AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #1 Skrevet 30. mars 2020 Har en reise i slutten av juli til Praha. Fly og hotell bestilt i vinter. Tror dere det bsre er å avbestille og kontakte forsikring? Eller tror dere det er sjans for at det åpnes opp for reiser da? Anonymkode: 5243e...6d3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #2 Skrevet 30. mars 2020 Den som lever får se. Anonymkode: f704e...7c5 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #5 Skrevet 30. mars 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en reise i slutten av juli til Praha. Fly og hotell bestilt i vinter. Tror dere det bsre er å avbestille og kontakte forsikring? Eller tror dere det er sjans for at det åpnes opp for reiser da? Anonymkode: 5243e...6d3 Vårt forsikringsselskap betaler ikke ut for reiser så langt frem i tid, i hvert fall ikke per dagens dato. Hva som kommer til å skje i juli er vanskelig å si, så man må bare smøre seg med tålmodighet og se. Anonymkode: f8bbb...69e 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #6 Skrevet 30. mars 2020 Jeg og alle jeg kjenner har kansellert all reise framover, også sommerferien. Dette vil ikke gå over i løpet av 3-4 måneder. Garantert. Alle bør belage seg på Norgesferie i år. Helst i egne fylker. Anonymkode: a79c8...b0f 8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #7 Skrevet 30. mars 2020 Jeg ville ikke kansellert nå, da får du ikke noe igjen. Bare se det an, så tenker jeg reisen blir kansellert, og da får du pengene igjen Anonymkode: 5a019...645 6
Gjest Lasox Skrevet 30. mars 2020 #8 Skrevet 30. mars 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en reise i slutten av juli til Praha. Fly og hotell bestilt i vinter. Tror dere det bsre er å avbestille og kontakte forsikring? Eller tror dere det er sjans for at det åpnes opp for reiser da? Anonymkode: 5243e...6d3 Fraråder sterkt å reise til sommeren og til vinteren også. Andre land ligger langt bak oss med rådene som blir gitt, og flere land har det helt åpent og dersom du ikke er immun slik som de andre kanskje blir? Så er du ekstremt utsatt for å få viruset. Fly er dessuten ekstrem risikosport nå.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #9 Skrevet 30. mars 2020 59 minutter siden, Lasox skrev: Fraråder sterkt å reise til sommeren og til vinteren også. Andre land ligger langt bak oss med rådene som blir gitt, og flere land har det helt åpent og dersom du ikke er immun slik som de andre kanskje blir? Så er du ekstremt utsatt for å få viruset. Fly er dessuten ekstrem risikosport nå. Dommedagsprofet.no! Anonymkode: 1f271...5e4 9
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #10 Skrevet 30. mars 2020 Vent og se. Det er helt umulig å spå hvordan verden ser ut om flere måneder. Anonymkode: c9c21...a29
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #11 Skrevet 30. mars 2020 Jeg hadde ikke kansellert. Venter til flyselskapene selv gjør det for å få alt tilbake. Anonymkode: 53643...f4e 6
Brunello Skrevet 31. mars 2020 #12 Skrevet 31. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og alle jeg kjenner har kansellert all reise framover, også sommerferien. Dette vil ikke gå over i løpet av 3-4 måneder. Garantert. Alle bør belage seg på Norgesferie i år. Helst i egne fylker. Anonymkode: a79c8...b0f Spørsmålet er vel om det er trygt å reise? Er det trygt å reise i Norge, vil det være like trygt å reise til en del andre steder. For de som har bestilt utenlandsturer som ikke kan avbestilles, synes jeg det er greit å reise forutsatt at det antas like trygt som å reise i Norge. For alle andre bør det bli ferie i eget land.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #13 Skrevet 31. mars 2020 Kansellere gjør jeg i alle fall ikke. Om det fortsatt er reiseforbud tar forsikringen det, ved kansellering må man betale selv. Er det åpent igjen sitter vi uten planlagt sommerferie. Er det ikke trygt å reise så vil det ikke være åpent. Anonymkode: d3343...17b 5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #14 Skrevet 31. mars 2020 Vi har reise i juli, kansellerer den ikke. Det er ikke noe poeng å gjøre det før man må, vel? Venter til den blir kansellert av seg selv, og penger kommer tilbake. Og hvem vet hvordan ting er på sommeren. De fleste influensavirus er mer aktive på vinteren, så det er ikke utenkelig at ting har roet seg veldig i juli. Det er lov å håpe. I så fall ville det være kjipt å ha kansellert en reise mange mnd i forvegen. Anonymkode: c9e8c...449 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #15 Skrevet 31. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og alle jeg kjenner har kansellert all reise framover, også sommerferien. Anonymkode: a79c8...b0f Hvorfor det? Man har jo alt å vinne på å vente og se, da får man jo også pengene igjen dersom UD fremdeles fraråder reise. Anonymkode: 283a2...cb5 3
Lillyann Skrevet 31. mars 2020 #16 Skrevet 31. mars 2020 Har reise til sommeren, regner med det ikke blir noe av, men jeg kansellerer ikke før reiseselskapet gjør det, da får man pengene igjen, kansellerer man selv må man betale.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #17 Skrevet 31. mars 2020 Men vi vil jo ha viruset? Vi vil jo bli immun. Da er det helt legitimt å reise i juli. Sykehusene her hjemme har fått stabilisert seg og vi andre kan få viruset Anonymkode: 30115...d59 1
Eevee Skrevet 31. mars 2020 #18 Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men vi vil jo ha viruset? Vi vil jo bli immun. Da er det helt legitimt å reise i juli. Sykehusene her hjemme har fått stabilisert seg og vi andre kan få viruset Anonymkode: 30115...d59 Vi vet fortsatt ikke om man blir immun fra viruset enda, eller om man kan bli smittet flere ganger. Dette er ikke bekreftet eller avkreftet Det er ikke slik at «vi andre» går rundt og ikke får viruset nå og venter - diverse folk av samfunnet får viruset fortløpende og de 300 som er inneliggende for hjelp med å håndtere sykdommen som medfører av viruset er ikke kun risikogruppen, men også «vi andre» Ingen av oss vet hvor lenge dette vil pågå, da menneskekroppen ikke har blitt eksponert for dette viruset før. UD fraråder nok med stor sannsynlighet all utenlandsreise ut året og helsepersonell blir nektet utenlandsreise ut året, tror jeg. Men igjen, ingen vet
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #19 Skrevet 1. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fullstendig idiotisk!! Det er faktisk fullt mulig å bli smittet gjentatte ganger. Selv om man blir smittet en gang, og deretter erklært frisk igjen. Så kan du bli smittet med virus flere ganger til... Anonymkode: 3c7a4...fcc Det meste tyder på at man får immunitet, spørsmålet er hvor lenge. Det jeg har lest tyder på minst 1 år, men kanskje ikke flere tiår. Om man får reist til utlandet til juli, vet ingen. Det kommer an på situasjonen, og ikke minst hvilket land man skal reise til, som kan ha en verre situasjon enn i Norge. Jeg ville f. eks. droppet New York turen denne sommeren... Anonymkode: b5b56...56b
Patriotpaula Skrevet 1. april 2020 #20 Skrevet 1. april 2020 Vi skal på tur til sydligere strøk i mai (as if), men vi vil jo selvsagt ikke avbestille på nåværende tidspunkt - da får vi jo ikke igjen en krone. Venter til Norge AS sier at vi ikke får dra. Dere burde heller ikke avbestille nå, men vente til at det blir sagt at dere ikke får reise, sånn at dere får igjen pengene 1
Anbefalte innlegg