AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #1 Skrevet 30. mars 2020 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rARAm3/russ-reagerer-paa-kompensasjon-for-avlyst-landstreff Russen sutrer over at de ikke får refundert penger for Landstreffet, likevel sier de nei takk til kompesasjonspakkene. De har mulighet til å få billetter til andre utvalgte arrangementer. Kjenner jeg blir så jævlig provosert, med tanke på at det er personer som permitteres i jobbene sine, bedrifter og bransjer går i store økonomiske tap pga korona. Også klager russen på dette?!! Det hadde vært skikkelig ståhei, hvis jeg som student på 23 år hadde klaget på at jeg ikke hadde fått refundert penger for konsert og festivalbilletter på over 4000 nå i vår, og til sommeren. Vi får ingen kompesasjonspakker, men sutrer jeg? Nei. Jeg støtter kulturbransjen, og forstår at de trenger inntektene sine - på lik linje som Landstreffet. Jeg lever mye på grunn av kulturbransjen, fordi de gir meg så mange gode og meningsfulle opplevelser igjennom livet. Det er derfor bedre at jeg som enkelt person går i minus, istedenfor at store bedrifter og bransjer gjør det. Slik burde også russen tenke. Det at denne jenta i artikkelen skal til millitæret, kan heller ikke Landstreffet være ansvarlig for. Hva tenker dere? Anonymkode: e8edd...efc 5
Jaybird Skrevet 30. mars 2020 #2 Skrevet 30. mars 2020 (endret) De har gledet seg til dette veldig lenge, og det er ikke bare landstreffet som de går glipp av nå. Mye penger "i dass" for russen, mye mer enn hva en konsert koster mm. En hel russefeiring som forsvinner, de har planlagt og kjøpt utstyr osv. i lang tid, noen av de bruker jo hele VGS på å finne ut hvordan de skal feire som russ. Skulle bare mangle at de fikk pengene for landstreffet tilbake, de har fremdeles tapt masse! Forstår godt at de sutrer litt, og synes i grunn de skal få lov til det. Endret 30. mars 2020 av Jaybird 8
Violetta Skrevet 30. mars 2020 #3 Skrevet 30. mars 2020 Skjønner dem godt jeg. Jeg hadde aldri godtatt det. 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #4 Skrevet 30. mars 2020 Så bra at DU har det helt fint med alt som skjer da. Lov å anerkjenne andres følelser allikevel da vettu. Se på hvordan de godt voksne hyttefolket klager fordi de ikke får spist lammelår på hytta i påska, hvordan skal man da kunne forvente noe annet av avkommet? For deg er det «bare» 4000, for andre er det noe personen har brukt LANG tid på å klare å spare opp, som da forsvinner. Anonymkode: a538f...a1f 8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #5 Skrevet 30. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra at DU har det helt fint med alt som skjer da. Lov å anerkjenne andres følelser allikevel da vettu. Se på hvordan de godt voksne hyttefolket klager fordi de ikke får spist lammelår på hytta i påska, hvordan skal man da kunne forvente noe annet av avkommet? For deg er det «bare» 4000, for andre er det noe personen har brukt LANG tid på å klare å spare opp, som da forsvinner. Anonymkode: a538f...a1f Vi alle må godt da dette nå som det er krise. Ingenting å sutre over. Anonymkode: a5414...4a5
The Kitten Skrevet 30. mars 2020 #6 Skrevet 30. mars 2020 Syns de skal få refundert pengene sine, det er det eneste riktige. 8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #7 Skrevet 30. mars 2020 Selv om det ikke er min sorg, så kan jeg forstå dem. Selv i krisetilstander så synes jeg at man må klare å anerkjenne andres følelser og ikke alltid sammenligne og bagatellisere deres problemer med noen som har det verre. Og selv nå som det er krise så synes jeg man skal prøve å vise litt omtanke til hverandre, vi trenger ikke å angripe hverandre i en tid som dette ❤️ Anonymkode: ba17c...7ef 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #8 Skrevet 30. mars 2020 4 minutter siden, The Kitten skrev: Syns de skal få refundert pengene sine, det er det eneste riktige. Neida. Det er penger de har allerede brukt og ikke noe tap, slik sett. De har også spart penger på alkoholen de ikke kommer til å kjøpe. Det er kun opplevelsen superfylle de går glipp av. Ikke noen big deal. Anonymkode: ac4ec...d70 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #9 Skrevet 30. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker said: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rARAm3/russ-reagerer-paa-kompensasjon-for-avlyst-landstreff Russen sutrer over at de ikke får refundert penger for Landstreffet, likevel sier de nei takk til kompesasjonspakkene. De har mulighet til å få billetter til andre utvalgte arrangementer. Kjenner jeg blir så jævlig provosert, med tanke på at det er personer som permitteres i jobbene sine, bedrifter og bransjer går i store økonomiske tap pga korona. Også klager russen på dette?!! Det hadde vært skikkelig ståhei, hvis jeg som student på 23 år hadde klaget på at jeg ikke hadde fått refundert penger for konsert og festivalbilletter på over 4000 nå i vår, og til sommeren. Vi får ingen kompesasjonspakker, men sutrer jeg? Nei. Jeg støtter kulturbransjen, og forstår at de trenger inntektene sine - på lik linje som Landstreffet. Jeg lever mye på grunn av kulturbransjen, fordi de gir meg så mange gode og meningsfulle opplevelser igjennom livet. Det er derfor bedre at jeg som enkelt person går i minus, istedenfor at store bedrifter og bransjer gjør det. Slik burde også russen tenke. Det at denne jenta i artikkelen skal til millitæret, kan heller ikke Landstreffet være ansvarlig for. Hva tenker dere? Anonymkode: e8edd...efc Det fine med kapitalismen er at om disse går konkurs så vil andre komme inn og overta. Tror du en bedrift hadde ventet med å kreve inn 4000 kr av en person fordi den personen var i en personlig krise? Anonymkode: d4bc8...59a
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #10 Skrevet 30. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Neida. Det er penger de har allerede brukt og ikke noe tap, slik sett. De har også spart penger på alkoholen de ikke kommer til å kjøpe. Det er kun opplevelsen superfylle de går glipp av. Ikke noen big deal. Anonymkode: ac4ec...d70 Du pleier å gi vekk penger gratis? Anonymkode: d4bc8...59a 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #11 Skrevet 30. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi alle må godt da dette nå som det er krise. Ingenting å sutre over. Anonymkode: a5414...4a5 Regner med at du aldri klager på noe. «Sånt skjer bare» ikke sant? Anonymkode: a538f...a1f 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #12 Skrevet 30. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du pleier å gi vekk penger gratis? Anonymkode: d4bc8...59a Ja, ofte. Anonymkode: ac4ec...d70
Gjest theTitanic Skrevet 30. mars 2020 #13 Skrevet 30. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rARAm3/russ-reagerer-paa-kompensasjon-for-avlyst-landstreff Russen sutrer over at de ikke får refundert penger for Landstreffet, likevel sier de nei takk til kompesasjonspakkene. De har mulighet til å få billetter til andre utvalgte arrangementer. Kjenner jeg blir så jævlig provosert, med tanke på at det er personer som permitteres i jobbene sine, bedrifter og bransjer går i store økonomiske tap pga korona. Også klager russen på dette?!! Det hadde vært skikkelig ståhei, hvis jeg som student på 23 år hadde klaget på at jeg ikke hadde fått refundert penger for konsert og festivalbilletter på over 4000 nå i vår, og til sommeren. Vi får ingen kompesasjonspakker, men sutrer jeg? Nei. Jeg støtter kulturbransjen, og forstår at de trenger inntektene sine - på lik linje som Landstreffet. Jeg lever mye på grunn av kulturbransjen, fordi de gir meg så mange gode og meningsfulle opplevelser igjennom livet. Det er derfor bedre at jeg som enkelt person går i minus, istedenfor at store bedrifter og bransjer gjør det. Slik burde også russen tenke. Det at denne jenta i artikkelen skal til millitæret, kan heller ikke Landstreffet være ansvarlig for. Hva tenker dere? Anonymkode: e8edd...efc Jeg forstår at de har gledet seg, men dette dreier seg tross alt om fest og moro. I sammenligning til alle som går konkurs og mister inntekten så fremstår tap av russefester som sutring. Synd for dem at russefeiringen uteblir men ingen verdenskrise.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #14 Skrevet 30. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neida. Det er penger de har allerede brukt og ikke noe tap, slik sett. De har også spart penger på alkoholen de ikke kommer til å kjøpe. Det er kun opplevelsen superfylle de går glipp av. Ikke noen big deal. Anonymkode: ac4ec...d70 Jeg kjøpte hus her forleden. Det endte opp med at de ikke vil overrekke meg huset allikevel og beholder pengene. Heldigvis betalte jeg huset på forhånd så ikke noe tap, slik sett. Anonymkode: ba17c...7ef 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #15 Skrevet 30. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøpte hus her forleden. Det endte opp med at de ikke vil overrekke meg huset allikevel og beholder pengene. Heldigvis betalte jeg huset på forhånd så ikke noe tap, slik sett. Anonymkode: ba17c...7ef Du klarte altså ikke se at noen få tusen for fest og moro ikke er det samme som millionbeløp for en fast eiendom. Anonymkode: ac4ec...d70
Silva Pluvialis Skrevet 30. mars 2020 #16 Skrevet 30. mars 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rARAm3/russ-reagerer-paa-kompensasjon-for-avlyst-landstreff Russen sutrer over at de ikke får refundert penger for Landstreffet, likevel sier de nei takk til kompesasjonspakkene. De har mulighet til å få billetter til andre utvalgte arrangementer. Kjenner jeg blir så jævlig provosert, med tanke på at det er personer som permitteres i jobbene sine, bedrifter og bransjer går i store økonomiske tap pga korona. Også klager russen på dette?!! Det hadde vært skikkelig ståhei, hvis jeg som student på 23 år hadde klaget på at jeg ikke hadde fått refundert penger for konsert og festivalbilletter på over 4000 nå i vår, og til sommeren. Vi får ingen kompesasjonspakker, men sutrer jeg? Nei. Jeg støtter kulturbransjen, og forstår at de trenger inntektene sine - på lik linje som Landstreffet. Jeg lever mye på grunn av kulturbransjen, fordi de gir meg så mange gode og meningsfulle opplevelser igjennom livet. Det er derfor bedre at jeg som enkelt person går i minus, istedenfor at store bedrifter og bransjer gjør det. Slik burde også russen tenke. Det at denne jenta i artikkelen skal til millitæret, kan heller ikke Landstreffet være ansvarlig for. Hva tenker dere? Anonymkode: e8edd...efc 4.000kr er ganske mye, særlig om man er ung og nesten ikke har inntekt. 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #17 Skrevet 30. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du klarte altså ikke se at noen få tusen for fest og moro ikke er det samme som millionbeløp for en fast eiendom. Anonymkode: ac4ec...d70 Men du sitter da ikke på fasiten for hvor mye som er «greit» å tape Anonymkode: a538f...a1f 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #18 Skrevet 30. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du klarte altså ikke se at noen få tusen for fest og moro ikke er det samme som millionbeløp for en fast eiendom. Anonymkode: ac4ec...d70 Og du klarer ikke å se at vi alle ikke stiller med likt utgangspunkt? Noen tusen for deg er ikke nødvendigvis det samme som noen tusen for andre. Anonymkode: ba17c...7ef 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #19 Skrevet 30. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du sitter da ikke på fasiten for hvor mye som er «greit» å tape Anonymkode: a538f...a1f En ser det i sammenheng. 4000 tapt for ikke å drikke seg kanon kan knapt kalles et tap for annet enn en forsmådd følelse. Anonymkode: ac4ec...d70 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #20 Skrevet 30. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og du klarer ikke å se at vi alle ikke stiller med likt utgangspunkt? Noen tusen for deg er ikke nødvendigvis det samme som noen tusen for andre. Anonymkode: ba17c...7ef En tusenlapp er like mye verdt for alle. Anonymkode: ac4ec...d70
Anbefalte innlegg