AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #21 Skrevet 30. mars 2020 Det finnes ikke telepatisk kontakt. Følsomhet for signaler fra folk rundt deg eksisterer. Anonymkode: 238a7...24e
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #22 Skrevet 30. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ikke telepatisk kontakt. Følsomhet for signaler fra folk rundt deg eksisterer. Anonymkode: 238a7...24e Å kjenne en sinnsstemning eller følelse fra ett annet menneske er telepati. Anonymkode: f27b6...e3e 1
Million Skrevet 30. mars 2020 #23 Skrevet 30. mars 2020 12 minutter siden, Conall skrev: Du Sist jeg sjekket, var jeg kvinne.... 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #24 Skrevet 30. mars 2020 48 minutter siden, Conall said: Det er fordi DU er gud min venn Ikke vondt ment, men jeg er ikke din venn. At jeg er gud, er en annen sak 😉 Anonymkode: 07e3e...dae
Conal Skrevet 30. mars 2020 #25 Skrevet 30. mars 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt telepatisk kontakt med 2 stk. Jeg bare skjønner ikke hvorfor vi ikke kan bevise det? Dette er «vitenskaps menn» som kanskje nektet for dette før de traff meg. Jeg er veldig interessert i telepati nå som jeg har opplevd det. Jeg synes det er kjempe spennende. Synd at det ikke er bevist enda. Bare så det er sagt så er jeg åpen for at jeg muligens tar feil. Men synes det er interessant hvis telepati er mulig og men at det ikke finnes bevis enda. Hva mener dere? Anonymkode: f27b6...e3e Telepati og andre paranormale abilliteter har blitt validert av vitenskapen. Dens data og volum er extraordinar og kan ikke benektes. Men til syvende og sist så er telepati bare lek. Har du noen gang bokstavelig talt blitt noe annet, som en annen vesen eller som en annen objekt? Nei? Har du noen gang sett moren din i øynene og blitt totalt bevisst på at du er din egen mor? Nei. Da er du ikke våken. Dette overasker meg ikke siden ikke-dualitet er sannheten. Når du innser at det bare er ett vesen i eksistensen - Gud - vil du innse at det er ingen forskjell mellom deg og moren din og en tilfeldig mamma for 5000 år fra nå. Vi snakker virkelig om umenneskelige bevissthetsnivåer her. Det er en veldig god grunn til at slike nivåer av bevissthet er ekstremt sjeldne over hele verden og hele menneskehetens historie. Men bevissthet kan ikke tvinges på mennesker, de må ønske det selv. Noen mennesker er for langt borte i bevisstløshet. 99,99% av mennesker vil aldri våkne. De vil få en ny sjanse i neste inkarnasjon. Endret 30. mars 2020 av Conal 1
Conall Skrevet 30. mars 2020 #26 Skrevet 30. mars 2020 6 minutter siden, Conal skrev: Telepati og andre paranormale abilliteter har blitt validert av vitenskapen. Dens data og volum er extraordinar og kan ikke benektes. Men til syvende og sist så er telepati bare lek. Har du noen gang bokstavelig talt blitt noe annet, som en annen vesen eller som en annen objekt? Nei? Har du noen gang sett moren din i øynene og blitt totalt bevisst på at du er din egen mor? Nei. Da er du ikke våken. Dette overasker meg ikke siden ikke-dualitet er sannheten. Når du innser at det bare er ett vesen i eksistensen - Gud - vil du innse at det er ingen forskjell mellom deg og moren din og en tilfeldig mamma for 5000 år fra nå. Vi snakker virkelig om umenneskelige bevissthetsnivåer her. Det er en veldig god grunn til at slike nivåer av bevissthet er ekstremt sjeldne over hele verden og hele menneskehetens historie. Men bevissthet kan ikke tvinges på mennesker, de må ønske det selv. Noen mennesker er for langt borte i bevisstløshet. 99,99% av mennesker vil aldri våkne. De vil få en ny sjanse i neste inkarnasjon. Om jeg bare hadde hatt ordforrådet ditt Conal 😉 Da hadde det å skrive her bare vert en lek
