Gå til innhold

Torskefilet opptining.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan!

Har en torskefilet som jeg skal knekke i løpet av uka. Så jeg har tidligere forsøkt å dele opp samme filet i frossen tilstand, noe som var noen suksess. Planene er torsk tirdag og tordag, må den jo deles opp. Går det an å tine delvis., og legge i fryser igjen. eller la den ligge i kjøleskap de to dagene?

Jeg er fullstendig ubrukelig på å lukte om fisk er småuggen.:blink:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tine og så frys igjen. Tin den i kjøleskap og følg med når den er sånn halvfrossen - da kan du dele den. La den andre delen ligge i kjøleskapet i et dørslag slik at fuktigheten renner ned i en skål. Den holder seg nok til torsdag. 

For fremdien - kjøp fileter fra frys som er oppdelt, både rema og kiwi har det.

Har du store stykker fisk eller kjøtt og må dele dem i frossen tilstand så bruk en kapp og gjæringssag eller få hjelp av en handymann som har en. Jeg bruker sag til å kappe lister OG dele frossent kjøtt og fisk. 

Anonymkode: 0ef22...ab5

• Liker 1
Skrevet (endret)
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke tine og så frys igjen. Tin den i kjøleskap og følg med når den er sånn halvfrossen - da kan du dele den. La den andre delen ligge i kjøleskapet i et dørslag slik at fuktigheten renner ned i en skål. Den holder seg nok til torsdag. 

For fremdien - kjøp fileter fra frys som er oppdelt, både rema og kiwi har det.

Har du store stykker fisk eller kjøtt og må dele dem i frossen tilstand så bruk en kapp og gjæringssag eller få hjelp av en handymann som har en. Jeg bruker sag til å kappe lister OG dele frossent kjøtt og fisk. 

Takk for svar. Må nok fint fortsette og kjøpe First Pricen. Den er vel i og for seg oppdelt, bare fryst sammen.Har jo en liten tursag. Kunne gått hvis jeg vasket den opp.

Endret av Cordelia
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Cordelia skrev:

Takk for svar. Må nok fint fortsette og kjøpe First Pricen. Den er vel i og for seg oppdelt, bare fryst sammen.Har jo en liten tursag. Kunne gått hvis jeg vasket den opp.

Tror firstprice har en pose i frysen med torskestykker. Altså ikke en "blokk"  men en pose. Den er super for da kan du bare ta ut det stykke du trenger. https://www.tv2.no/a/10334403/ Les denne og scroll litt nedover - så ser du posen jeg snakker om :) 

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror firstprice har en pose i frysen med torskestykker. Altså ikke en "blokk"  men en pose. Den er super for da kan du bare ta ut det stykke du trenger. https://www.tv2.no/a/10334403/ Les denne og scroll litt nedover - så ser du posen jeg snakker om :) 

Nais. Takk! har dog ikke sett dem her i butikken. Men ser jeg dem, blir det det neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...