Gå til innhold

Er folk blitt for slappe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser gradvis dag for dag at ting begynner å "normalisere seg" i den forstand at folk tar lettere på råd man skal følge for å unngå smitte. Det var også merkbart flere biler på veien når jeg skulle på jobb i dag enn det var før helgen. Tenker de som kanskje har hatt Korona at nå er jeg ferdig med det og kan slappe av? På matbutikken i dag så jeg mange som ikke holdt 1 meters reglene. Ungdom og unge voksne som hang sammen som de pleier i store gjenger på og utenfor butikken. Noen drev også å lekesloss osv. Jeg syns bare det blir mer og mer for hver dag. Vi fikk nettopp vite at de strenge reglene skal gjelde til over påske. Da hjelper det ikke at enkelte begynner å kjøre sine egne løp. 

Anonymkode: ec346...271

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Lasox
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser gradvis dag for dag at ting begynner å "normalisere seg" i den forstand at folk tar lettere på råd man skal følge for å unngå smitte. Det var også merkbart flere biler på veien når jeg skulle på jobb i dag enn det var før helgen. Tenker de som kanskje har hatt Korona at nå er jeg ferdig med det og kan slappe av? På matbutikken i dag så jeg mange som ikke holdt 1 meters reglene. Ungdom og unge voksne som hang sammen som de pleier i store gjenger på og utenfor butikken. Noen drev også å lekesloss osv. Jeg syns bare det blir mer og mer for hver dag. Vi fikk nettopp vite at de strenge reglene skal gjelde til over påske. Da hjelper det ikke at enkelte begynner å kjøre sine egne løp. 

Anonymkode: ec346...271

Det er normalt. Folk vil bli slappere med rådene som blir gitt når det pågår over en lengre periode, dessverre. Om ikke folk tar det til seg alvorlighetsgraden så kommer det til å bli portforbud. Noen jeg var skeptisk til at noen skulle ta det alvorlig var, Bestefar som ofte driter i slikt, men denne gangen har han faktisk tatt det til seg og vår familie har tatt alle forholdsregler og har vært kjempe flinke!

Viktig å ta alle forholdsregler spesielt når man er på butikken. Man vet aldri om en er syk og kan nyse eller hoste på èn og anbefaler minst 2 meter avstand. 1 meter er ofte ikke nok.

Endret av Lasox
  • Opprett ny...