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #27 Skrevet 31. mars 2020 veldig få ting der er bevis for, men der er mulig å utvide perspektivene Anonymkode: e4491...801 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #28 Skrevet 31. mars 2020 På 30.3.2020 den 17.33, AnonymBruker skrev: Når noe er forsøkt bevist gang på gang, på gang på gang, igjennom en årrekke, så er det trygt å anta at grunnen til at det ikke er bevist, er fordi det ikke eksisterer. Anonymkode: 07e3e...dae Det er ikke derfor, det er fordi det ikke går an å få bevist det i en vitenskapelig setting, slik som de testene blir gjort i dag. Men vi som har opplevd det, og stadig opplever det vet jo at det går an. F.ex. med dyrekommunikasjon, som jeg driver med, er det lettest å få inn den informasjonen som det er stort behov for. Er det noe som er uvesentlig, eller som eier har plukket opp allerede, er det ikke sikkert det kommer gjennom. Det må liksom flyte på en følelse, et behov. En gang jeg var på et kurs i dyrekommunikasjon, så snakket vi alle rundt bordet med en chihuahua-valp som kursholderen hadde tatt med for at vi skulle snakke med den. Alle rundt bordet, unntatt meg, fikk inn fysiske symptomer på hunden, som smerter i ledd o.l., men det eneste jeg fikk var at hunden følte seg uelsket. Etter vi hadde gjort kommunikasjonen og fortalt hva vi fikk inn, fikk vi vite at denne hunden hadde patella, og eieren var usikker på om det var best å avlive hunden, eller sende den tilbake til oppdretter, eller beholde den og ikke avlive den....de fysiske symptomene stemte altså, og den følelsen jeg fikk inn, var nok også noe som hunden gikk med, siden den følte på at eier ville ta livet av den eller gi den bort... Jeg tenker at noe av grunnen til at jeg ikke fikk disse fysiske symptomene var at noen andre allerede hadde fått dem og beskrevet dem godt. Det var ikke behov for å fortelle dette til meg også, så det som ble formidlet til meg, og som jeg også er best på, var de rene følelsene. Som du skjønner, er det umulig å få dette inn i en vitenskapelig test og få et positivt resultat. Man kan ikke gi en hund en blå ball og be dem om å fortelle om den, da det vil være noe som er helt usannsynlig for en hund å fortelle. Men i en vitenskapelig test, så vil man vel forutsette at alle som snakker med hunden skal få inn denne uvesentlige informasjonenen. Vel, det fungerer ikke slik. Dette som skjer her, kan rett og slett ikke bortforklares, selv om det ikke fyller kriteriene til et vitenskapelig eksperiment: Anonymkode: 1c443...942 1
Okapi Skrevet 31. mars 2020 #29 Skrevet 31. mars 2020 On 3/30/2020 at 3:26 PM, AnonymBruker said: Jeg har hatt telepatisk kontakt med 2 stk. Jeg bare skjønner ikke hvorfor vi ikke kan bevise det? Dette er «vitenskaps menn» som kanskje nektet for dette før de traff meg. Jeg er veldig interessert i telepati nå som jeg har opplevd det. Jeg synes det er kjempe spennende. Synd at det ikke er bevist enda. Bare så det er sagt så er jeg åpen for at jeg muligens tar feil. Men synes det er interessant hvis telepati er mulig og men at det ikke finnes bevis enda. Hva mener dere? Anonymkode: f27b6...e3e Du starter med å definere nøyaktig hva du mener å kunne gjøre, og deretter konstruerer du en test som eliminerer flest mulig feilkilder. Vitenskap, i sin grunnleggende form, er absolutt ikke vanskelig. Når du har demonstrert fenomenet kan du begynne å se etter en forklaringsmodell, og det blir nok en utfordring, men den brua krysser du når du kommer til den. Du sier du er åpen for at du kan ta feil, og det er en god start. Hva skal til for å overbevise deg om at du tar feil?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #30 Skrevet 31. mars 2020 Akkurat nå, Okapi skrev: Du starter med å definere nøyaktig hva du mener å kunne gjøre, og deretter konstruerer du en test som eliminerer flest mulig feilkilder. Vitenskap, i sin grunnleggende form, er absolutt ikke vanskelig. Når du har demonstrert fenomenet kan du begynne å se etter en forklaringsmodell, og det blir nok en utfordring, men den brua krysser du når du kommer til den. Du sier du er åpen for at du kan ta feil, og det er en god start. Hva skal til for å overbevise deg om at du tar feil? Jeg tror ikke på dyre-telepati. Og synes det høres like usannsynlig ut som når du leser at jeg tror på telepati mellom mennesker. Anonymkode: f27b6...e3e
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #31 Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, Okapi skrev: Du starter med å definere nøyaktig hva du mener å kunne gjøre, og deretter konstruerer du en test som eliminerer flest mulig feilkilder. Vitenskap, i sin grunnleggende form, er absolutt ikke vanskelig. Når du har demonstrert fenomenet kan du begynne å se etter en forklaringsmodell, og det blir nok en utfordring, men den brua krysser du når du kommer til den. Du sier du er åpen for at du kan ta feil, og det er en god start. Hva skal til for å overbevise deg om at du tar feil? Du kan godt prøve å overbevise meg om at jeg tar feil hvis jeg kan prøve å overbevise deg om at du muligens tar feil😉 Anonymkode: f27b6...e3e
Okapi Skrevet 31. mars 2020 #32 Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg tror ikke på dyre-telepati. Og synes det høres like usannsynlig ut som når du leser at jeg tror på telepati mellom mennesker. Anonymkode: f27b6...e3e Okey? Vet ikke helt hva jeg kan gjøre med det svaret der. La meg prøve å omformulere: Hvilke evner mener du at du har? Svar så kortfattet og konkret som mulig.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #33 Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, Okapi skrev: Okey? Vet ikke helt hva jeg kan gjøre med det svaret der. La meg prøve å omformulere: Hvilke evner mener du at du har? Svar så kortfattet og konkret som mulig. Jeg mener ikke jeg har evner. Jeg kan si deg at jeg ikke kommer fra en religiøs familie. Har vert alvorlig syk pga angst. Nesten lammet. Problemer med å gå. Jeg har altså vert alvorlig syk. Det som skjedde da var at jeg ikke kunne bo hjemme. Så jeg ble flyttet på en institusjon i nord-trønderlag. Faren min var desperat etter å hjelpe dattera si. Dette er ikke tilfeldig. Etter dette endres synet mitt. Pappa får tak i nummeret til Snåsamannen. Han tar ikke telefonen, han prøver igjen. Han tar tlf. Pappa rekker ikke å si ett eneste ord før han hører i andre enden: «hu vil bli frisk, men det vil ta veldig, veldig, veldig lang tid» Samtidig som dette er jeg på tur med klassen min. Og ALT ENDRES! Jeg kjenner en kraft strømme igjennom kroppen. Og dette må kjennes på for å forstå. Etter dette forandres hele meg. For å si det sånn: nå kan jeg snakke med mennesker, gå på butikken. Når jeg var på denne turen visste jeg ikke dette her, pappa fortalte det til meg senere på kvelden. Dette gjør at jeg er overbevist personlig. Og jeg tror ikke noe annet kan overbevise meg om noe annet. Men jeg har forståelse for at det ikke er mulig for en person som ikke har opplevd slike ting å forstå. Anonymkode: f27b6...e3e
Okapi Skrevet 31. mars 2020 #34 Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg mener ikke jeg har evner. Jeg kan si deg at jeg ikke kommer fra en religiøs familie. Har vert alvorlig syk pga angst. Nesten lammet. Problemer med å gå. Jeg har altså vert alvorlig syk. Det som skjedde da var at jeg ikke kunne bo hjemme. Så jeg ble flyttet på en institusjon i nord-trønderlag. Faren min var desperat etter å hjelpe dattera si. Dette er ikke tilfeldig. Etter dette endres synet mitt. Pappa får tak i nummeret til Snåsamannen. Han tar ikke telefonen, han prøver igjen. Han tar tlf. Pappa rekker ikke å si ett eneste ord før han hører i andre enden: «hu vil bli frisk, men det vil ta veldig, veldig, veldig lang tid» Samtidig som dette er jeg på tur med klassen min. Og ALT ENDRES! Jeg kjenner en kraft strømme igjennom kroppen. Og dette må kjennes på for å forstå. Etter dette forandres hele meg. For å si det sånn: nå kan jeg snakke med mennesker, gå på butikken. Når jeg var på denne turen visste jeg ikke dette her, pappa fortalte det til meg senere på kvelden. Dette gjør at jeg er overbevist personlig. Og jeg tror ikke noe annet kan overbevise meg om noe annet. Men jeg har forståelse for at det ikke er mulig for en person som ikke har opplevd slike ting å forstå. Anonymkode: f27b6...e3e Det burde ikke ha overbevist deg heller, for å være brutalt ærlig. Skal du kunne bevise noe som helst, er det første du må lære deg å tvile på ditt eget sanseapparat. Opplevelsen din er absolutt reell, men det betyr ikke at du har rett når det gjelder forklaringsmodellen. Hvordan har du gått frem for å eliminere andre årsaker enn Snåsamannen?