Gå til innhold

mdma- psykisk syk etterpå, klarer ikke mer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok noe jeg trodde var vanlig mdma i helgen, fant ut igår at det var Punisher ecstasy. Det er den dødeligste pillen av alle. Tok det på fredag, og lørdag og søndag og idag har vært jævli. føler at jeg hallusinerer ting, har lammelse i armene, er redd for alt, har en frykt og uro i kroppen.. har ikke sovet noe på 3 netter, fordi når prøver å legge meg føler jeg en grusom frykt og er livredd. vurderer å dra til legen imorgen, men hva skal de gjøre? takler ikke en natt til som dette..føler meg så syk. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 760d7...7a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dra til legen ❤️ Imens, prøv å sette på en film, musikk eller podcast som roer deg ned.

Anonymkode: 89fc1...b92

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tok noe jeg trodde var vanlig mdma i helgen, fant ut igår at det var Punisher ecstasy. Det er den dødeligste pillen av alle. Tok det på fredag, og lørdag og søndag og idag har vært jævli. føler at jeg hallusinerer ting, har lammelse i armene, er redd for alt, har en frykt og uro i kroppen.. har ikke sovet noe på 3 netter, fordi når prøver å legge meg føler jeg en grusom frykt og er livredd. vurderer å dra til legen imorgen, men hva skal de gjøre? takler ikke en natt til som dette..føler meg så syk. Hva skal jeg gjøre?

Det er mange som har blitt innlagt etter å ha tatt MDMA/ecstasy, legene har garantert noe de kan gjøre for deg. Hvis du føler det veldig akutt må du ta kontakt med 113 eller legevakt (116117). Hvis ikke drar du til fastlegen i morgen, dette bør du virkelig undersøke.

Anonymkode: 9c1bb...b42

• Liker 11
Skrevet

Hei ❤ Skjønner at dette er skikkelig tøft. Kunne du tatt en tlf til f.eks. en rustelefon eller mental helse telefon? Jeg har ikke oversikt over disse, men de finnes sikkert om du googler. Jeg har selv hatt venninner som har fått rusutløst psykose og det var skikkelig skummelt, både for de og oss rundt dem. Heldigvis så gikk det over. Har du noen venner som kan være med deg til du får dratt til legen? Sånn at du får luftet tanker, og bare ha en trygghet om at du ikke er alene? Du må gjerne sende meg en pm om du vil prate ❤

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du burde ikke være alene hvertfall. Om du har en du stoler på sov med vedkommende. Gå en tur i solen. Spis og drikk. 

Anonymkode: c1c0d...0c0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du oppsøker legehjelp.

Anonymkode: 69e69...0a2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dratt til lege. Sjekket hjerte etc. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du burde ikke være alene hvertfall. Om du har en du stoler på sov med vedkommende. Gå en tur i solen. Spis og drikk. 

bor med mamma, og hun får ikke sove hvis jeg ligger der.

Skrevet

bor med mamma, og hun får ikke sove hvis jeg ligger der.

Kan du invitere noen til å sove over hos deg? Si at du trenger dem akkurat nå? Føler med deg ts. Du kommer til å komme gjennom dette!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du har lært noe da!

Anonymkode: b8f8a...901

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo dra rett på legevakta og snakke med noen i kveld om du ikke vil vente til imorgen også. Om det er en dødelig pille er det sikkert bra å få avklart at alt i kroppen din er i orden. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sånn at alt sitter i hodet. MDMA kan ødelegge viktige funksjoner i kroppen, og i pillene kan det være veldig mye rart. Legehjelp/helsepersonell er den eneste fornuftige løsningen her, men som andre er inne på, hvis du har noen som kan støtte deg ("IRL"), så ville det vært best frem til du kan få legehjelp.

• Liker 5
Skrevet

Spis og drikk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter tre dager på rad er det vel ganske vanlig å få en kraftig nedtur som varer en stund. Men jeg synes du skal ha troen på at dette kommer til å gå over! Sannsynligvis blir du helt bra igjen. Klart du kan oppsøke lege, det høres lurt ut. Akkurat hva de kan gjøre er ikke godt å si for oss, det må de bare vurdere når du kommer inn. Det kan ikke skade å bli undersøkt hvertfall!

Anonymkode: 17ef1...b5a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sånn at alt sitter i hodet. MDMA kan ødelegge viktige funksjoner i kroppen, og i pillene kan det være veldig mye rart. Legehjelp/helsepersonell er den eneste fornuftige løsningen her, men som andre er inne på, hvis du har noen som kan støtte deg ("IRL"), så ville det vært best frem til du kan få legehjelp.

har dessverre ingen akkurat nå. vet jeg ikke klarer å sove alene inatt, takler ikke det her mer. men har ingen, og vil ikke kontakte legevakta så seint idag, vil vente til imorgen men vet ikke hvordan jeg skal takle natta.. :(

AnonymBruker
Skrevet

du har ikke tatt det 3 dager på rad vel?

Anonymkode: 4bea3...adc

AnonymBruker
Skrevet

Disse har hjulpet meg å roe meg ned og sove noen ganger, vet ikke om det vil hjelpe, men du kan jo prøve. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

du har ikke tatt det 3 dager på rad vel?

Anonymkode: 4bea3...adc

nei, bare en dag. den fredagen. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av MFR90
.
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

har dessverre ingen akkurat nå. vet jeg ikke klarer å sove alene inatt, takler ikke det her mer. men har ingen, og vil ikke kontakte legevakta så seint idag, vil vente til imorgen men vet ikke hvordan jeg skal takle natta.. :(

Legevakten er bemannet døgnet rundt, og er der for en grunn. Hvis du føler deg så dårlig at du trenger den, så er i hvert fall min anbefaling at du drar dit nå, eller i det minste kontakter dem så du kan få noen råd og en vurdering over telefon. Ingen vits å utsette det der, hvis du har det sånn jeg får inntrykk av. Det er helse det er snakk om, og de er vant med det meste, så ikke legg skjul på hva du har gjort.

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...