Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er mye man ikke skjønner men Jesus har jo lidd mye Han også for at alle mennesker skal ha mulighet til å bli frelst og slippe evig død.

Anonymkode: 85490...983

Staaaakkars Jesus. 

Så dem som dør nå er rettferdighetsgjort fordi det frelser andre mennesker? Tror du på det du selv skriver?

Anonymkode: 19676...20a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

84054904_2858734307552608_7232460386543337472_o.jpg

Anonymkode: b0525...729

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er mye man ikke skjønner men Jesus har jo lidd mye Han også for at alle mennesker skal ha mulighet til å bli frelst og slippe evig død.

Jesus led i et par dager, og så ble han konge av hele universet, med all makt i sine hender. Stakkars fyr.

AnonymBruker
Skrevet

Staaaakkars Jesus. 

Så dem som dør nå er rettferdighetsgjort fordi det frelser andre mennesker? Tror du på det du selv skriver?

Det har jeg ikke sagt. Men er ikke noe selvfølge for syndige mennesker og slippe evig død og pine.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg ikke sagt. Men er ikke noe selvfølge for syndige mennesker og slippe evig død og pine.

«Syndige mennesker» 🤣 Ja ok. Så rasjonelt

Anonymkode: bc208...899

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hans tanker er høyere enn våre tanker.

Ikke engang de gode troende er nok for denne Guden altså, Hmmm .

Neitakk melder pass og forblir ateist jeg ;)

AnonymBruker
Skrevet

«Syndige mennesker» 🤣 Ja ok. Så rasjonelt

Det gjelder meg og deg og alle andre.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det gjelder meg og deg og alle andre.

Ok, goodie ✌🏼Det kan jeg godt leve med 😛 

Nei men jeg er og forblir ateist jeg. Jeg gidder ikke å støtte meg til en skikkelse som påfører/følger passivt med på alt det elendige som skjer og har skjedd i verden. Aller verst mot uskyldige barn. Hva pokker er «Gud» god for om han ikke kan ordne dette? For å gi en falsk trygghet i en bønn som er basically å snakke med seg selv med foldede hender? 🙄

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, goodie ✌🏼Det kan jeg godt leve med 😛 

Nei men jeg er og forblir ateist jeg. Jeg gidder ikke å støtte meg til en skikkelse som påfører/følger passivt med på alt det elendige som skjer og har skjedd i verden. Aller verst mot uskyldige barn. Hva pokker er «Gud» god for om han ikke kan ordne dette? For å gi en falsk trygghet i en bønn som er basically å snakke med seg selv med foldede hender? 🙄

Hans godhet skjedde på korset. En rettferdig døde for urettferdige. 🙂 Bibelen forteller at det vonde er borte i himmelen. Men smal er vegen til himmelen, og bred er vegen til fortapelsen. Kanskje pga. mange i Norge ber/har bedd har Norge blitt/evt. blir spart for massedød.

AnonymBruker
Skrevet

Hans godhet skjedde på korset. En rettferdig døde for urettferdige. 🙂 Bibelen forteller at det vonde er borte i himmelen. Men smal er vegen til himmelen, og bred er vegen til fortapelsen. Kanskje pga. mange i Norge ber/har bedd har Norge blitt/evt. blir spart for massedød.

Du mener, slik som under svartedøden? :) Eller 22 juli? Ja jammen ble vi spart ☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du mener, slik som under svartedøden? :) Eller 22 juli? Ja jammen ble vi spart ☺️

Er mye man ikke skjønner men for meg er Jesus et skjold og et vern 🙂 Beskyttelse , men det betyr ikke fri fra lidelser ! Men er velsignet ! I liv og evighet ! 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Er mye man ikke skjønner men for meg er Jesus et skjold og et vern 🙂 Beskyttelse , men det betyr ikke fri fra lidelser ! Men er velsignet ! I liv og evighet ! 🙂

Bra det fungerer for deg 😊

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Troen er i bestefall en selvtrøst for deg i all elendigheten. Ikke noe mer enn det. 

Er jo litt pussig at viruset sprer seg og gjør mest skade i mer troende samfunn enn ikke-troende. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Troen er i bestefall en selvtrøst for deg i all elendigheten. Ikke noe mer enn det. 

Er jo litt pussig at viruset sprer seg og gjør mest skade i mer troende samfunn enn ikke-troende. 

Ja, men er mye vranglære ute og går...

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Conall skrev:

Kan det være slik at folk som lider må be til gud for å bli frisk? Vil vi da få flere religiøse i generellt krisetider? 

Dummskap i såfall, men hadde ikke overrasket meg med tanke på hvor oppegående gjennomsnittet er..

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det, tvert imot. Tenker at veldig mange blir tvilende til at den almektige guden deres har brakt dette på verden, for det er oppriktig slemt gjort.

Anonymkode: c989e...9e6

Hvis ikke de har innsett dette konseptet allerede i et univers der så og si alt er ute etter å drepe deg, se kommentaren over... Folk...

Anonymkode: e6439...cd6

AnonymBruker
Skrevet

Dummskap i såfall, men hadde ikke overrasket meg med tanke på hvor oppegående gjennomsnittet er..

Hvis ikke de har innsett dette konseptet allerede i et univers der så og si alt er ute etter å drepe deg, se kommentaren over... Folk...

Anonymkode: e6439...cd6

Hva er denne greia med å se på religiøse mennesker som dumme som om man kjenner hele bunten?

Anonymkode: 3bbc8...990

AnonymBruker
Skrevet

Hva er gud? Det kan hende flere finner at å ha tro på noe mer, gjør det enklere å takle en vanskelig situasjon. Sånn er det selv for meg, at en tro på noe mer, det gjør det og lettere for meg å holde ut. Hadde jeg ikke hadd denne troen min, ville jeg sannsynligvis tatt selvmord og vært innlagt på psykiatrisk.

Gud som jeg ser det, er oss selv. Vi er gud, du, meg, dyrene, insektene, fuglene. Alt. Gud er alt skaperverket, og vi som mennesker er og en del av det skaperverket. Vi mennesker eier ikke planeten, men deler den med alle andre dyreraser.

Anonymkode: 775c9...955

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...