Gå til innhold

Hanskes med de som ikke er så nøye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en god venn som ikke tar corona helt seriøst.

Hun jobber innen helse, bruker kollektivt 4 ganger om dagen og har elendig helse (storrøyker i i 40 år).

Hun besøker gamle naboer  med lungeproblemer som om ingenting var galt, får besøk hjemme av hvem enn som banker på 

Jeg har gamle foreldre med dårlig helse, og har sagt at vi kan møtes i morgen ute så lenge hun holder avstand. Men hun bare ler av meg, selvom jeg forklarer situasjonen. Og sier hardnakket at vi selvfølgelig skal vi skal være hjemme hos henne.

Hvordan håndterer jeg dette? Jeg er kjempeforsiktig og følger rådene vi får fra myndigetene, men hun tar det "halveis" og ikke så seriøst 

Anonymkode: 176ec...508

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gamle foreldre med dårlig helse, og har sagt at vi kan møtes i morgen ute så lenge hun holder avstand. Men hun bare ler av meg, selvom jeg forklarer situasjonen. Og sier hardnakket at vi selvfølgelig skal vi skal være hjemme hos henne.

Her ville jeg sagt at du ikke kan møtes likevel, du har foreldrene dine du må tenke på.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ganske enkelt ut, du sier du er bekymret og vil møtes ute (en gang til). Hvis hun ikke respekterer det, så møtes dere bare ikke. Uansett hva hun måtte mene, så burde hun respektere at dere har ulike meninger. Det er helt lov å være redd for dette vi står ovenfor.

Anonymkode: 5ee6a...2e2

• Opprett ny...