AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #1 Skrevet 30. mars 2020 Hvorfor fikk du baksnell? Hvor mye fikk du i baksmell? Hvordan skal du betaletilbake, før 31.mai uten rente, eller når du får faktura. Jeg feilberegnet litt grunnet endring i økonomien, så fikk 2.500 i baksmell. Anonymkode: 6228f...bfe
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #2 Skrevet 30. mars 2020 Jeg får nok baksmell ja... den må nok bare gå til lønnstrekk fordi jeg har ingen sparepenger å ta av. Har heller ikke mulighet å betale noe ved lønning da jeg allerede har et stort lønnstrekk. Anonymkode: 70392...beb 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #3 Skrevet 31. mars 2020 Visste at den kom, tjente ekstra godt i fjor, og justerer selvfølgelig ikke satsen når jeg kan få et gratis lån noen måneder - avkastningen på midlene er jo penger rett i lomma. Ble ca 35 000. Betaler 31.mai, på dagen. Fra lønnskonto. Dropper bare å overføre til sparing i april og mai - noe jeg i alle tilfeller har satt stopp på da jeg tror markedet skal enda et stykke ned før det går opp, så nå går midler inn på høyrentekonto foreløpig. Anonymkode: e677e...1c9 1
Knirke Skrevet 31. mars 2020 #4 Skrevet 31. mars 2020 Fikk bare 4000 kr i baksmell. Hadde egentlig forventet mer siden jeg tok ut BSU pengene i fjor.
Bloms Skrevet 31. mars 2020 #5 Skrevet 31. mars 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor fikk du baksnell? Hvor mye fikk du i baksmell? Hvordan skal du betaletilbake, før 31.mai uten rente, eller når du får faktura. Jeg feilberegnet litt grunnet endring i økonomien, så fikk 2.500 i baksmell. Anonymkode: 6228f...bfe Vet ikke hvorfor det skjedde. Har visst ikke justert trekket riktig i fjor. Men det var nå ikke det verste, fikk smell på det samme som deg. Ca 2400,- Hva er lurest å gjøre med tanke på tilbake betaling tenker du? Når det ikke er så høy sum. Vente til august og få fakturaen oppdelt. Eller bare betale den innen 31.mai?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #6 Skrevet 31. mars 2020 1 time siden, Bloms skrev: Hva er lurest å gjøre med tanke på tilbake betaling tenker du? Når det ikke er så høy sum. Vente til august og få fakturaen oppdelt. Eller bare betale den innen 31.mai? Det er jo et veldig enkelt regnestykke. Du ser på renten de beregner, og renten du har på din prefererte spareordning. Så velger du alternativet med høyeste rente. Vanligvis venter jeg, og har midler på aksjesparekonto lengst mulig. Men i år går betalingen 31.mai med mindre ting endrer seg drastisk. Anonymkode: e677e...1c9
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #7 Skrevet 31. mars 2020 Fikk ca 70.000 i baksmell. Dette var forventet, og skyldes utbytte. Pengene står på konto, så det går helt fint. Anonymkode: aba0b...cf5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #8 Skrevet 31. mars 2020 6000. Å øke prosenttrekket på ekstrajobben og overtiden var visst veldig vanskelig. Anonymkode: ded9c...68a
Hmmmmmm Skrevet 31. mars 2020 #9 Skrevet 31. mars 2020 Fikk for første gang baksmell. 19 000 kr😳 Fikk sjokk. Men det var fordi samboer fikk fradragene på huslånet denne gangen. Vanligvis har det vært meg. Da har jeg fått igjen på skatten. Så må nok bare punge ut. Eller endre fradragene. Betaler i såfall med feriepengene mine tenker jeg. Blir nok ikke ferie i utlandet i år. Så da har jeg spart de pengene. Takk Corona😒 2
Million Skrevet 31. mars 2020 #10 Skrevet 31. mars 2020 (endret) 4 minutter siden, Hmmmmmm skrev: Fikk for første gang baksmell. 19 000 kr😳 Fikk sjokk. Men det var fordi samboer fikk fradragene på huslånet denne gangen. Vanligvis har det vært meg. Da har jeg fått igjen på skatten. Så må nok bare punge ut. Eller endre fradragene. Betaler i såfall med feriepengene mine tenker jeg. Blir nok ikke ferie i utlandet i år. Så da har jeg spart de pengene. Takk Corona😒 Dere sitter vel ikke og lar han få skattepenger i lommeboka, mens du har baksmell? Betaler ikke han din baksmell (helt eller delvis) med de skattepengene han får tilbake PGA DERES FELLES boliglånsrenter? For å unngå det samme neste år, dersom dere skal la alle rentefradragene stå på han, så må du huske og sette forventede betalte renter for 2020 til null på ditt eget skattekort. Gå inn på skatteetaten og endre skattekortet ditt i dag, så husker du det... Endret 31. mars 2020 av Million 14
Hmmmmmm Skrevet 31. mars 2020 #11 Skrevet 31. mars 2020 Akkurat nå, Million skrev: Dere sitter vel ikke og lar han få skattepenger i lommeboka, mens du har baksmell? Betaler ikke han din baksmell (helt eller delvis) med de skattepengene han får tilbake PGA DERES FELLES boliglånsrenter? Dere? Det er bare meg.😂 Han får ikke igjen før på høsten. Mens skatten må betales i mai. Jeg har fått fradragene i kanskje 15 år. Mens han har for det meste fått baksmell. Så det er ikke noe synd på meg😇 Vi har hatt så felles økonomi som det går ann i 20 år. Så egentlig spiller det ingen rolle hvem som betaler hva. 1
Million Skrevet 31. mars 2020 #12 Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, Hmmmmmm skrev: Dere? Det er bare meg.😂 Han får ikke igjen før på høsten. Mens skatten må betales i mai. Jeg har fått fradragene i kanskje 15 år. Mens han har for det meste fått baksmell. Så det er ikke noe synd på meg😇 Vi har hatt så felles økonomi som det går ann i 20 år. Så egentlig spiller det ingen rolle hvem som betaler hva. Du må betale i mai hvis du vil slippe renter ja, men ellers er det ikke krav om betaling før i august og september. Men ok, hvis du har fått fradragene i årevis, så er det nok ikke synd på deg alikevel, nei (moro så lenge det varte, hehe) 😁
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #13 Skrevet 31. mars 2020 4100. Jeg forstår det ikke. Trodde jeg var innafor i år siden jeg har tjent mindre. Anonymkode: deed2...abb
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #14 Skrevet 31. mars 2020 100 kr i baksmell.. Kan ikke klage 😅 Anonymkode: 678ac...698 7
Gjest Dævendøtte Skrevet 31. mars 2020 #15 Skrevet 31. mars 2020 50 000 kr, var sikker på nærmere 200 000 kr, så jeg er egentlig svært fornøyd. Betaler ned når jeg skal, med penger jeg har satt av til baksmellen. Har satt av 200 000 kr, så da har jeg plutselig 150 000 kr jeg kan bruke på annet.
dyptvann Skrevet 31. mars 2020 #16 Skrevet 31. mars 2020 Hadde regnet meg frem til å få ca 10 000 i tilgode. Gjorde visst en regnefeil, så må betale tilbake 1030 😂. Jaggu godt at restskatt på over 1000, blir fordelt på to fakturerer med forfall i august og september😜 Kravet er allerede lagt til betaling i nettbanken og årets skatteoppgjør er ferdig for min del 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #17 Skrevet 31. mars 2020 2 minutter siden, Dævendøtte skrev: 50 000 kr, var sikker på nærmere 200 000 kr, så jeg er egentlig svært fornøyd. Betaler ned når jeg skal, med penger jeg har satt av til baksmellen. Har satt av 200 000 kr, så da har jeg plutselig 150 000 kr jeg kan bruke på annet. Kan jeg bare få spørre om hvorfor du beregnet så feil? Jeg gjorde det selv, men da bare typ 30 000 i rett retning 😁 Anonymkode: 1223d...028 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #18 Skrevet 31. mars 2020 2 hours ago, Knirke said: Fikk bare 4000 kr i baksmell. Hadde egentlig forventet mer siden jeg tok ut BSU pengene i fjor. Det påvirker jo ingenting. Hvis du ikke bruker BSU-pengene til bolig/lån på bolig vil du jo ikke få utbetalt hele summen du har inne, banken beholder 20 % som skatt (altså det du fikk i fradrag sist). Har du 100.000 i BSU og velger å ta ut, vil du på overføringen til sparekontoen din få 80.000, så BSU er allerede skattet på, ja. Anonymkode: c94da...f7e
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #19 Skrevet 31. mars 2020 Fikk 19000 i baksmell. Fikk en stor etterbetaling i fjor, og nav trakk ikke 44% som de egentlig skal. Håper restskatten krymper litt når jeg får de til å ligne det på riktig år da, for 19.000 var en god del mer enn det jeg hadde regnet meg frem til.. Anonymkode: fd8ce...a7c
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #20 Skrevet 31. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg bare få spørre om hvorfor du beregnet så feil? Jeg gjorde det selv, men da bare typ 30 000 i rett retning 😁 Anonymkode: 1223d...028 Jeg tenkte helt feil, hadde et kort og dyrt lån i noen måneder i fjor, hadde glemt det. Tror rentene der gjorde susen. Jeg er helt blank på økonomi. Hadde bra lønn i fjor, og en større gevinst i tillegg, litt flaks skal man også ha. Og da tenkte jeg kun på det, hadde aldri trodd at rentene på det lånet skulle gi meg så mye tilbake. Er strålende fornøyd jeg, selv med baksmellen Burde kanskje betale en regnskapsfører privat til å passe på sånt, men jeg er så sløv når jeg uansett klarer å spare større summer hver måned. Anonymkode: 5f96a...72f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå