AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #1 Skrevet 30. mars 2020 Jeg prøver å finne inspirasjon til å få skikkelig stell på hus, hage, rydding, vask og vedlikehold. Men det sitter tungt inne, mye fordi jeg føler jeg er milevis langt bak alle. Litt påvirket av en tråd hvor noen skrev om uperfekte hjem utenfor kameravinkelen til Instagram, hva gjør du nå som gjester ikke skal se? Hva burde gjøres, hva hoper seg opp? Jeg har en lurvete hage, hagemøbler som trenger skikkelig vask, møkkete bil (og nedstøvet inni) og en sofa jeg ikke har flyttet på på over et halvt år 🙈🙈 Min dårligste samvittighet er en bokhylle på soverommet som har blitt til rotebod, samt noen enorne hauger skittentøy på vaskerommet (juledukene ligger der ennå...). Er jeg alene? 😅 Anonymkode: 7d906...34f
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #3 Skrevet 30. mars 2020 Har rotete stue, den er full av leker, badet er fullt av klær vanligvis, men vasker nå, masse (Ubrukte )bleier, kremer og Dill flyter, kjøkkenet mitt har mannen insistert på at alt skal være lett å finne, og på soverommet er det sokker på gulvet Anonymkode: f2ec9...d6d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #4 Skrevet 30. mars 2020 Ikke alene. Det er kaos i alle skuffer og skap. Anonymkode: 1f776...49d
S4050-R40B Skrevet 30. mars 2020 #5 Skrevet 30. mars 2020 Langt ifra alene 👌😇 Jeg er flink til å vaske og tørke tøy, men elendig til å brette og legge på plass. 2seteren min er full av rent tøy nå. Hagen jeg kan bruke er det heeeldigvis husverten som steller med 😁 men stein plattingen min trenger virkelig å kostes osv. Hagemøbler har jeg ikkr, enda hehe I det fulle og det hele er jeg rotete hjemme, tar et skippertak hver fredag før jeg chiller i helgen. På jobb hater jeg å rote, så kontoret mitt er som regel strøkent og godt organisert 😛
C8H10N4O2 Skrevet 30. mars 2020 #6 Skrevet 30. mars 2020 Skittentøy hoper seg opp. Og alt plastavfallet som skal vaskes og tørkes før det kan kastes til kildesortering 😝
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #7 Skrevet 30. mars 2020 Du er overhodet ikke alene Her er det som regel ok i stua og tildels på kjøkkenet. Men ikke titt i bodene eller i skapene, der er det kaos. Og badet er som regel fullt av ulike kremer,sprayer, og klær. Og på vaskerommet er det egentlig ryddig, men tørkestativet tar stor plass. Jeg har et ønske om å få det mer ryddig og på stell her, jeg må bare få litt mer overskudd først. Anonymkode: 45868...0ad
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #8 Skrevet 30. mars 2020 Trenger ikke si noe mer enn at vi ikke er ferdig med å pakke ut etter flytting i midten av november.. 😇 Anonymkode: 41a95...318
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #9 Skrevet 30. mars 2020 Min leilighet er altfor liten så det er mye som bare må stå på bord og benk. Så helt ryddig er det aldri. Men har skjerpa meg ang klesvask, nå er jeg faktisk i den situasjon at det ikke finns skittentøy her. Og vasker to maskiner hver helg og da holder jeg det nede. Anonymkode: 0a4b3...82e 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #10 Skrevet 30. mars 2020 Men - hva er poenget med å leve sånn? For det er jo et valg du har gjort, og gjør hver dag. Hva er verdien av det valget, synes du? Og jeg spør ikke spydig eller dømmende - jeg spør helt ærlig. Hva er verdien av å velge å leve i et hjem du skammer deg over? Enten så bør du jo slutte med skammen, eller endre hjemmet, er du ikke enig? Altså; jeg har ikke flyttet sofaen siden den var ny, jeg. Men det har ikke falt meg inn sidelengs at det er en uting. Synes jeg den burde vært flyttet på så hadde jeg jo gjort det. Og bilen min er av typen der det lempes ting hver gang jeg får passasjerer. Men jeg lemper helt uaffektert. Var jeg typen som verdsatte ren og ryddig bil så ville jeg ha prioritert ren og ryddig bil. Men jeg er ikke det - jeg trives med at skøyter, soppkorg, skateboard, yogamatte etc flyter rundt inn der. Og jeg vasker den en gang i året, når sanden tar overhånd. Det holder. Jeg lar folk sitte på stadig vekk, jeg (ikke nå, da). Poenget, Ts, er at livet er kort. Enten innse at du ikke synes huslige ting er viktig og lær deg å trives med den du er uten å be om unnskyldning for det (mange ting er jo mye viktigere enn vask og rydding - et rotete hjem er mye bedre enn et hjem der ingen voksne leker, og mye mindre noe å skamme seg over enn å være slem, kjedelig, sur eller grinete) eller innse at du er en ryddig person og prioriter deretter. Anonymkode: cff30...2be 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #11 Skrevet 30. mars 2020 Her er det veldig uperfekt! Jeg er så flink til å begynne på nye ting, men ikke flink til å fullføre. Samt lite oppbevaring og dårlige løsninger. Til mitt forsvar så har jeg tre barn under 10år, og alle er hjemme med hjemmeskole. Så her er det skolebøker, leker, og klær i skjønn forening. Anonymkode: e767b...0d0
Hmmmmmm Skrevet 30. mars 2020 #12 Skrevet 30. mars 2020 6 timer siden, C8H10N4O2 skrev: Skittentøy hoper seg opp. Og alt plastavfallet som skal vaskes og tørkes før det kan kastes til kildesortering 😝 Plast som ikke lett kan skylles, skal i restavfallet. Dette fordi vi ikke skal bruke mye energi ( vann, strøm) for da går vinningen opp i spinningen.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #13 Skrevet 30. mars 2020 Vi har et rom som fungerer som kontor/treningsrom. Her slenges alt rot inn når vi skal få besøk. Det ser ikke ut der inne. Det hoper seg opp. Døra er alltid lukket. Orker ikke sitte der å jobbe heller på grunn av rotet. Vi tar oss i nakken innimellom og rydder der, men det er lenge siden nå☺️ Lever godt med det og. Anonymkode: 33c09...278
Zienna Skrevet 30. mars 2020 #14 Skrevet 30. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men - hva er poenget med å leve sånn? For det er jo et valg du har gjort, og gjør hver dag. Hva er verdien av det valget, synes du? Og jeg spør ikke spydig eller dømmende - jeg spør helt ærlig. Hva er verdien av å velge å leve i et hjem du skammer deg over? Enten så bør du jo slutte med skammen, eller endre hjemmet, er du ikke enig? Altså; jeg har ikke flyttet sofaen siden den var ny, jeg. Men det har ikke falt meg inn sidelengs at det er en uting. Synes jeg den burde vært flyttet på så hadde jeg jo gjort det. Og bilen min er av typen der det lempes ting hver gang jeg får passasjerer. Men jeg lemper helt uaffektert. Var jeg typen som verdsatte ren og ryddig bil så ville jeg ha prioritert ren og ryddig bil. Men jeg er ikke det - jeg trives med at skøyter, soppkorg, skateboard, yogamatte etc flyter rundt inn der. Og jeg vasker den en gang i året, når sanden tar overhånd. Det holder. Jeg lar folk sitte på stadig vekk, jeg (ikke nå, da). Poenget, Ts, er at livet er kort. Enten innse at du ikke synes huslige ting er viktig og lær deg å trives med den du er uten å be om unnskyldning for det (mange ting er jo mye viktigere enn vask og rydding - et rotete hjem er mye bedre enn et hjem der ingen voksne leker, og mye mindre noe å skamme seg over enn å være slem, kjedelig, sur eller grinete) eller innse at du er en ryddig person og prioriter deretter. Anonymkode: cff30...2be TS skriver ingen steder at hun skammer seg over tilstanden i hjemmet sitt. Bare at hun har dårlig samvittighet over det hun synes hun burde ha gjort. Selv verken skammer jeg meg, eller har dårlig samvittighet over at alt ikke er perfekt hos oss. Er verken lat eller urenslig, men i blant prioriterer jeg noe annet. Så tar jeg meg inn igjen senere. Derfor synes jeg rådene dine om enten eller blir for bastante. Man kan godt være en ryddig person, og likevel prioritere annet i blant og i perioder. 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #15 Skrevet 1. april 2020 Jeg er nok litt som Zinnia skriver, jeg elsker egentlig at det er ryddig, rent og på strekk, men har små barn og mann i helsevesen og fpr overskudd av å være sosial så jeg er ikke helt megselv. Da flyter både daglige oppgaver og kvartalsprosjekter ut vinduet. Men, jeg tok meg i nakkeskinnet. Jeg har vasket ned badet i dag, tak, vegger og alt. Ryddet alle hyller og skrapet fuger. Puh. Minsten på to år gikk naken rundt med svamp og "hjalp" mens eldste barna lekte ned lego og jobbet med skole i skjønn forening. Er litt stolt. Men jeg løftet på en sofapute (sete) og tror jeg trenger to støvsugerposer for den alene. Godt ingen her har astma 🙈😜 Det får bli en annen dag. Museskritt. Resten av dagen skal brukes på barn, samt første skritt i å bare ha én roteskuff på kjøkkenet... I stedet for åtte. TS Anonymkode: 7d906...34f 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #16 Skrevet 1. april 2020 Meld deg inn i gruppa « family living - the true story» på fb om du har fb. Du er ikke alene!! Anonymkode: 8ff66...d8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå