Gå til innhold

Antall intensivpasienter LANGT over FHI sine estimater.

Fremhevede innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet
1 time siden, ForumBrukeren skrev:

Det er det. Det har laboratorietester vist.

De har funnet at viruset overlever i aerosoller i over 3 timer.

Og i Singapore har de påvist Covid19 virus i luftekanalene i taket i sykehus. Dette skjer ikke uten at det er luftbårent.

WHO airborne.JPG

Jeg er redd du må klargjøre hva du mener. Du skriver en ting og så vifter du med en plakat som sier det motsatte. Hva er det jeg ikke forstår?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må finne noe oppdatert. De ber jo om hjelp nå. 

Anonymkode: 503f2...7f1

Den er oppdatert med dagens dato.

Anonymkode: 5835d...bb5

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg er redd du må klargjøre hva du mener. Du skriver en ting og så vifter du med en plakat som sier det motsatte. Hva er det jeg ikke forstår?

Ja jeg viser WHO sin posisjon samtidig som jeg viser at den er totalt gal.

WHO er forøvrig i lomma på Kina.

Anonymkode: db6d9...f1d

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg viser WHO sin posisjon samtidig som jeg viser at den er totalt gal.

WHO er forøvrig i lomma på Kina.

Hva som er totalt galt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva som er totalt galt?

At det ikke er luftbåret. Flere studier viser at det er det. Blant annet både eksperimentelle tester hvor man kunstig har laget en aerosoll med viruset i og har funnet at det er smittsomt etter over 3 timer svevende i lufta. Og i prøvetaking fra reelle situasjoner hvor man blant annet har funnet viruset i ventilasjonssystemer i sykehus i Singapore. Viruset kan ikke komme opp i ventilasjonssystemet hvis det ikke er luftbåret, da faller det heller bare ned på gulvet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, ForumBrukeren said:

Det er det. Det har laboratorietester vist.

De har funnet at viruset overlever i aerosoller i over 3 timer.

Og i Singapore har de påvist Covid19 virus i luftekanalene i taket i sykehus. Dette skjer ikke uten at det er luftbårent.

WHO airborne.JPG

Stikkordet her ; Mainly! 

Anonymkode: a5db1...af4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Du vet det er et virus som vi kan veldig lite om? og som vi lærer om fortsatt? det er ikke rart at det blir feil da!!! 

Anonymkode: 55998...8ec

De har vært sikre nok på estimatene sine til å være uenige i de fleste tiltak regjeringen og Stortinget har innført for å redusere spredningen. Hadde de vært litt ydmyke og tilhengere av føre-var-prinsippet på grunn av den lave evnen til å spå ville det vært en ting, men de har vært lite stae og arrogante som Anders Tegnell i Sverige. Intensivavdelingene ville vært overfylte hvis myndighetene hadde fulgt deres råd.

Anonymkode: 4162d...000

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange er lagt på respirator som forebyggende tiltak. Et langt mer pålitelig tall er antall døde. Så langt er det færre antall døde enn selv best case scenarioet fra FHI. 

Anonymkode: d4070...81d

AnonymBruker
Skrevet

Men de fleste som har dødd av korona har dødd på sykehjem, uten respirator - leste jeg her inne i en tråd. De hadde antagelig ikke tålt å ligge på respirator da, antar jeg, ettersom de ikke ble lagt på respirator. De svakeste dør først, uten respirator. Altså, det er de litt friskere, som tåler respiratorbehandling, som legges på intensiven. Jeg tipper FHI ikke har med noen av disse faktorene i modellene sine heller.

Anonymkode: 1eed2...6ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr at det heller ikke er noen sammenheng mellom antall på respirator og antall døde. I hvert fall ikke i startfasen nå. Kanskje heller senere.

Anonymkode: 1eed2...6ac

AnonymBruker
Skrevet

I en artikkel på NRK lå det ute en liten simulator kalt Prikkeby. Når man kjører denne simulatoren kan man se at ved større tiltak vil smitten ofte spre seg saktere gjennom Prikkeby og resultatet vil oftest bli mye bedre enn ved mindre tiltak. Nøkkelordet er oftest. Fordi selv om tiltakene er store vil det komme litt an på tilfeldigheter nøyaktig hvordan smitten sprer seg. Det gjør det veldig vanskelig å spå. Det betyr ikke at FHI er inkompetente.

Anonymkode: 0d5eb...bf5

• Opprett ny...