Gå til innhold

Rekkehus uten hage- med barn...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i et rekkehus med stor terasse(ca 35-40 m2) Har to barn på 4 og 8. De har hver sitt soverom, så innvendig lider vi ingen nød.

Det som jeg synes er trist nå, er at vi ikke kan ha trampoline, slik som stort sett alle de andre vennene har ( bor et sted hvor boligprisene ikke er så utrolig høye) Og det er litt sårt, når jeg ser sønnen min se lengselsfullt på de andre hagene...

Han kan selvfølgelig hoppe litt hos venner ellers, men ikke nå grunnet tiden vi er i. Fireåringen stoler jeg ikke nok på å sende ut alene. 
Vi har ikke råd til noe bolig med hage nå, og jeg står i tillegg i fare for å bli permittert hvis ting fortsetter som nå over påske.

Så, har dere noen tips om aktiviteter/ utstyr man kan ha på en terrasse som barn synes er gøy? Og hadde du synes «synd» på barna mine som må bo et sted uten et sted å utfolde seg? Bor i en blindvei da, og ellers barnevennlig til. Men det er den der samvittigheten over å ikke kunne gi de det samme som «alle» andre...

Anonymkode: da635...380

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gjort mye bare for en stor terrasse.. Bor i blokkleilighet uten balkong og holder på å bli gal. Spesielt om sommeren. 

Aquaplay er veldig populært her, til og med han på 9 år liker å holde på med det siden han får bygge til lillebror på 4 år. 

Anonymkode: ace0b...96e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ha en liten trampoline på verandaen? 

Anonymkode: d29fe...bfd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor også i rekkehus uten hage, men med tre balkonger/terasser. Den største er rundt 40-50 kvm. Vi har en trampoline på den vi. Ikke så diger, men ca 2 m. Funker helt greit, ikke det samme som stor selvfølgelig, men ungene liker den. Ellers går det mye i aquaplay, ringspill, «bowling» og såpebobler. På plattingen foran huset er det heller, så der liker de å tegne med kritt og kaste ball.

Anonymkode: 39385...1d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bowlingbane.

Men hvorfor ikke trampoline? 

Anonymkode: 2d187...6ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen av de som eier trampoline, vi la dine barn å hoppe på? Om du snakker med forelderene? Er jo lov med ihvertfall en kompis pr barn.

Vi bor i rekkehus i rekke på 4. Og har trampoline. En av naboene også har. Vi har delt slikt at alle unger får hoppe. Bare at de får hoppe på bare den ene. Om det gjør menning?

Anonymkode: fa355...ef2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg synes ikke synd på mine barn. De har det helt fint. 2 terrasser og masse uteområder i nærheten der de får utfolde seg. Stort rekkehus på 3 plan. 

Vi tegner med kritt (det gikk an i helga, ikke nå), går på ski, aker, ser film, baker, går tur, samler pinner (5åringen), bader, puzzler, holder på med leire, tegner, sorterer leker, sorterer klær, husarbeid, facetime med familie osv. 

Mine er 5 og 10. Største sitter jo en del med skolearbeid, 2-3 timer.

Hadde aldri kjøpt rekkehus om jeg hadde syntes synd på barna mine. 

Anonymkode: e5bed...f3a

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan dere ikke ha trampoline? De finnes jo i forskjellige størrelser. Jeg bor og i rekkehus, og mange her har trampoline på terrassen sin. Og de store, selv om det tar omtrent halve terrassen.

Anonymkode: 351f6...ce4

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Vi har rett og slett ikke plass slik som terrassen er utformet( to nivåer) har tenkt på en sånn liten trampoline, men tror 8 åringen blir for stor, og har hørt det er lite sprett i de...)  men tann for tips om aquaplay og aktiviteter, mange gode tips😊

Tror også vi skal investere i et solid utekjøkken til barn. Det hadde nok fireåringen likt 😊

Vi kjøpte huset lenge før vi fikk barn, og tenkte nok ikke så mye over  behovene de kunne ha når de ble litt større. 

Anonymkode: da635...380

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i leilighet med barn, går fint det og 🤷 Ikke noe å ha dårlig samvittighet for! En stor terrasse høres deilig ut, fint å slippe klippe plenen :) Det er vel sikkert noen fine områder de kan leke i i nærheten uansett :)

Anonymkode: d84c1...c15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har stor enebolig med stort uteområde og fjernet trampolinenni fjor. Ser ingen vits i å ha den når alle naboene har. Da kan vi bruke den plassen på noe annet gøy i stedet 😊

Anonymkode: 9e34d...6cb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...