Gå til innhold

Antall intensivpasienter LANGT over FHI sine estimater.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Så har FHI tatt massivt feil IGJEN.

Det er nå over 100 intensivpasienter her i landet som altså er langt over selv FHI sitt worst case sanario hvor vi ikke gjorde noen tiltak.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1n9kpl/flere-intensivpasienter-enn-antatt-i-fhis-scenarioer

"Vi justerer kontinuerlig våre modeller" sier de. Ja vel, hva er verdien i modellene da hvis de hele tiden må justeres for å passe med virkeligheten? Det blir jo som å gamble på en hest etter at løpet er ferdig....

FHI har gjennomgående underestimert absolutt alt i denne pandemien. 

Og fremdeles driver de altså å sier at det ikke er luftbårent, ikke smitter asymptomatisk, vanlige folk burde ikke bruke maske, osv. På tross av at mye forskning viser det motsatte.

For noen klovner!

Endret av ForumBrukeren
  • Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan tenker du at de skal klare å estimere riktig når alt rundt dette er nytt? 

Du hadde kanskje gjort en bedre jobb selv? 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Ikke overraskende.

Anonymkode: 2192f...1a6

AnonymBruker
Skrevet

De er jo ikke synske da... 

Anonymkode: e7629...cda

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det ER ikke luftbårent, det har WHO slått fast. Og heldigvis for det!

Jeg er for så vidt enig i at FHI har vært dårlige til å treffe på estimatene, og det undrer meg hvor mange av de innlagte som trenger respirator.. skremmende!

Anonymkode: 5608e...748

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Hvordan tenker du at de skal klare å estimere riktig når alt rundt dette er nytt? 

Du hadde kanskje gjort en bedre jobb selv? 

Enig, så mange er så forbanna raske til å rette hard kritikk mot myndighetene så fort de gjør en bitteliten feil. De vil ta feil, de vil gi feil tall og de vil lage tiltak som slår feil. For dette er nytt! Vi har ikke opplevd noe sånt tidligere og folk må lære seg å være litt mer rause mot myndighetene og være glad for at de faktisk prøver! Se på Sverige, England og USA, vil folk ha myndigheter som sitter på ræva og ikke gjør en damn skit mens befolkningen faller som fluer? Det vil ikke jeg! Jeg er takknemlig for at de faktisk prøver! 

Anonymkode: 55998...8ec

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det ligger i grunn i ordet, "estimat" er ingen eksakt viten - tvert imot!

Anonymkode: ff5c7...00b

• Liker 15
Skrevet (endret)
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ER ikke luftbårent, det har WHO slått fast. Og heldigvis for det!

Anonymkode: 5608e...748

Det er det. Det har laboratorietester vist.

De har funnet at viruset overlever i aerosoller i over 3 timer.

Og i Singapore har de påvist Covid19 virus i luftekanalene i taket i sykehus. Dette skjer ikke uten at det er luftbårent.

WHO airborne.JPG

Endret av ForumBrukeren
  • Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, så mange er så forbanna raske til å rette hard kritikk mot myndighetene så fort de gjør en bitteliten feil.

Bitteliten feil?

De har MASSIVT underestimert absolutt ALT ved dette viruset hele veien.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, ForumBrukeren skrev:

Bitteliten feil?

Du vet det er et virus som vi kan veldig lite om? og som vi lærer om fortsatt? det er ikke rart at det blir feil da!!! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette beviser, igjen, at mørketallene etter all sannsynlighet er enorme. Vi har muligens stengt ned samfunnet helt uten grunn og til null nytte.

Anonymkode: b9e91...709

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig, så mange er så forbanna raske til å rette hard kritikk mot myndighetene så fort de gjør en bitteliten feil. 

Problemet er at de er alltid overoptimistiske og det fører til at vi tar dårlige valg. 

Hadde de bommet like mye begge veier, så ville jeg godtatt ditt argument.

• Liker 2
Gjest Albbas
Skrevet
10 minutter siden, ForumBrukeren said:

Bitteliten feil?

Velkommen til virkelighetens verden. 

Skrevet

Kan det ha noe å gjøre med at mange kommer inn for seint? Vi er blitt så innprentet at vi ikke skal belaste helsevesenet, blir vi syk skal vi holde oss hjemme og ta kontakt om det blir skikkelig ille... Kanskje venter man For lenge, i redsel for å være til bry? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig, så mange er så forbanna raske til å rette hard kritikk mot myndighetene så fort de gjør en bitteliten feil. De vil ta feil, de vil gi feil tall og de vil lage tiltak som slår feil. For dette er nytt! Vi har ikke opplevd noe sånt tidligere og folk må lære seg å være litt mer rause mot myndighetene og være glad for at de faktisk prøver! Se på Sverige, England og USA, vil folk ha myndigheter som sitter på ræva og ikke gjør en damn skit mens befolkningen faller som fluer? Det vil ikke jeg! Jeg er takknemlig for at de faktisk prøver! 

Jeg tror heller du skal være takknemlig for at myndighetene ikke lenger følger FHI sine antagelser blindt. For FHI har stort sett bare vært innmari gode på å ta feil. 

Anonymkode: 8054f...e2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ahus har ikke flere ledige respiratorer ??? 

Lover ikke akkurat bra i fase 2 av fase 4 ....maaaange vil dø :(

Anonymkode: 503f2...7f1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ahus har ikke flere ledige respiratorer ??? 

Lover ikke akkurat bra i fase 2 av fase 4 ....maaaange vil dø :(

Hvor har du lest dette? Jeg tror nemlig ikke det stemmer 

Anonymkode: 5835d...bb5

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du lest dette? Jeg tror nemlig ikke det stemmer 

Anonymkode: 5835d...bb5

Hahah såpass , nei da er det som står på NRK og i alle andre medier bare feil da. Fint du oppklarte det. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, ForumBrukeren said:

Det er det. Det har laboratorietester vist.

De har funnet at viruset overlever i aerosoller i over 3 timer.

Og i Singapore har de påvist Covid19 virus i luftekanalene i taket i sykehus. Dette skjer ikke uten at det er luftbårent.

Her står det en del om det. Det virker ikke som om de er sikre på verken det ene eller andre.

To date, some scientific publications provide initial evidence on whether the COVID-19 virus can be detected in the air and thus, some news outlets have suggested that there has been airborne transmission. These initial findings need to be interpreted carefully.

According to current evidence, COVID-19 virus is primarily transmitted between people through respiratory droplets and contact routes.2-7 In an analysis of 75,465 COVID-19 cases in China, airborne transmission was not reported.8

https://www.who.int/news-room/commentaries/detail/modes-of-transmission-of-virus-causing-covid-19-implications-for-ipc-precaution-recommendations

Anonymkode: ff5c7...00b

• Liker 1
  • Opprett ny...