AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #21 Skrevet 30. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er å få tak i, men til veldig høye priser. Men vi må altså starte med massiv egenproduksjon for å dekke behovet til folket. Også i Tsjekkia kom myndighetene med dette først lenge etter at store deler av befolkningen allerede hadde begynt med å produsere og bruke masker. Akkurat som at myndighetene her i landet først innførte tiltakene etter at masse folk hadde krevd det i lang tid. Anonymkode: e9e7e...5d1 Behovet til folket er nok ikke så stort. Jeg tror ikke det er så mange som er villige til å gå med masker. Anonymkode: 3ee5e...c78
ForumBrukeren Skrevet 30. mars 2020 Forfatter #22 Skrevet 30. mars 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Behovet til folket er nok ikke så stort. Jeg tror ikke det er så mange som er villige til å gå med masker. Anonymkode: 3ee5e...c78 Selvfølgelig er behovet til folket stort. Det er jo befolkningen som for det meste sprer viruset, og det er dermed befolkningen som alle sammen må bruke maske for å hindre spredningen. Og da mener jeg ALLE sammen, ikke bare risikogrupper, ol. For den største effekten av "simple" typer masker er å hindre smittede i å spre dråpesmitte, mens å hindre friske i å inhalere dette er en sekundær og mindre viktig vikning.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #23 Skrevet 30. mars 2020 I Østerrike blir det nå obligatorisk å bruke munnbind i matbutikker. Man får utdelt et når man går inn i butikken. Anonymkode: b0779...f13
Fremhevede innlegg