Gå til innhold

Syns det er lenge for en 12 åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å være alene hjemme i 8 timer. Jeg har et samfunnskritisk yrke, men siden han da er over 4.klassr har han ikke rett på skole, og lå derfor være alene hjemme mens jeg er på jobb. Han synes jo det er tipp topp, men jeg liker det ikke

Anonymkode: 2642f...6d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er vel normalt å sitte barnevakt for andre barn når man er så gammel.

Anonymkode: dabeb...6cb

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok ikke sammenhengen der. Den må du utdype

Anonymkode: 2642f...6d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge han syns det er greit, han får gjort skolearbeidet, får i seg mat, så er det da ikke noe problem? Har selv barn på den alderen, og ser virkelig ikke problemet. Hadde det vært en på 10 år som akkurat er for gammel for SFO så kunne jeg kanskje skjønt deg, men en 12-åring klarer fint å ta vare på seg selv på dagtid.

Anonymkode: cf6ba...d62

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt mye alene hjemme når jeg var 12, siden faren min er død og moren min jobbet som sykepleier (mye kveldsvakter og nattevakter). Ikke noe problem så lenge barnet synes det er greit.

Anonymkode: 5de5d...2d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vet hvordan det går med barn som blir sydd puter under og aldri får skade seg, være alene eller kjenne litt på livets realiteter? Du får de aldri ut av huset, de blir late og kravstore. Sikkert kos nå, men bare vent til barnet er 25 og du får lyst på alenetid eller ha sex i ditt eget hjem 

Anonymkode: 13040...4f8

• Liker 16
Skrevet

Barn er selvfølgelig forskjellige, men de fleste som er 12 år klarer seg fint alene så mange timer. Vi har blitt enormt overbeskyttende og engstelige, synes jeg. Det er sånn samfunnet og foreldrerollen har blitt. Dessverre. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Null stress, var ofte alene i den alderen. Var også barnepike en hel dag for en 3 åring i ny og ne da jeg var 12 år. 

Anonymkode: 40369...d74

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva har ditt yrke med saken å gjøre?

Du vet at hvis dette barnet hadde vært syk, så har ikke du krav på å være hjemme med det?

Anonymkode: bb0f1...4ec

• Liker 4
Skrevet

Jeg ser ikke problemet, han er jo fornøyd.  😊 De elsker jo å være alene å slippe unna maset vårt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ta ut sykt barn dager ut det året han fyller 12 år 👍🏼 de fleste arbeidsgivere lar også ansatte ta ut halve dager.

Er i samme situasjon og tar et par halve dager per uke nå fordi en 12-åring ikke kan ha hjemmeskole hele uka HELT på selvstyr! 
Det er derfor de har utvidet antall dager nå. Ikke kun for dem med barnehageunger. 

Anonymkode: fd1d4...ea1

AnonymBruker
Skrevet

Altså... hæ?!

Anonymkode: 4e6ae...f37

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

What?

Anonymkode: 23fdc...2ce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ditt ansvar å sørge for at barna modner slik at de faktisk kan ta ansvar for seg selv i perioder. Om han har mulighet til å kontakte deg, veit at han ikke skal brenne ned huset og ellers er en grei unge så ser jeg ikke problemet med at han må være hjemme alene. Sånn er det for mange, de vokser på det. De fleste gjør ikke så mye ut av seg annet enn å spille tv spill eller se på ting på tv uansett når de har muligheten. Evt de finner på andre ting, de klarer fint å underholde seg selv i den alderen. 

Anonymkode: 4291f...b92

AnonymBruker
Skrevet

Til alle som svarer «what» og «hæ?»

Det er nok ikke slik at ts mener 12-åringen ikke klarer seg hjemme alene en dag, men her snakker vi om hjemme alene HVER DAG  hele dagen på ubestemt tid. Hva er rart med å ønske å følge opp litt? 
Ble deres barn umiddelbart voksne i en alder av 12? 🤔

Tilogmed 16-åringen her i hus trenger at noen følger litt med, selvfølgelig i mindre grad, men dog... 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Til alle som svarer «what» og «hæ?»

Det er nok ikke slik at ts mener 12-åringen ikke klarer seg hjemme alene en dag, men her snakker vi om hjemme alene HVER DAG  hele dagen på ubestemt tid. Hva er rart med å ønske å følge opp litt? 
Ble deres barn umiddelbart voksne i en alder av 12? 🤔

Tilogmed 16-åringen her i hus trenger at noen følger litt med, selvfølgelig i mindre grad, men dog... 

Det bør overhodet ikke være noe problem for en 12-åring å være alene hjemme mens foreldre er på jobb i disse tider. Og ja, HVER dag.

Nei, mine barn blir/ble ikke umiddelbart voksne i en alder av 12 år, men vi har jo selvsagt oppdratt og forberedt de på å ta vare på seg selv fra de er små. De får mer og mer ansvar. Og når de da er 12 år er de mer enn klare nok for å være alene hjemme mens vi er på jobb. Hun sier jo til og med at ungen syns det er helt topp. Så hva i alle dager er da problemet?

Anonymkode: 4e6ae...f37

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

12-åringer er vel stort sett alene hjemme på dagene hele skoleferien også. Burde da ikke være et problem. Men viktig at han kan få tak i en voksen på tlf om det skulle være noe. 

Anonymkode: 8c954...655

• Liker 2
Skrevet

Hei du.

Jeg skjønner deg så inderlig godt! jeg har tre barn på 8, 13 og 15. Jeg hadde vært urolig og bekymret dersom både 13 og 15 åringen hadde vært alene i 8timer HVER dag! de er jo ikke vandt til det. Hadde det gått litt mer gradvis hadde jeg kanskje vært ok med det. Men vi snakker jo om en veldig brå omstilling.

AnonymBruker
Skrevet

Vår 9 åring skal være hjemme alene i 4 uker i sommer. Ser ikke problemet med at en 12 åring skal være hjemme, selvfølgelig kjedelig når de ikke kan omgås venner. Men dagene er kjedelig for mange nå...

Anonymkode: cda59...321

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

12-åringer er vel stort sett alene hjemme på dagene hele skoleferien også. Burde da ikke være et problem. Men viktig at han kan få tak i en voksen på tlf om det skulle være noe. 

Anonymkode: 8c954...655

Det er jo forskjell på skoleferie og hjemmeskole. Langt fra alle 12-åringer som klarer å gjøre seg ferdig med alt skolearbeidet de skal gjøre gjennom dagen. Å studere på egenhånd er jo noe voksne studenter sliter med også, så synes ikke man skal være så fryktelig hard dersom en barneskoleelev ikke får til dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...