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #35 Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, Okapi skrev: Det burde ikke ha overbevist deg heller, for å være brutalt ærlig. Skal du kunne bevise noe som helst, er det første du må lære deg å tvile på ditt eget sanseapparat. Opplevelsen din er absolutt reell, men det betyr ikke at du har rett når det gjelder forklaringsmodellen. Hvordan har du gått frem for å eliminere andre årsaker enn Snåsamannen? Men det er ikke mulig å ta feil. Helt umulig. Jeg vet hva jeg opplevde som 100 000 andre. Undersøk litt du. Du kjenner garantert noen som har fått hans hjelp.0 Anonymkode: f27b6...e3e
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #36 Skrevet 31. mars 2020 Verden er absurd.. Absurd, og abstrakt. Alt.. går.. an.. Anonymkode: 7175b...5e5
Okapi Skrevet 31. mars 2020 #37 Skrevet 31. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Men det er ikke mulig å ta feil. Helt umulig. Jeg vet hva jeg opplevde som 100 000 andre. Undersøk litt du. Du kjenner garantert noen som har fått hans hjelp.0 Anonymkode: f27b6...e3e Hvis det er holdningen din, er du fortapt. Dette er selve definisjonen på et lukket sinn. Leser du hva du skriver? Du beskriver én enkelthendelse, hos et menneske som har det vanskelig. En hendelse som ikke kan repliseres, og såvidt jeg kan se har du ikke engang ofret alternativer til din umiddelbare tolkning en tanke. Likevel mener du at det er fullstendig umulig at du kan ta feil.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #38 Skrevet 31. mars 2020 4 minutter siden, Okapi skrev: Hvis det er holdningen din, er du fortapt. Dette er selve definisjonen på et lukket sinn. Leser du hva du skriver? Du beskriver én enkelthendelse, hos et menneske som har det vanskelig. En hendelse som ikke kan repliseres, og såvidt jeg kan se har du ikke engang ofret alternativer til din umiddelbare tolkning en tanke. Likevel mener du at det er fullstendig umulig at du kan ta feil. Ja. Og det samme ville du ha sagt hvis du får bevist noe slik foran deg. Garantert at du ville vert en av veldig mange skeptikere som fikk treffe denne mannen, som er forandret for livet etter dette møtet. Anonymkode: f27b6...e3e
Okapi Skrevet 31. mars 2020 #39 Skrevet 31. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Ja. Og det samme ville du ha sagt hvis du får bevist noe slik foran deg. Garantert at du ville vert en av veldig mange skeptikere som fikk treffe denne mannen, som er forandret for livet etter dette møtet. Anonymkode: f27b6...e3e Denne var litt interessant. Du uttrykker deg like skråsikkert og absolutt som i forrige innlegg, men denne påstanden er faktisk testbar. Hvordan ville du reagert om du ble konfrontert med en som hadde møtt eller bedt om hjelp fra Gjerstad, men ikke blitt overbevist? Da ville jo den skråsikre påstanden din vært beviselig feil. Hvilke du anklaget vedkommende for å lyve?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #40 Skrevet 31. mars 2020 6 minutter siden, Okapi skrev: Denne var litt interessant. Du uttrykker deg like skråsikkert og absolutt som i forrige innlegg, men denne påstanden er faktisk testbar. Hvordan ville du reagert om du ble konfrontert med en som hadde møtt eller bedt om hjelp fra Gjerstad, men ikke blitt overbevist? Da ville jo den skråsikre påstanden din vært beviselig feil. Hvilke du anklaget vedkommende for å lyve? Lov meg en ting. Vær så snill. Hvis det dukker opp en til, dra dit. Per dags dato er det ingen. Jeg tenker ikke på healere og svindlere. Eller personer som er på teletorg. Jeg har lett i månedsvis, men jeg finner ikke noen flere. Men det kan dukke opp en til i fremtiden. Hvis du møter en som han, og drar derfra og fortsatt ikke tror meg skal jeg vurdere at jeg tok feil. Anonymkode: f27b6...e3e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå