Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Kan noen hjelpe meg å finne en gaming pc (laptop) som klarer å kjøre alle Sims 3 spillene (tilleggspakker) uten problemer? Er old school og bruker fortsatt cd plater, men har ekstern disk, så det er ikke noe problem. 

Kan ACER NITRO 5 AN515-43 15,6" funke til The Sims 3? Tar i mot alle forslag, men helst under 10 000 kr

Anonymkode: fa81c...526

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler deg ikke å kjøpe Acer, da disse maskinen kjører spill ganske dårlig. Jeg vil heller anbefale denne; https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/85879/acer-aspire-5-15-6-barbar-pc-solv?gclid=Cj0KCQjwsYb0BRCOARIsAHbLPhFHNVtVLC0nwBcThPedPnNXSXoVrHgsDkexh-Si3le4mPfzqkhbsuUaAvbTEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Eller er de fleste Asus pcer veldig bra. Styr unna Acer, da disse ikke fungerer optimalt for dataspill. HP fungerer best som kontorpc, men kan i noen tilfeller brukes til spill.

Og en ting til. Hvis du laster ned "Origin" så kan du laste ned Sims 3 og alle tilleggspakker i Origin. Da slipper du alle Cd-ene. Dersom du har kjøpt sims 3 på cd, så vil det i cd-coveret være en kode som du kan bruke for å få spillet inn på origin - slik at du ikke må kjøpe det på nytt.

Anonymkode: abdfc...8f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg anbefaler deg ikke å kjøpe Acer, da disse maskinen kjører spill ganske dårlig. Jeg vil heller anbefale denne; https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/85879/acer-aspire-5-15-6-barbar-pc-solv?gclid=Cj0KCQjwsYb0BRCOARIsAHbLPhFHNVtVLC0nwBcThPedPnNXSXoVrHgsDkexh-Si3le4mPfzqkhbsuUaAvbTEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Eller er de fleste Asus pcer veldig bra. Styr unna Acer, da disse ikke fungerer optimalt for dataspill. HP fungerer best som kontorpc, men kan i noen tilfeller brukes til spill.

Og en ting til. Hvis du laster ned "Origin" så kan du laste ned Sims 3 og alle tilleggspakker i Origin. Da slipper du alle Cd-ene. Dersom du har kjøpt sims 3 på cd, så vil det i cd-coveret være en kode som du kan bruke for å få spillet inn på origin - slik at du ikke må kjøpe det på nytt.

Linket til feil pc, mente denne https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/81931/asus-vivobook-15-barbar-pc?gclid=Cj0KCQjwsYb0BRCOARIsAHbLPhGFrZm28STKjl8hQ0f_5WmHM1htuApUP46IogTBUHDvQp8pU5ncE8AaAgvJEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei! Kan noen hjelpe meg å finne en gaming pc (laptop) som klarer å kjøre alle Sims 3 spillene (tilleggspakker) uten problemer? Er old school og bruker fortsatt cd plater, men har ekstern disk, så det er ikke noe problem. 

Kan ACER NITRO 5 AN515-43 15,6" funke til The Sims 3? Tar i mot alle forslag, men helst under 10 000 kr

Anonymkode: fa81c...526

Hei, har du en link til den Acer-maskinen? Den kan konfigureres på litt ulike måter ser jeg.

Basert på hva jeg kan finne vil denne maskinen være helt innafor å spille på. Det første jeg da ser etter er dedikert skjermkort, noe den har. Videre ser jeg 8 gb DDR4-RAM, som er helt greit. Ikke noe å juble over, men rimelig standard (minne). Maskinen jeg finner har dog litt for lite lagringsplass, med 128 GB SSD-lagring. SSD er flott, men jeg hadde foretrukket større SSD/mer lagring så du kan ha alle spillene inne samtidig problemfritt, mens du også har et og annet på maskinen.

Så alt i alt, grei maskin, men burde ha mer lagring. Eksterndisk kan løse dette, men du vil miste litt ytelse på det, samt det er noe upraktisk. 

CD-rom finner du så og si ikke på maskiner lenger, men kan kjøpes utenom (USB).

Endret av Jaybird
Skrevet

Takk for svar! Men burde jeg ikke ha en laptop med bra kjøling? Ser flere av disse dyre gaming pcene skriver at de har bra kjøling og er stillegående. Sims 3 er jo et veldig tungt spill.. 
Har forresten prøvde Origin flere ganger uten hell. Det bare henger seg eller vil ikke laste ned tilleggspakkene. Derfor holder jeg meg til platene enn så lenge. (prøvde å få til Origin sist for 2 uker siden)

Skrevet
Akkurat nå, Jaybird skrev:

Hei, har du en link til den Acer-maskinen? Den kan konfigureres på litt ulike måter ser jeg.

Basert på hva jeg kan finne vil denne maskinen være helt innafor å spille på. Det første jeg da ser etter er dedikert skjermkort, noe den har. Videre ser jeg 8 gb DDR4-RAM, som er helt greit. Ikke noe å juble over, men rimelig standard (minne). Maskinen jeg finner har dog litt for lite lagringsplass, med 128 GB SSD-lagring. SSD er flott, men jeg hadde foretrukket større SSD/mer lagring så du kan ha alle spillene inne samtidig problemfritt, mens du også har et og annet på maskinen.

Så alt i alt, grei maskin, men burde ha mer lagring. 

Jeg så på denne https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc/baerbar-pc/acer-nitro-5-an515-43-156-gaming-pc/p-1027014/ :)

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, kjeve skrev:

Takk for svar! Men burde jeg ikke ha en laptop med bra kjøling? Ser flere av disse dyre gaming pcene skriver at de har bra kjøling og er stillegående. Sims 3 er jo et veldig tungt spill.. 
Har forresten prøvde Origin flere ganger uten hell. Det bare henger seg eller vil ikke laste ned tilleggspakkene. Derfor holder jeg meg til platene enn så lenge. (prøvde å få til Origin sist for 2 uker siden)

Tja, så lenge du har pc stående på et bord og ikke har den i sengen så skal kjølingen fungere. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, kjeve said:

Den der er noe sprekere enn hva den jeg fant av samme modell. Den har også 4GB minne på det dedikerte skjermkortet, som er rimelig greit. 256gb SSD er "ok nok", jeg foretrekker 512, men du kan nok leve med 256 en stund, det spørs på din øvrige bruk av maskinen.

Kjølesystemet er det fokus på, og uten å ha erfaring med akkurat denne serien laptoper så ser jeg at den har i det minste applikasjon som er laget for å kunne presse viftene hardt ved behov (Acer Coolboost). Etter hva jeg leser kjapt så er maskinenvaren/det mekaniske ikke noe bedre, men som en over her nevner så tenker jeg at den skal være grei ved bruk på et bord. Hvis du vil vite mer om kjølingen anbefaler jeg å lese test av akkurat den maskinen, hvis du søker litt finner du det sannsynligvis.

Anonymkode: cef14...c51

Skrevet

Ble visst anonym. Uansett, basert på hva jeg kan finne om sims 3 og plassforbruk, så har den du linker brukbart med lagringsplass. Så alt i alt, en helt grei maskin å spille på, særlig til den prisen der.

Skrevet
2 minutter siden, Jaybird skrev:

Ble visst anonym. Uansett, basert på hva jeg kan finne om sims 3 og plassforbruk, så har den du linker brukbart med lagringsplass. Så alt i alt, en helt grei maskin å spille på, særlig til den prisen der.

Jeg ble anonym når jeg skulle lage innlegget, så ble litt surr for meg og🙈 Men tusen takk for bra svar, begge to! Da skal jeg tenke meg litt om. Men aller helst vil jeg jo ha med meg laptopen i sengen og spille, hehe

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 minutter siden, kjeve said:

Jeg ble anonym når jeg skulle lage innlegget, så ble litt surr for meg og🙈 Men tusen takk for bra svar, begge to! Da skal jeg tenke meg litt om. Men aller helst vil jeg jo ha med meg laptopen i sengen og spille, hehe

Det er ikke anbefalt uansett hva når du har en gaminglaptop. Du vil ikke finne laptop som egner seg til det egentlig. Veldig forenklet så går det i at du ødelegger for luftstrømmen hvis du har den i dyna, og gamingmaskiner krever vesentlig mer lufting da de blir mye varmere enn ved "normal" bruk.

Jeg anbefaler "pute med brett" som du kan game på, ev. et bord med foldbare ben som du kan ha i senga. Jeg bruker det siste der, er ganske kjekt. Linker til bordet under, puter som jeg nevnte finner du på Ikea og andre slike forretninger.

https://www.amazon.co.uk/SilentiumPC-Atlas-NT-L10-Tabletop-SPC071-Black/dp/B0791JTJK5

Endret av Jaybird
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den maskinen er ikke egnet til spilling siden den har integrert grafikkort og ikke dedikert.

7 timer siden, kjeve skrev:

Helt kurant til spilling og du får ganske mye for pengene.

Anonymkode: cc7cf...137

• Liker 2
Skrevet
På 30.3.2020 den 23.06, AnonymBruker skrev:

Den maskinen er ikke egnet til spilling siden den har integrert grafikkort og ikke dedikert.

Helt kurant til spilling og du får ganske mye for pengene.

Anonymkode: cc7cf...137

Takk for svar! 😄 Da går jeg nok for den

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...