Gå til innhold

Walls2paint!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yey or ney ifht gips? Har ca 37kvm med vegger som vi ønsker å fjerne panel fra! Men synes 12.000 kr var litt veldig i overkant mot 3000 for gips, i disse dager :) 

Er skøtene 100% usynlig?  Noen som har og er fornøyd? 

Skrevet (endret)
13 minutter siden, Elisiaflisa skrev:

Yey or ney ifht gips? Har ca 37kvm med vegger som vi ønsker å fjerne panel fra! Men synes 12.000 kr var litt veldig i overkant mot 3000 for gips, i disse dager :) 

Er skøtene 100% usynlig?  Noen som har og er fornøyd? 

Har du sparkla gips før? Om ikke, bør du i alle fall regne med kostnaden for å sette bort den jobben. Er et helvete.

Endret av Brunello
AnonymBruker
Skrevet

Har selv fjerna panel og tatt opp walls2paint. Angrer ikke et øyeblikk! Veldig enkelt og greit. 

Byggmakker har stadig tilbud på de, så bare vent til det kommer. 
12k for 37 km2? 

En plate er 60 cm bred og 2.30 eller noe slikt høy. 
37 kvm vegg. 2.4 vegghøyde. Får det da til å bli litt over 15 meter vegg i bredden. Totalt da 26 plater, ta med ett par ekstra for sikkerhetsskyld. 
Maxbo har en 2-pk til 299. 14 av de blir da under 3k. 

Anonymkode: 3ee85...d43

Skrevet (endret)
9 hours ago, Elisiaflisa said:

ca 37kvm med vegger som vi ønsker å fjerne panel fra! Men synes 12.000 kr var litt veldig i overkant mot 3000 for gips, i disse dager :) 

Får ikke helt regnestykket ditt til å gå opp... 37m2 med veggflater blir jo 324kr/m2, noe som er veldig dyrt. En Walls2Paint-plate koster 199 og dekker 1,44m2. Skal du ha 37m2 trenger du 25 plater, som, til overpris på Maxbo uten rabatt eller tilbud, koster 5000. 

Selv om du mener 37m2 rom, som er ca. 58m2 veggflater, bommer du grovt på kostnadsoverslaget etter hva jeg kan skjønne

Selv med gips bommer du med 3x, da man får gips til rundt 25kr/m2. 

Etter hva jeg har hørt om Walls2paint er det ganske kos dersom veggene er 100% perfekt rette. Er det litt unøyaktighet i stenderverk osv blir det små glipper og unøyaktige skjøter som kan irritere endel mennesker. Gips er ikke bare-bare det heller. Ser lett ut når snekkerne til Sinna-Otto gjør det på tv, men sluttresultatet blir ikke alltid perfekt

Endret av newman01
AnonymBruker
Skrevet

Gips ville jeg satt bort til proffe. Walls2Paint har vi satt opp selv på et gammelt soverom og aldri igjen! Veldig mye arbeid med tilpassing. Skjøtene er godt synlige under maling - vi blir nødt til å legge tapet tror jeg.

Anonymkode: ae9fa...549

Skrevet

Tuuusen takk for alle svar :) 
Det viser seg at jeg har misforstått hele greia, (kan heldigvis skylde på ammetåke 😂)og det var visst 37 plater vi trengte😅
 Og ja da blir det også en annen pris om det hadde blitt de til 199kr.. 

Men mannfolket får bestemme, han har sparklet mye i sitt liv og hater det intenst 🤪 
Er nok en av de som hadde taklet dårlig synlige skøyer.... 

Uansett glad for tilbakemeldingene👌🏼

@Brunello @newman01 + AnonymeBrukere:)

Skrevet

Vi satte opp dette istedenfor gips, og det funker utrolig greit. Malte med Jotun supreme finish etterpå. Vi ser skjøtene nå om vinteren med lav luftfuktighet, og jeg vet ikke helt hvordan det blir til sommeren igjen. 

Vær nøye med å sete dem opp riktig i hjørnene. Her var vi ikke nøyaktige nok, så vi har litt for store glipper i hjørnene nå. Ikke noe en god dose akrylfug ikke kan fikse. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...