest Paramount Skrevet 30. mars 2020 #4 Skrevet 30. mars 2020 For å svare generelt og så kort som mulig: jeg tror at slike forhold egner seg best for par som har vært sammen i mange år, har voksne barn, og da også er godt voksne selv. Som 27-åring blir det nok bare et interessant og midlertidig eksperiment, for de fleste, tror jeg. Sikkert interessant nok, men at det skal bli en seriøs og velfungerende livsstil fra du er 27 tror jeg er vanskelig å få til for de fleste. Men intet er umulig. Mye avhenger selvfølgelig også av hvilke forventninger du har til dine partnere og ditt forhold med andre, dvs hva et slikt forhold skal innebære for deg.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #5 Skrevet 31. mars 2020 1 time siden, Paramount skrev: For å svare generelt og så kort som mulig: jeg tror at slike forhold egner seg best for par som har vært sammen i mange år, har voksne barn, og da også er godt voksne selv. Par? Poenget er jo at man kan være 3 eller flere. Og å være et etablert par har nesten bare ulemper i denne sammenhengen, det fører gjerne til det vi kaller par-privilegie, hvor det opprinnelige paret prioriterer og støtter hverandre, og overkjører tredjeparten i alle viktige spørsmål. Selv er jeg solo-poly, og dater individuelt, og synes det er et godt utgangspunkt for alle relasjoner. Vil også nevne at du finner alle aldre i poly-miljøet, fra tidlig tjueåra til pensjonsalder, og det er ikke gitt at det er de eldste som håndterer dette best, det kan like gjerne være en fordel å ikke ha lagt seg til masse dårlige vaner fra et langt mono-liv. Anonymkode: 605a9...2af 1
Gjest Paramount Skrevet 31. mars 2020 #6 Skrevet 31. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Par? Poenget er jo at man kan være 3 eller flere. Og å være et etablert par har nesten bare ulemper i denne sammenhengen, det fører gjerne til det vi kaller par-privilegie, hvor det opprinnelige paret prioriterer og støtter hverandre, og overkjører tredjeparten i alle viktige spørsmål. Selv er jeg solo-poly, og dater individuelt, og synes det er et godt utgangspunkt for alle relasjoner. Vil også nevne at du finner alle aldre i poly-miljøet, fra tidlig tjueåra til pensjonsalder, og det er ikke gitt at det er de eldste som håndterer dette best, det kan like gjerne være en fordel å ikke ha lagt seg til masse dårlige vaner fra et langt mono-liv. Anonymkode: 605a9...2af Tror du skjønte utgangspunktet. Det viser seg ofte at etablerte velfungerende polyforhold starter som ordinære par og utvikler seg derfra. Tyveråringer som dater til høyre og venstre blir nærmere et ordinært singelliv. I tyveårene er det nok mer tvil og usikkerhet, framfor definerte behov, som styrer en person inn i denne livsstilen.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #7 Skrevet 31. mars 2020 12 timer siden, Paramount skrev: Tror du skjønte utgangspunktet. Det viser seg ofte at etablerte velfungerende polyforhold starter som ordinære par og utvikler seg derfra. Tyveråringer som dater til høyre og venstre blir nærmere et ordinært singelliv. I tyveårene er det nok mer tvil og usikkerhet, framfor definerte behov, som styrer en person inn i denne livsstilen. Jeg skjønte hva du mente, jeg er bare uenig, siden jeg har observert det motsatte. Å gå inn i polyrelasjoner med en sterk par-følelse fører stort sett bare problemer med seg, og jeg har enda ikke sett noen få dette til å fungere. Det som pleier å skje er at par prøver poly, så ryker forholdet, og på forsøk nummer to, hvor man starter som singel med en sterk poly-identitet, så går dette mye bedre. Og da har det ikke så mye å si om man er tjue eller femti. Anonymkode: 605a9...2af 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #8 Skrevet 31. mars 2020 Det bør du være åpen om tidlig. Jeg ville aldri gått inn i et slikt forhold. Anonymkode: 1f05a...55e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå