Gå til innhold

Danmark har flere døde og smittede enn Norge - vurderer å åpne gradvis opp etter påske

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mens her i Norge snakkes det om at alt skal være stengt i svært lang tid. For eksempel, fikk vi i dag melding om at svømmebasseng er stengt frem til sommeren. Selv for topplaget som min sønn er en del av. Alpinanlegget er stengt ut sesongen. Flere restauranter har meldt at de ikke vil åpne før til høsten. Jeg vurderer seriøst flytting nå, slik at mine barn får utdanning, jeg kan jobbe uten å måtte løpe etter minsten og undervise mellomste, eldste får fortsette på videregåendelinja si. 

Har heldigvis kompetanse som er etterspurt i Danmark, Sverige, Finland og Island. 

Flere som lurer på hvorfor Norge ikke følger Danmarks eksempel? 

Anonymkode: ee4ed...143

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar barnehager og barneskoler åpner etter påske her og da. Men badeland og slike ting må du garantert vente lenger på!

Anonymkode: 0b0fa...f53

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å flytte det, høres ut som en super idé. :)

Spennende å se hva som skjer framover. Det er jo fint om Danmark kan være først ute, så kan vi lære av deres strategi. Norge har en tendens til å se hva andre gjør først, og så følge etter.

Anonymkode: aad6a...a28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har trodd at vi skulle holde på alle tiltakene inn i evigheten? Vi kommer selvsagt også til å åpne gradvis opp etter påske. Spørsmålet er hvor vi begynner.

Anonymkode: 78399...2a0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ah, personen med etterspurt kompetanse er tilbake. 

Anonymkode: 4113d...bec

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Viktig å tenke på at risikoen for smitte ikke er lavere blant topplag enn andre.

Anonymkode: 77cbb...293

• Liker 3
Gjest Keikolina
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mens her i Norge snakkes det om at alt skal være stengt i svært lang tid. For eksempel, fikk vi i dag melding om at svømmebasseng er stengt frem til sommeren. Selv for topplaget som min sønn er en del av. Alpinanlegget er stengt ut sesongen. Flere restauranter har meldt at de ikke vil åpne før til høsten. Jeg vurderer seriøst flytting nå, slik at mine barn får utdanning, jeg kan jobbe uten å måtte løpe etter minsten og undervise mellomste, eldste får fortsette på videregåendelinja si. 

Har heldigvis kompetanse som er etterspurt i Danmark, Sverige, Finland og Island. 

Flere som lurer på hvorfor Norge ikke følger Danmarks eksempel? 

Ja, bare å flytte. Lykke til.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah, personen med etterspurt kompetanse er tilbake. 

Nå får det være nok!

Anonymkode: 88a13...7bd

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå får det være nok!

Helt enig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Et paradoks at kremen av kremen i Norge blir Koronaflyktninger. Tenk det tapet Norge  vil oppleve når landets toppidrettsutøvere og de med ekstremt etterspurt kompetanse rømmer fra landet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vel flere smittet enn dk?

Anonymkode: f36df...aab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror også at vi kommer til å innse etterhvert av vi ikke kan ha lock-down i evighet.  Frisører, barer (tenker de må ha vakter her for å hindre at folk er for nære hverandre og begrense antall gjester), hudpleiesalonger ol. og butikker generelt kommer til å åpne samme med skoler. Store eventer kommer til å være forbudt en stund til, samlinger over 10 stykk f.eks. Og man holder på de samme restriksjonene når det kommer til bekreftet smitte og mistanke om smitte.  1-2 m avstand i butikker osv. 

Anonymkode: 0cefa...644

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et paradoks at kremen av kremen i Norge blir Koronaflyktninger. Tenk det tapet Norge  vil oppleve når landets toppidrettsutøvere og de med ekstremt etterspurt kompetanse rømmer fra landet.

Ikke en kjeft kommer til å rømme landet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barna dine får da en utdanning, snakk om å være vrang.
De får nettundervisning, som med en god lærer, er like bra som å sitte i et klasserom. Så lenge foreldrene stiller krav til barna sine og ikke lar dem se på dette som en ferie så får de like så god utdanning nå som før. 

Anonymkode: 07461...32f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som samme forvirrende journalistikk som ble skrevet her i Norge før vi fikk beskjed om at skolene skulle være stengt til etter påske.

Noen i Danmark vurderer det akkurat som noen av de mest optimistiske tulle politikerne vi har her til lands.

Det blir ikke åpning. Det skjønner alle.

Anonymkode: 3eef1...11a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna dine får da en utdanning, snakk om å være vrang.
De får nettundervisning, som med en god lærer, er like bra som å sitte i et klasserom. Så lenge foreldrene stiller krav til barna sine og ikke lar dem se på dette som en ferie så får de like så god utdanning nå som før. 

Anonymkode: 07461...32f

Læreren er syk denne uka, og de får ingen oppfølging mens læreren er syk. Her er det jeg som må forklare nytt tema i matte 🙈🙈🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som samme forvirrende journalistikk som ble skrevet her i Norge før vi fikk beskjed om at skolene skulle være stengt til etter påske.

Noen i Danmark vurderer det akkurat som noen av de mest optimistiske tulle politikerne vi har her til lands.

Det er statsminister, og ikke "noen i Danmark", som opplyser om det. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den danske statsministeren har vel noe hun skal ha sagt.

Regner med Erna tar til fornuften og åpner barnehager etter påske, om enn bare gradvis/delvis.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du får flytte til Finland da. Der holder de skolene stengt til 13. Mai 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Dere vil bare ha ut ungene.. 

Anonymkode: 1e058...36c

• Opprett ny...