AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #1 Skrevet 30. mars 2020 https://www.nrk.no/sorlandet/to-dode-pa-omsorgssenter-1.14965764 – Det er ingen av de ansatte som vi kjenner til som er smittet. Det burde vært rutine om å teste ALLE helsearbeidere, i hvert fall de som jobber med risikogrupper. https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-matte-grine-meg-til-test/72283877 Anonymkode: bca99...4ec 7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #2 Skrevet 30. mars 2020 Hvor ofte skal vi testes, 1-2 ganger ukentlig, hver dag, 1 gang hver 14 dag? Det holder jo ikke bare å testes 1 gang, man kan jo få viruset hver gang man er på butikken eller hver gang man er på jobb. Jobber i 100% med 30-40 forskjellige kollegaer som jeg jobber nært med (under en m avstand) Anonymkode: 81cba...c5b
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #3 Skrevet 30. mars 2020 Det kan du si, men vi har ikke kapasitet til å teste så mange. Det har kommet en maskin for hurtigtest i USA, men det kommer nok for sent. Hadde hvert sykehjem hatt en slik maskin ville det selvfølgelig vært mye enklere. Trøst deg med at store mørketall ikke er negativt, det betyr jo i såfall at vi har kommet lenger i kurven enn antatt. Anonymkode: 675df...831
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #4 Skrevet 30. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan du si, men vi har ikke kapasitet til å teste så mange. Det har kommet en maskin for hurtigtest i USA, men det kommer nok for sent. Hadde hvert sykehjem hatt en slik maskin ville det selvfølgelig vært mye enklere. Trøst deg med at store mørketall ikke er negativt, det betyr jo i såfall at vi har kommet lenger i kurven enn antatt. Anonymkode: 675df...831 Det er sant. Og jeg vet at "gamle og syke skal dø". Men det river meg i hjertet at smitten blir bragt inn på omsorgssenter og eldre må dø med pleiere i verneutstyr rundt seg, og uten familien... Anonymkode: bca99...4ec 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #5 Skrevet 30. mars 2020 Hos oss har flere helsearbeidere vært syke, men bare en har fått testet seg. Noen har ikke hatt feber nok, andre blitt for fort friske igjen og derfor ikke vært syke nok. Alle helsearbeidere burde blitt testet jevnlig. Selv de som virker friske mener jeg. Blir våre pasienter syke vil de dø omtrent alle sammen. Anonymkode: a127b...510 3
Anbefalte innlegg