Gå til innhold

Russen som klager

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er surt. Men de fleste må vel svelge noen kameler for tiden. 

Dersom alle russ skulle kreve penger tilbake fra feks kongeparken (LS Stavanger) så vil jo hele greia gå konkurs. Ingen er tjent med det. Unntatt årets russ muligens. 

Anonymkode: 7f830...457

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er for unge til å skjønne hva det innebærer at folk permitteres o.l. Det er barn, de har ikke flyttet hjemmefra ennå. Jeg syntes også det var mye penger på den alderen, de har lite eller ingen inntekt, dette er en stor utgift for dem.

Anonymkode: 40dd4...856

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En tusenlapp er like mye verdt for alle.

Anonymkode: ac4ec...d70

Nei. For noen er det mat for to måneder, for andre er det mat for én uke. 

Anonymkode: f39be...ada

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du får fortsatt begge deler. En velger selv hvilken.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du selv? Rundt russens alder vil jeg tippe, kanskje yngre?

Anonymkode: ba17c...7ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du selv? Rundt russens alder vil jeg tippe, kanskje yngre?

Anonymkode: ba17c...7ef

52.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En grei lærepenge å ha med seg inn i de voksnes verden, tenker jeg.

Disse studentene kommer ikke til å sutre i VG hvis de senere skulle sitte sandfast på Gran Canaria for å si det sånn. De kommer til å ha reiseforsikringen i orden.

Anonymkode: ad2fe...682

AnonymBruker
Skrevet

Min datter har kjøpt billett til Landstreffet til kr 4000. I tillegg har hun betalt for overnatting og transport t/r Bergen-Kongeparken. Dette er masse penger for en 18 åring som ikke en gang har jobb ved siden av skolen, siden skole og obligatorisk trening tar nesten all tid for en elev som går på toppidrett. Det vil da si at det er foreldrenes penger. Lund Gruppen som står bak LS er en stor gruppe som også står bak mange av de andre festivalene i sør-Norge, og Lunds Tivoli som reiser land og strand rundt i Norge og Sverige. De har til smør på maten og de har ingen juridisk rett til å ikke tilbakebetale. Forbrukerombudet har i dag uttalt at Lundgruppen ikke har lov til å holde tilbake pengene. 

Anonymkode: 2aabc...88f

• Liker 7
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og atter andre deler av helgen.

AnonymBruker
Skrevet

Så mye forakt mot russen da gitt. Det var ikke så mye motstand å spore i tråden der noen ville ha tilbake penger for konserten som ble avlyst. Riktignok oppfordring der også til å støtte næringslivet, men dog.

Alle som har tenåringer i hus skjønner vel at hvis barnet taper 4000 kroner, så er det en rimelig kjip affære for dem? Forstår godt at de ønsker pengene tilbake.

Anonymkode: 8157e...3d2

Skrevet

Jeg forstår at det er ekstra kjipt for russen. De skulle på noen få russetreff, og er deretter egentlig likegyldige til om det blir russetreff neste år. For oss øvrige, tror jeg vi må innse at vi er best tjent ved å ta en del småtap for betalte billetter, abonnementer på treningssenteret m.m. Det blir nok prisen å betale for å fortsatt ha tilbudene når krisen er over. Eksempelvis fikk jeg e-post fra treningssenteret mitt at jeg får dekket ukene/månedene de er stengt på slutten av medlemskapet mitt. I og med at jeg ikke vet når jeg vil slutte å trene der, får jeg antakelig vis ikke glede av dette. Når jeg sier opp, vil jeg antakelig ikke være motivert for å trene der lenger.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rARAm3/russ-reagerer-paa-kompensasjon-for-avlyst-landstreff

Russen sutrer over at de ikke får refundert penger for Landstreffet, likevel sier de nei takk til kompesasjonspakkene. De har mulighet til å få billetter til andre utvalgte arrangementer. Kjenner jeg blir så jævlig provosert, med tanke på at det er personer som permitteres i jobbene sine, bedrifter og bransjer går i store økonomiske tap pga korona. Også klager russen på dette?!!

Det hadde vært skikkelig ståhei, hvis jeg som student på 23 år hadde klaget på at jeg ikke hadde fått refundert penger for konsert og festivalbilletter på over 4000 nå i vår, og til sommeren. Vi får ingen kompesasjonspakker, men sutrer jeg? Nei. Jeg støtter kulturbransjen, og forstår at de trenger inntektene sine - på lik linje som Landstreffet. Jeg lever mye på grunn av kulturbransjen, fordi de gir meg så mange gode og meningsfulle opplevelser igjennom livet. Det er derfor bedre at jeg som enkelt person går i minus, istedenfor at store bedrifter og bransjer gjør det. Slik burde også russen tenke. Det at denne jenta i artikkelen skal til millitæret, kan heller ikke Landstreffet være ansvarlig for.

Hva tenker dere? 

Anonymkode: e8edd...efc

Hvis du hadde spart i lang tid,gledet deg og klart å kjøpt deg billett til Roskildefestivalen i Danmark,MEN så ble den avlyst og du fikk beskjed om at du ikke fikk pengene igjen,men du kunne få billett til enten country festivalen på Skjåk eller en eller annen random festival neste år?hadde du da sagt ja til det hvis dette var noe du ikke interreserte deg for det heller ikke passet fordi du skulle inn i militæret?I dont think so.....

Anonymkode: 2aabc...88f

• Liker 3
Skrevet

För en person som bara har 1000 kr och tappar den är  100% borta, men en person som har 100 000 och tappar 1000 så är det bara 1%.

Så 1000kr är inte värt lika för alla. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Neida. Det er penger de har allerede brukt og ikke noe tap, slik sett. De har også spart penger på alkoholen de ikke kommer til å kjøpe.

Det er kun opplevelsen superfylle de går glipp av. Ikke noen big deal.

Tror det er veldig lett for oss å si, som dette ikke går utover.  

Jeg kommer aldri til å bli russ noengang, da jeg tar vgs på voksenopplæring, mrnjrg kan forstå at de syns det er kjipt å gå glipp av en periode i livet man bare har en gang. Jeg syns på mange måter det var trist å gå glipp av den tiden selv, men jeg var syk, så jeg fikk ikke gjort så mye med det. 

Tror det handler om mye mer enn å gå glipp av fylla. Fylla kan man stikke på teten av livet for den sakens skyld. 

Anonymkode: 96a27...d6f

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, qwerty123 skrev:

För en person som bara har 1000 kr och tappar den är  100% borta, men en person som har 100 000 och tappar 1000 så är det bara 1%.

Så 1000kr är inte värt lika för alla. 

Verdien er den samme.

AnonymBruker
Skrevet

Alle fortjener å få pengene tilbake når de ikke får det de har betalt for. Enten det er en vare, eller et russetreff. 

Anonymkode: adb4b...2ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Verdien er den samme.

Nei. For noen kan det være forskjellen mellom mat på bordet eller ikke. Særlig i disse tider. Du som er rik forstår vel ikke det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De har rett til å klage når de tvinges til å betale for noe de ikke får. Jeg vet ikke hvor langt russ reiser på slike treff, men det er jo godt mulig at noen hadde betalt mye for reisen dit. Og elever på vgs har ikke god råd. Selv har jeg aldri vært russ, fordi jeg tok studiekompetanse som voksen, men jeg tror mange her på Kg misliker russ, og dermed føler selvtilfredshet når russen taper penger.

Selv har jeg VIP-billett til en rockefestival i utlandet i sommer. Begynte glede meg for mange måneder siden. Blir festivalen avlyst, får vi pengene tilbake. Og mitt favorittrockeband skulle turnere i Sør-Amerika og Europa i år. De utsetter de konsertene de må avlyse, og ber oss beholde billettene. Slik «luksus» har ikke russen. De har bare én russetid.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange av oss har økonomiske problemer nå for tiden. Men det er ikke riktig av oss å la frustrasjonen og sinnet gå ut over russen. Vi har sjansen til å ta igjen eventuelle begivenheter eller ferier vi går glipp av. Det har ikke de. Det er snakk om tusenvis av kroner, og om de selger billettene/pakkene de får som erstatning videre, tviler jeg på at de får like mye for dem. Det er også mulig at erstatningsbillettene er knyttet til navnene deres, slik at de ikke kan få solgt dem videre. Men det vet ikke jeg noe om.

Jeg har ikke møtt noen i «det virkelige liv» som er så smålige og kranglevorne som flere her på Kg. Jeg tror det må være et virus med nettbåren smitte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neida. Det er penger de har allerede brukt og ikke noe tap, slik sett. De har også spart penger på alkoholen de ikke kommer til å kjøpe.

Det er kun opplevelsen superfylle de går glipp av. Ikke noen big deal.

Jeg skulle vært på tur i Polen denne helgen. Det ble det selvfølgelig ikke noe av. Men om jeg ikke hadde fått bekreftet at de kr 6500 jeg allerede hadde betalt inn, ikke hadde kommet i retur, så hadde jeg nok klaget jeg også, fordi jeg hadde betalt noe som jeg ikke fikk benyttet. Og jeg er voksen, har god råd, men ønsker uansett å få noe igjen for de pengene jeg bruker.

Anonymkode: 3c78e...b41

• Liker 1
  • Opprett ny...