AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #1 Skrevet 30. mars 2020 Opplevde noe jeg har fryktet at kunne skje, det er mye forhistorie. Nå hadde personen bestemt seg for å overkjøre mine grenser og kom truende på døren. Personen ble forsøkt stoppet ute av min samboer, men presset seg videre inn. I gangen stoppet jeg vedkommende å sa at den ikke er velkommen her og at jeg har vært tydelig på det. Jeg sa at her er det våkne barn i hus så dette er verken tid eller sted til å prate om de ønsket det. Personen sa at den ikke brydde seg om barna i det hele tatt. Jeg lukket døra halvt bak meg og hvisket strengt til personen at den burde gå for slike ting gjør at den ikke er velkommen her. Jeg ble da truet og kalt for ustabil og fikk høre flere ting vedkommende mente om meg. Jeg sa at jeg ikke ville se den igjen, aldri mer i hele mitt liv for dette syns jeg var langt over grensa. Så lukket jeg døra bak meg og samboer fulgte vedkommende ut. Jeg har erfart med personen at den ikke har grenser på noe som helst måte og er vanvittig hevngjerrig. Bør jeg ringe politiet på etterskudd og fortelle om hendelsen i tilfelle flere hendelser? Anonymkode: 8a8e7...9a8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #2 Skrevet 30. mars 2020 Ja det ville jeg gjort. Anonymkode: 0b5ed...be8 9
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #3 Skrevet 30. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja det ville jeg gjort. Anonymkode: 0b5ed...be8 Det er ikke overdramatisk av meg å komme med den telefonen etterpå? Jeg ville ikke ringe dit mens barna var våkne, men jeg kan ta en slik telefon når de er lagt, var min tanke. Anonymkode: 8a8e7...9a8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #4 Skrevet 30. mars 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke overdramatisk av meg å komme med den telefonen etterpå? Jeg ville ikke ringe dit mens barna var våkne, men jeg kan ta en slik telefon når de er lagt, var min tanke. Anonymkode: 8a8e7...9a8 Ring politiet og fortell dette, du! Gjør ingenting at det kommer i etterkant! Det er lurt å informere de, for om du en gang med ring 112 pga denne personen så hadde allerede en sak på vedkommende! Anonymkode: 895db...dd6 8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #5 Skrevet 30. mars 2020 Jeg ringte de og fortalte saken og at saken har en lang historie. Fortalte hva som hadde skjedd og hva som bekymrer meg. De dokumenterer det så skulle jeg bare ringe igjen om det skjer mer. Om det ikke stopper så får jeg besøksforbud og muligheten til å anmelde. Anonymkode: 8a8e7...9a8 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #6 Skrevet 30. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte de og fortalte saken og at saken har en lang historie. Fortalte hva som hadde skjedd og hva som bekymrer meg. De dokumenterer det så skulle jeg bare ringe igjen om det skjer mer. Om det ikke stopper så får jeg besøksforbud og muligheten til å anmelde. Anonymkode: 8a8e7...9a8 Eh? Du skulle allerede hatt besøksforbud mot den gale personen. Typisk politiet! Man kan ikke føle seg trygg i eget land Anonymkode: 2202d...cc0
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #7 Skrevet 30. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh? Du skulle allerede hatt besøksforbud mot den gale personen. Typisk politiet! Man kan ikke føle seg trygg i eget land Anonymkode: 2202d...cc0 Jeg har ikke meldt ifra tidligere. Det er en ting når det har vært meg alene, men nå er det små barn i hus. Jeg blir nøyere nå og jeg burde sikkert meldt ifra opp gjennom de siste 7 årene. Det har vært veldig av og på, men nå har det gått helt av. Anonymkode: 8a8e7...9a8 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #9 Skrevet 30. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Opplevde noe jeg har fryktet at kunne skje, det er mye forhistorie. Nå hadde personen bestemt seg for å overkjøre mine grenser og kom truende på døren. Personen ble forsøkt stoppet ute av min samboer, men presset seg videre inn. I gangen stoppet jeg vedkommende å sa at den ikke er velkommen her og at jeg har vært tydelig på det. Jeg sa at her er det våkne barn i hus så dette er verken tid eller sted til å prate om de ønsket det. Personen sa at den ikke brydde seg om barna i det hele tatt. Jeg lukket døra halvt bak meg og hvisket strengt til personen at den burde gå for slike ting gjør at den ikke er velkommen her. Jeg ble da truet og kalt for ustabil og fikk høre flere ting vedkommende mente om meg. Jeg sa at jeg ikke ville se den igjen, aldri mer i hele mitt liv for dette syns jeg var langt over grensa. Så lukket jeg døra bak meg og samboer fulgte vedkommende ut. Jeg har erfart med personen at den ikke har grenser på noe som helst måte og er vanvittig hevngjerrig. Bør jeg ringe politiet på etterskudd og fortelle om hendelsen i tilfelle flere hendelser? Anonymkode: 8a8e7...9a8 Men på en annen side så blir alle slags folk veldig hevngjerrige, om du har tråkket hensynsløst på deres følelser. Har du ødelagt et forhold? Sørget for at bv tok ungene deres? Etc, you name it. Jeg har sett og vært borti mye selv, skal en del til å få noen truende på døra, uansett hvor gale og rusa de skulle være. Har en eks som fikk meg på døra, da han sendte meg stygge meldinger, hørte plutselig ikke noe mer og fant han med oppdatert profil på badoo. Dette mens vi fortsatt var kjærester. Han behandlet meg elendig dårlig, psykisk mishandling. Så han fikk meg på døra, nå truet jeg ikke eller ødela noe. Synes bare folk kan i det minste stå for sine handlinger og ord når de faktisk sårer noen og da spesielt fra en man har kjent i mange år og hatt et nært forhold til, som uten grunn oppfører seg dårlig. Han har også hatt flere folk på døra og sin ekseks der igjen, og han mener han ikke gjør noe galt🤷♀️ Anonymkode: 2202d...cc0 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #10 Skrevet 30. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men på en annen side så blir alle slags folk veldig hevngjerrige, om du har tråkket hensynsløst på deres følelser. Har du ødelagt et forhold? Sørget for at bv tok ungene deres? Etc, you name it. Jeg har sett og vært borti mye selv, skal en del til å få noen truende på døra, uansett hvor gale og rusa de skulle være. Har en eks som fikk meg på døra, da han sendte meg stygge meldinger, hørte plutselig ikke noe mer og fant han med oppdatert profil på badoo. Dette mens vi fortsatt var kjærester. Han behandlet meg elendig dårlig, psykisk mishandling. Så han fikk meg på døra, nå truet jeg ikke eller ødela noe. Synes bare folk kan i det minste stå for sine handlinger og ord når de faktisk sårer noen og da spesielt fra en man har kjent i mange år og hatt et nært forhold til, som uten grunn oppfører seg dårlig. Han har også hatt flere folk på døra og sin ekseks der igjen, og han mener han ikke gjør noe galt🤷♀️ Anonymkode: 2202d...cc0 Nei, jeg har aldri tråkket på noen følelser. Dette er en lang historie + en hel oppvekst med en person som i senere tid har fått flere diagnoser. Anonymkode: 8a8e7...9a8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #11 Skrevet 30. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men på en annen side så blir alle slags folk veldig hevngjerrige, om du har tråkket hensynsløst på deres følelser. Har du ødelagt et forhold? Sørget for at bv tok ungene deres? Etc, you name it. Jeg har sett og vært borti mye selv, skal en del til å få noen truende på døra, uansett hvor gale og rusa de skulle være. Har en eks som fikk meg på døra, da han sendte meg stygge meldinger, hørte plutselig ikke noe mer og fant han med oppdatert profil på badoo. Dette mens vi fortsatt var kjærester. Han behandlet meg elendig dårlig, psykisk mishandling. Så han fikk meg på døra, nå truet jeg ikke eller ødela noe. Synes bare folk kan i det minste stå for sine handlinger og ord når de faktisk sårer noen og da spesielt fra en man har kjent i mange år og hatt et nært forhold til, som uten grunn oppfører seg dårlig. Han har også hatt flere folk på døra og sin ekseks der igjen, og han mener han ikke gjør noe galt🤷♀️ Anonymkode: 2202d...cc0 Jeg vil helst ikke si om dette er en mamma eller en pappa eller hva det er, men det er nær familie. Anonymkode: 8a8e7...9a8 2
Gjest Lasox Skrevet 30. mars 2020 #12 Skrevet 30. mars 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Opplevde noe jeg har fryktet at kunne skje, det er mye forhistorie. Nå hadde personen bestemt seg for å overkjøre mine grenser og kom truende på døren. Personen ble forsøkt stoppet ute av min samboer, men presset seg videre inn. I gangen stoppet jeg vedkommende å sa at den ikke er velkommen her og at jeg har vært tydelig på det. Jeg sa at her er det våkne barn i hus så dette er verken tid eller sted til å prate om de ønsket det. Personen sa at den ikke brydde seg om barna i det hele tatt. Jeg lukket døra halvt bak meg og hvisket strengt til personen at den burde gå for slike ting gjør at den ikke er velkommen her. Jeg ble da truet og kalt for ustabil og fikk høre flere ting vedkommende mente om meg. Jeg sa at jeg ikke ville se den igjen, aldri mer i hele mitt liv for dette syns jeg var langt over grensa. Så lukket jeg døra bak meg og samboer fulgte vedkommende ut. Jeg har erfart med personen at den ikke har grenser på noe som helst måte og er vanvittig hevngjerrig. Bør jeg ringe politiet på etterskudd og fortelle om hendelsen i tilfelle flere hendelser? Anonymkode: 8a8e7...9a8 Ja, ring til politiet. Skaff deg tillatelse til å bære våpen og kjøp deg våpen så er du klar til å kunne forsvare deg neste gang han skulle prøve seg. Slike folk kan bli ekstremt ustabile og voldelige! Det verste som kan skje er jo om han får overtaket på dere og kidnapper dere? Endret 30. mars 2020 av Lasox
The Kitten Skrevet 30. mars 2020 #13 Skrevet 30. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte de og fortalte saken og at saken har en lang historie. Fortalte hva som hadde skjedd og hva som bekymrer meg. De dokumenterer det så skulle jeg bare ringe igjen om det skjer mer. Om det ikke stopper så får jeg besøksforbud og muligheten til å anmelde. Anonymkode: 8a8e7...9a8 Du kan anmelde når du vil. Polititet har neppe bedt deg vente til en ny hendelse.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #14 Skrevet 30. mars 2020 Uansett hvem personen er så er jo dette både kjipt og vondt. Var jeg deg, så ville jeg skrevet ned alt jeg kunne huske mest mulig kronologisk og levert dette til både politiet (anmeldelse) og de øvrige rette instanser som skal ivareta slike personer. Er viktig at vedkommende får hjelp samtidig som du får ha ditt liv i fred uten ytterligere hendelser. Har dere videokikkhull på døren og sikkerhetslåser? Dukker vedkommende opp igjen er det bare å ringe politiet med en gang da du føler at dere er truet. Anonymkode: 3206a...3c6 2
Hr. Aktiv Skrevet 30. mars 2020 #15 Skrevet 30. mars 2020 Enkelte har ikke skrupler. Dette er uansett ikke grei oppførsel så du velger jo selv om du går videre med det. Men kan si til dere andre så finnes det folk som driver oppsøkende virksomhet selv om det i utgangspunktet ikke er noen alvorlig sak. Jeg var vitne i en sak der tiltalte kom på døra. Det er utrivelig når slike ting skjer. Jeg fikset dette selv uten innblanding av politi, men det er like fullt utrivelig.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #16 Skrevet 31. mars 2020 8 timer siden, Lasox skrev: Ja, ring til politiet. Skaff deg tillatelse til å bære våpen og kjøp deg våpen så er du klar til å kunne forsvare deg neste gang han skulle prøve seg. Slike folk kan bli ekstremt ustabile og voldelige! Det verste som kan skje er jo om han får overtaket på dere og kidnapper dere? Det kan være hun også vet du. Anonymkode: 8a8e7...9a8 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #17 Skrevet 31. mars 2020 8 timer siden, The Kitten skrev: Du kan anmelde når du vil. Polititet har neppe bedt deg vente til en ny hendelse. Til hensyn til familie og at jeg ikke ønsker at ting skal eskalere så håper jeg at ting forblir rolig nå. Anonymkode: 8a8e7...9a8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #18 Skrevet 31. mars 2020 7 timer siden, Hr. Aktiv skrev: Enkelte har ikke skrupler. Dette er uansett ikke grei oppførsel så du velger jo selv om du går videre med det. Men kan si til dere andre så finnes det folk som driver oppsøkende virksomhet selv om det i utgangspunktet ikke er noen alvorlig sak. Jeg var vitne i en sak der tiltalte kom på døra. Det er utrivelig når slike ting skjer. Jeg fikset dette selv uten innblanding av politi, men det er like fullt utrivelig. Jeg har blitt truet av vedkommende før, flere ganger opplevd den som sint utenfor døren min så jeg må ringe andre for at den skal gå. Flere ganger opplevd sinnsykt rykter som florerer om meg som kun kommer fra et sted. Andre familiemedlemmer har opplevd falske bekymringsmeldinger til bv. Personen har et helt forvridd syn på ting, på en slik måte at det faktisk blir skremmende. Vedkommende var misunnelig på en uteleke vi hadde her så sist den var her så kjørte den ned hele leken og latet som om det var et uhell. Heldigvis så lå det en steinblokk foran som den ikke så, som fikk den verste støyten. Bare i løpet av den siste måneden har den bilen fått 4 flere bulker har vi lagt merke til. Jeg ble også truet med at den kom til å ta selvmord om den ikke fikk fortsette å komme til oss. Jeg har blitt truet med at den skal melde meg til bv for å få mine barn fjernet. Jeg har ikke noe å skjule for bv, men det er likevel ubehagelig. Andre i familien har opplevd innbrudd også. Den hadde bare oss igjen i familien virker det som, men det er nok nå syns jeg. Anonymkode: 8a8e7...9a8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå