AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #1 Skrevet 30. mars 2020 Dere som har hatt brystkreft, tok det lang tid før du fikk svar etter biopsien? Anonymkode: 5ae90...647
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #2 Skrevet 30. mars 2020 Jeg fikk svar der og da, så jeg trengte ikke vente på biopsisvar. Fikk biopsiresultatene på første oppsatte kreftkonsultasjon. Men for mine brystkreftbekjente er det klassisk at det går ganske fort hvis det er kreft. Oppringt dagen etter, to dager etter eller tilsvarende. Noen ytterst få har fått brev i posten, men det er de færreste. Vi har en egen facebookgruppe der vi diskuterer sånt, og det ser ut som om tommelfingerregelen er at dersom de oppdager kreft får du veldig kjapp beskjed. Oppdager de ingenting spesielt kan det ta lengre tid. Finnes sikkert unntak da men. Anonymkode: a8376...c02
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #3 Skrevet 30. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk svar der og da, så jeg trengte ikke vente på biopsisvar. Fikk biopsiresultatene på første oppsatte kreftkonsultasjon. Men for mine brystkreftbekjente er det klassisk at det går ganske fort hvis det er kreft. Oppringt dagen etter, to dager etter eller tilsvarende. Noen ytterst få har fått brev i posten, men det er de færreste. Vi har en egen facebookgruppe der vi diskuterer sånt, og det ser ut som om tommelfingerregelen er at dersom de oppdager kreft får du veldig kjapp beskjed. Oppdager de ingenting spesielt kan det ta lengre tid. Finnes sikkert unntak da men. Anonymkode: a8376...c02 Tusen takk for svar 😊 hvordan går det med deg i dag? Jeg har selv hatt brystkreft ( 5 år siden nå) jeg spør nå på vegne av min mor. Jeg gikk privat og tok biopsi og da tok det noen dager før jeg fikk vite det. Ville bare høre om det tar lengre tid i det offentlige. Hun tok biopsi for 3 uker siden, og enda ikke fått svar . Anonymkode: 5ae90...647
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #4 Skrevet 30. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar 😊 hvordan går det med deg i dag? Jeg har selv hatt brystkreft ( 5 år siden nå) jeg spør nå på vegne av min mor. Jeg gikk privat og tok biopsi og da tok det noen dager før jeg fikk vite det. Ville bare høre om det tar lengre tid i det offentlige. Hun tok biopsi for 3 uker siden, og enda ikke fått svar . Anonymkode: 5ae90...647 Da er prøven forlagt og hun bør etterlyse svar. Skulle legge inn link til forløpstider i pakkeforløp brystkreft hos helsedirektoratet for deg, men sidene deres har bugs akkurat nå. Jeg tror det er 7 kalenderdager de har på seg fra oppmøte utredning til konklusjon/beslutning tas. Da jeg tok biopsi fikk jeg telefon fra legen så snart prøvesvar kom fra lab. Anonymkode: 7d946...3c9
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #5 Skrevet 30. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er prøven forlagt og hun bør etterlyse svar. Skulle legge inn link til forløpstider i pakkeforløp brystkreft hos helsedirektoratet for deg, men sidene deres har bugs akkurat nå. Jeg tror det er 7 kalenderdager de har på seg fra oppmøte utredning til konklusjon/beslutning tas. Da jeg tok biopsi fikk jeg telefon fra legen så snart prøvesvar kom fra lab. Anonymkode: 7d946...3c9 Tusen takk for god hjelp. Ja hun er ikke den flinkeste til og purre på de, har sagt det til henne. Føler nesten jeg gjenopplever den angsten jeg hadde da jeg ventet på svaret. Anonymkode: 5ae90...647
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #6 Skrevet 30. mars 2020 Jeg tok prøven i det offentlige og det tok 4-5 dager å få svar. Det skal ta under en uke! Anonymkode: ae4fb...857
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå