Gå til innhold

Lønn i permisjonstid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lønningsdag i morgen. Ble permittert 17.mars, men hadde jo da jobbet nesten to uker av mars før det. Jeg har egentlig regnet med at jeg får lønn som vanlig for disse dagene, men jeg har ikke mottatt noen lønnsslipp for dette i dag. Den pleier å komme dagen før lønning, så jeg kjenner jeg begynner å bli stresset. Er det noen som vet hvordan dette fungerer? Jeg har vel fortsatt krav på å få utbetalt lønna mi for de timene jeg har jobbet, selv om bedriften er midlertidig stengt og alle ansatte er permittert? Dette er en franchise-bedrift, hvis det har noe å si, men han bruker regnskapsfører som kjører lønna og denne er tilknyttet kjeden jeg jobber for. 

Anonymkode: 7892a...d09

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skulle man tro ja, ihvertfall hvis lønnsperioden fra den første i måneden.  

Anonymkode: d1d13...6b4

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det skulle man tro ja, ihvertfall hvis lønnsperioden fra den første i måneden.  

Lønnsperioden går fra den første...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i nøyaktig samme situasjon som deg, og fikk lønnsslippen i dag, så hos oss ser det ut som om alt er normalt. Kan være at det er regnskapsfirmaet som surrer med lønnsslippen, skjer relativt ofte hos oss, og vi bruker et stort regnskapsfirma. 

Er du veldig usikker kan du jo spørre sjefen din, for det kan jo hende at det har skjedd noe eller at vedkommende har misforstått, men du skal selvfølgelig ha lønn som vanlig for det du jobbet før permittering. 

Anonymkode: 24cb2...da7

• Liker 1
  • Opprett ny...