Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg spart til langt hår i 4 år, og fortsatt når det meg til skuldrene. I det det blir litt lengre blir det helt sinnsykt slitt og må klippes masse. Tror det lengste jeg har hatt det noen gang har vært til bh-stroppen ca og da klumpet det seg (akkurat som på langhårete katter).

Er det noe i det hele tatt jeg kan gjøre for å få det lengre, eller er det bare å gi opp?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Er det tjukt? Siden du skrev det klumpet seg mener jeg... for kanskje det vokser bedre hvis du tynner det ut?

Skrevet
Er det tjukt? Siden du skrev det klumpet seg mener jeg... for kanskje det vokser bedre hvis du tynner det ut?

Har prøvd, men det hjelper heller ikke :-?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg tror faktisk ikke alle mennesker kan få kjempe langt hår. Mitt hår vokser som ugress til det kommer ned til bh-stroppene, men da er det som om det stopper opp. Jeg har også spart i mange år, men det vil ikke bli lengre. Derfor tror jeg ikke alle kan få kjempe langt hår.

Er jo ikke dermed sagt at det er slikt, men på meg virker det slik.

Gjest Gjest
Skrevet

Min frisørvenninne (som forøvrig gir meg rare shampooer og tynner håret mitt når jeg ikke vil det og lager hockeysveis på meg når jeg absolutt ikke vil det, så jeg skal ikke si det for sikkert) sier at noen ikke kan få langt hår... Sånn som meg :cry:

Skrevet

Håret har en levetid på så og så mange år, og det er det som bestemmer hvor langt hår en kan få. Hvis hårstråene dine har kort levetid, så faller de av før de rekker å bli skikkelig lange. Det er det som gjør at mange ikke kan få langt hår. Og de med langt livtstid på hårstråene kan til slutt tørke seg bak med det.

Sånn er naturen, dessverre.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tror at hvis man har relativt tynne, fine hårstrå, så er håret mer utsatt for slitasje, og derfor vil det aldri bli skikkelig langt.

Selv har jeg dessverre for dårlig tålmodighet til å teste ut om det er tilfelle; jeg pleier å klippe meg når håret når skuldrene og begynner å oppføre seg snålt. Så begynner jeg å spare igjen etter noen måneder med kort hår. Som nå.

Skrevet

Ifølge firsøren min er det slik som Druscilla sier. Hår med lang levetid og rask vekst blir lengst. I tillegg er det jo, som Lilith sier, vanskeligere for tynt fint hår å bli langt siden det slites fortere.

Skrevet

Jaja, da får jeg vel bare godta og ha hår til skuldrene da :(

Skrevet
Jaja' date=' da får jeg vel bare godta og ha hår til skuldrene da :([/quote']

Hvordan pleier du det når du lar det vokse?

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Jaja' date=' da får jeg vel bare godta og ha hår til skuldrene da :([/quote']

Nei, det må du ikke! Det finnes jo hair-extension.

Gjest Sinalina
Skrevet
Jaja, da får jeg vel bare godta og ha hår til skuldrene da  :(

Jeg har samme prob som du, har selv bestilit meg hår fra en utelandsk nettbutikk, super kvalitet(ekte hår) til bare en brøkdel av hva det koster her hjemme..betalte ca 500kr for mitt hår som var 1,8meter bredt og 45cm langt. da innkludert toll og sån også! Så gikk jeg til en frisør og fikk laget noen bittesmå tynne fletter inne ved hodebunnen(3 rader) så sydde hun bredder på ca 16 cm fast i de pg klipte til håret for meg så det passet til mitt eget..holder til du tar det ut(altså når etterveksten begynner å komme så fletta ligge ut fra hodebunnen) Når du har kjøpt hår selv så tar de ikke mye for å sy det fast, tror jeg betalte rundt 800kr tilsammen med klippen.

Si far vist du er interesert så kan jeg legge ut link;) er iallefall superfornøyd med mitt nye lange fine hår :P å det beste av alt?du ser ikke at det ikke er ditt eget hår :danse:

Skrevet

Jeg vil gjerne se link...

Gjest ...op...
Skrevet

Kjempetrivelige folk, lurer du på noe er det bare å sende mail, svarer deg innen en dag:)å så billig som det er da..her er linken

http://www.afrocare.com/

Skrevet
Jeg tror at hvis man har relativt tynne' date=' fine hårstrå, så er håret mer utsatt for slitasje, og derfor vil det aldri bli skikkelig langt.[/quote']

Dette stemmer ikke for meg iallfall. Jeg har veldig tynne hårstrå og har aldri vært plaget med at det blir slitt eller stopper å vokse. Men jeg har veldig mye hår da :-)

Jeg har også hørt at det er sånn Druscilla sier. Endel har hår som ikke sitter på så lenge, så da er det lite en får gjort med det.

Skrevet

Noen hår blir ikke pent langt. Sånn er det bare. Ikke alle som kan ha langt hår, deri -blandt meg!

Men jeg jukser litt, og har hatt hairextention når jeg vil ha det langt :-)

(Skal faktisk ta ny i morgen)

Gjest gjeste
Skrevet
Noen hår blir ikke pent langt. Sånn er det bare. Ikke alle som kan ha langt hår, deri -blandt meg!

Men jeg jukser litt, og har hatt hairextention når jeg vil ha det langt :-)

(Skal faktisk ta ny i morgen)

Hvor mye betaler du får hairextension??syr du på eller sveiser du på?

Skrevet

Jeg vil også vite! Har bestilt time til å forlenge håret, men vet fint lite om hvordan det foregår!

*spent på svar*

Gjest gjeste
Skrevet

Noen av dere som bor i Oslo??isåfall hadde det vert fint om dere kunne hvilken metode dere bruker:)og hvor dere gjør det hen?

Gjest siljan
Skrevet

Ingen som har svar på d? skulle gjerne hatt annbefalinger på en billig frisør som syr på hår. Jeg har forøvrig hår som jeg har kjøpt selv. Håper på det finnes noen som gjør dette rimelig når jeg har hår fra før, skal til Oslo snart så det må bli i det området. gjerne også lanhus/ski om noen vet noen som gjør det der. Blir kjempeglad for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...