Gjest theTitanic Skrevet 30. mars 2020 #1 Skrevet 30. mars 2020 Det er helt usmakelig hvordan avisene fråtser i koronanyheter, blar frem og blåser opp det verste for å få lesere. Når jeg tenker tilbake på hvordan VG og Dagbladet blåste opp de mest mikroskopiske bagateller til forsidestoff før koronatiden så blir jeg i tvil om hvor alvorlig ting faktisk er. Koronaen er alvorlig nok, men skremmer de folk unødvendig mye?
Khadira Skrevet 30. mars 2020 #2 Skrevet 30. mars 2020 Under større, internasjonale hendelser som dette pleier jeg å se til utenlandske medier. De er som regel (med unntak av amerikanske) mye bedre å lese enn eksempelvis VG og Dagbladet som opererer utifra hvor mange klikk de vil ha, noe de får med de mest sjokkerende og høytskrikende overskriftene. Så jeg er jo enig, ja, at avisene er usmakelige. Takke meg til utenlandske aviser og Twitter i disse tider. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #3 Skrevet 31. mars 2020 7 timer siden, Nightcrawler skrev: Under større, internasjonale hendelser som dette pleier jeg å se til utenlandske medier. De er som regel (med unntak av amerikanske) mye bedre å lese enn eksempelvis VG og Dagbladet som opererer utifra hvor mange klikk de vil ha, noe de får med de mest sjokkerende og høytskrikende overskriftene. Så jeg er jo enig, ja, at avisene er usmakelige. Takke meg til utenlandske aviser og Twitter i disse tider. Det er da andre aviser enn VG og Dagbladet i Norge?? Det er vel ikke akkurat en nyhet at forretningsmodellen til disse to består av sensasjoner og skremselspropaganda. Har også vondt for å tro at Twitter og andre sosiale medier er stedet for saklig og troverdig informasjon. Anonymkode: dcd4e...afc
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #4 Skrevet 31. mars 2020 Får ikke akkurat mer respekt for journalister og deres evne til å forstå/videreformidle informasjon nå nei... Anonymkode: 78785...429
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #5 Skrevet 31. mars 2020 Det er bare å holde seg unna nyhetene, spesielt vg... Anonymkode: fdf79...709
Anbefalte innlegg